10 zapovijedi koje Google koristi za svoje poslovanje

Googleov tim napisao je ovih 10 pravila kada je imao tek nekoliko godina. S vremenom su ažurirali popis i utvrdili točnost informacija. Možete ih držati za riječ

Usporedimo li rad Markethinga s 10 pravila, možemo zaključiti da se pronalazimo u svima.

1. Usredotočite se na korisnika i sve ostalo će uslijediti.

Od samog početka fokusirali su se na pružanje najboljeg korisničkog iskustva. Bez obzira na to dizajniraju li novi internetski preglednik ili novi izgled stranice, trude se maksimalno poslužiti korisnicima, a ne svojem internetskom cilju. Googleovo sučelje početne stranice jasno je i jednostavno, a internetske stranice odmah se učitavaju. Poredak u rezultatima pretraživanja nikada se nikome ne prodaje, a oglašavanje nije samo jasno označeno kao takvo, već nudi relevantan sadržaj i ne ometa. Kada Google radi nove alate i aplikacije, vjeruje da će dobro funkcionirati i da se korisnici ne moraju brinuti zbog drugačijeg dizajna.

Naš je glavni cilj posvetiti se korisniku, on je ono što nas održava pomoću usluga koje pružimo. Korisniku nudimo naše besplatne sadržaje, usluge, savjetovanja… U ugodnoj atmosferi trudimo se ispuniti njegove želje na najbolji mogući način, te mu se posvećujemo dok obje strane nisu zadovoljne.

2. Najbolje je da jednu stvar napravite stvarno jako dobro.

Google istražuje s jednom od najvećih svjetskih istraživačkih organizacija usredotočenih isključivo na rješavanje problema, oni znaju što rade i kako učiniti to još boljim. S kontinuiranim ponavljanjem problema Google je uspio riješiti složene probleme i pružiti poboljšanje usluga koje već pronalaze informacije brzim i jednostavnim iskustvom za milijun ljudi. Njihova posvećenost poboljšanju pretraživanja pomaže im primijeniti ono što su dosad naučili o novim proizvodima, poput Gmaila i Google Mapsa. Google se nada da će pružiti snagu pretraživanja dosad neistraženim područjima i pomoći ljudima da pristupe i koriste još više informacija koje se neprestano šire u njihovom životu.

Pokazalo se da je fokus na određeni proizvod više nego zadovoljavajući u odnosu na druge pristupe koji se bave s više stvari odjednom, često ne uspijevajući dovršiti nijednu od njih. Stoga moramo napomenuti da ne uzimamo više projekata odjednom. Pokušavamo se posvetiti samo jednom projektu te ga napraviti na najbolji mogući način i pokušavamo ga ispuniti u što kraćem roku. Također, brinemo o kvaliteti projekta od samog početka pa sve do kraja.

3. Brzo je bolje nego sporo.

Google zna da je naše vrijeme dragocjeno i kada tražimo odgovor na webu, želimo ga odmah. Njegov je cilj ugoditi korisnicima. Google je možda jedini u svijetu koji može reći da mu je cilj napuštanje web stranica što je brže moguće. Poboljšanjem viška bitova i bajtova sa stranice i povećanjem učinkovitosti za njihovo okruženje, dostigli su svoj osobni rekord brzine već mnogo puta, tako da je prosječno vrijeme u tražilici djelić sekunde. Brzinu imaju na umu sa svakim novim proizvodom koji objave, bilo da je to mobilna aplikacija ili Google Chrome, pretraživač je dizajniran tako da bude dovoljno brz za suvremeni web. Nastavljaju raditi na tome da bude još i brži.

Brzo reagiramo na promjene na tržištu, pokušavamo biti u koraku s najnovijim trendovima u digitalnom marketingu. Naša web stranica brzo se učitava, responzivna je i mobile friendly. Cilj nam je da se što duže zadržite na našoj web stranici jer vam nudimo puno besplatnih savjeta, a na našem blogu možete saznati puno korisnih informacija.

4. Demokracija na webu djeluje.

Google pretraživač funkcionira tako što se oslanja na milijune pojedinaca koji objavljuju linkove na web stranicama kako bi utvrdili koje druge web stranice nude vrijedan sadržaj. Ocjenjuju važnost svake web stranice pomoću više od 200 signala i različitih tehnika, uključujući njihov patentirani algoritam PageRankTM koji analizira koja su mjesta proglašena kao najbolji izvor informacija na drugim web stranicama. Kako web postaje sve veći, pristup se poboljšava jer je svaka nova web lokacija druga točka informacija i još jedan glas koji se broji. U skladu s tim, Google je aktivan u razvoju softvera pri čemu se inovacija odvija uz napore mnogih programera.

Vaše mišljenje nam je važno te se trudimo ispraviti naše propuste. Također, temeljem anketa odlučujemo o daljnjem poslovanju tvrtke. Pratimo vaše komentare i lajkove te se trudimo odgovoriti na njih. Objavljujemo sadržaje na društvenim mrežama koji se vama najviše sviđaju.

predavanje

5. Ne morate biti za stolom kako biste otkrili odgovor.

Svijet je sve mobilniji, ljudi žele pristup informacijama gdje god se nalazili i kada god ih zatrebali. Google donosi nove tehnologije i nudi rješenja za mobilne usluge koje pomažu ljudima diljem svijeta obavljati bilo koji broj zadataka na svom mobitelu, od provjere e-maila i događaja u kalendaru do gledanja videozapisa, a da ne spominjemo nekoliko različitih pristupa Googleovoj tražilici na mobitelu. Google se nada da će s Androidom, besplatnom i otvorenom mobilnom platformom, bilo gdje moći potaknuti veće inovacije za mobilne korisnike. Android donosi otvorenost koja oblikuje internet mobilnog svijeta. Android ne samo da koristi potrošačima koji imaju više izbora i inovativna nova mobilna iskustva, već otvara mogućnosti prihoda za prijevoznike, proizvođače i programere.

Budući da imamo profile na društvenim mrežama, možete nas pratiti na svakom koraku i vidjeti kako izgleda naš tim, radni dan, o čemu razmišljamo i slično. Radimo na tome da našu web stranicu optimiziramo za mobilne pretraživače i tražilice. Našu je stranicu vrlo lako pronaći pri pretraživanju na mobitelu ili desktop računalu.

6. Možete zaraditi novac, a da ne činite zlo.

Google je posao. Prihod koji ostvaruju dobiva se od pružanja pretraživanja tehnologije tvrtkama i od prodaje reklama koje se prikazuju na web stranici i na ostalim linkovima širom weba. Stotine tisuća oglašivača u svijetu koristi AdWords za promociju proizvoda; stotine tisuća izdavača koristi Googleov AdSense program za isporuku oglasa relevantnih za sadržaj takvih web lokacija. Kako bi Google bio siguran da služi svim svojim korisnicima (bili oni oglašivači ili ne), vodi se nizom načela za programe oglašavanja i prakse:
A) Google ne dopušta prikazivanje oglasa na stranicama osim ako su relevantni tamo gdje se prikazuju. Vjeruju da oglasi mogu pružiti korisne informacije samo ako su relevantne onome što se želi pronaći – pa je moguće da određena pretraživanja neće dovesti do nikakvog oglasa.
B) Google vjeruje da oglašavanje može biti učinkovito, a da ne bude blistavo. Ne prihvaćaju pop-up (skočno) oglašavanje koje ometa gledanje traženog sadržaja. Tekstualni oglasi koji su relevantni za osobu koja ih čita povlače više klikova od onih koji se prikazuju nasumično. Bilo koji oglašivač, bio mali ili veliki, može iskoristiti visoko ciljani medij.
C) Oglašavanje na Googleu uvijek je jasno definirano kao „sponzorirani link“, tako da ne ugrožava integritet traženih rezultata. Google ne manipulira rangiranjem kako bi povećao svoje partnere u rezultatima pretraživanja i nitko ne može kupiti bolji PageRank. Korisnici vjeruju u objektivnost i nijedan kratkoročni dobitak ne može opravdati kršenje povjerenja.

Nikada ne radimo štetu klijentu, partnerima ili kolegama jer nam se na kraju višestruko vrate dobra djela. To nam je prvobitno u poslu! Nečiji se rast ne bi trebao temeljiti na tuđem neuspjehu. Zanima li Vas kako smo mi došli do ovdje gdje smo danas, možete pročitati naš blog Priča o rastu Markething agencije.

7. Uvijek postoji više informacija.

Nakon što je Google indeksirao više HTML stranica na internetu od bilo koje druge usluge pretraživanja, njihovi su inženjeri skrenuli pažnju na informacije koje nisu bile tako lako dostupne. Ponekad je bila samo stvar integracije novih baza podataka, poput davanja telefonskog broja i pretraživanja adrese i poslovnog imenika. Drugi napori zahtijevali su malo više kreativnosti, poput dodavanja mogućnosti pretraživanja arhive vijesti, patenata, akademskih časopisa, milijarde slika i milijuna knjiga. I dalje istražuju kako pružati svjetske informacije ljudima koji traže odgovore.

Cilj nam je našim korisnicima pružiti što više informacija. Iz tog razloga jednom tjedno pišemo članak, odnosno blog koji nam omogućuje bolje snalaženje u poslovnom svijetu, a i vama prenosimo naša saznanja o određenim temama.

8. Potreba za informacijama prelazi sve granice.

Googleova tvrtka osnovana je u Californiji, ali misija im je olakšati pristup informacijama u cijelom svijetu i na svim jezicima. Imaju urede u više od 60 zemalja, održavaju više od 180 internetskih domena i služe više od polovice ljudi koja živi izvan Sjedinjenih Država. Nude Googleovo sučelje za pretraživanje na više od 130 jezika, nude ljudima mogućnost ograničavanja rezultata za sadržaj napisan na njihovom materinskom jeziku. Cilj im je pružiti ostatak aplikacija i proizvoda u što većem broju jezika i dostupnih formata. Pomoću alata za prijevod, ljudi mogu otkriti sadržaj napisan na drugoj strani svijeta na jezicima koje ne govore. Pomoću ovih alata i prevoditelja volontera, uspjeli su značajno poboljšati raznolikost i kvalitetu usluga koje Google nudi i u najudaljenijim krajevima svijeta.

Imamo Erasmus stručnu praksu i otvoren ured u Mariboru. Gledamo što više komunicirati na stranim jezicima te razviti interkulturalnu komunikaciju i toleranciju kako bismo što lakše surađivali sa stranim klijentima i partnerima.

9. Možete biti ozbiljni i bez odijela.

Osnivači su izgradili Google oko ideje da bi rad trebao biti izazovan, a izazov bi trebao biti zabavan. Vjeruju da će se dobre, kreativne stvari dogoditi s pravom kulturom tvrtke – a to ne znači samo moderno sređeni uredi i prostori za opuštanje djelatnika. Naglašen je timski uspjeh i ponos na pojedinačna postignuća koja pridonose ukupnom uspjehu. Uložili su velike zalihe u zaposlenike – energične, strastvene ljude različitog podrijetla s kreativnim pristupima radu, igri i životu. Googleova atmosfera možda je ležerna, ali kako se nove ideje pojavljuju u kafiću, na sastanku tima ili u teretani, njima se trguje, testira te se provode u praksi vrtoglavom brzinom – i one mogu biti pokretna ploča za novi projekt namijenjen uporabi u svijetu.

Mi ne zahtijevamo „dress code“, naša atmosfera je casual. Također, ne temeljimo mišljenje na izgledu nego na znanju. Kod nas je atmosfera u uredima opuštajuća i ugodna za rad. Tim je mlad i entuzijastičan, a svaki od zaposlenika dolazi iz različite sredine i donosi nove i drugačije ideje.

10. Superjednostavno nije dovoljno dobro.

Google vidi da je nešto odlično u početnoj, a ne krajnjoj točki. Postavili su ciljeve za koje znaju da ih još ne mogu dostići, no težnjom za njima mogu doći dalje nego što su očekivali. Kroz inovaciju i ponavljanje nastoje na neočekivan način uzeti stvari koje djeluju dobro i poboljšati ih. Primjerice, kada je jedan inženjer vidio da potraga dobro funkcionira za pravilno napisane riječi, zapitao se kako to rješava pogreška pri upisu. To ga je dovelo do stvaranja intuitivne i korisnije provjere pravopisa.
Čak i ako korisnici ne znaju što točno traže, traženje rješenja Googleov je problem, ne njihov. Google nastoji predvidjeti potrebe koje globalna publika nije artikulirala i susresti ih s proizvodima i uslugama koji postavljaju nove standarde. Kada su pokrenuli Gmail, imao je više prostora za pohranu od bilo koje usluge e-pošte. To su promjene koje Google želi napraviti i uvijek traži nova mjesta na kojima može napraviti značaj. Konačno, stalno nezadovoljstvo postaje pokretačka snaga svega što Google radi.

Ništa nije dovoljno dobro da ne bi moglo biti još bolje. Optimiziramo cijele naše procese, razvijamo usluge na zadovoljstvo naših klijenata.

Googleova je misija organizirati svjetske informacije i učiniti ih svima dostupnima i korisnima. Iako su ta pravila više usmjerena na industriju pretraživanja i interneta, danas postoje vrijedne lekcije koje se mogu primijeniti na gotovo svaki posao. Njihova uvjerenja stoje snažno suočena s trenutačnim trendovima, a uspjeh njihove uporabe dokazuje se iz dana u dan.

Iako smo na nekim stranicama pročitali da je Google uklonio 10 zapovijedi, mogli bismo reći da se i dan danas u nekim situacijama možemo poistovjetiti s njima. Popis koji su stvorili sadrži 10 stavki, a svaka je potkrijepljena jakim argumentom. Google ima godine i godine iskustva rada s cijelim svijetom tako da je poslužio za odabir najboljih ideja i provedbu najboljih strategija.

Što možemo zaključiti na temelju 10 Googleovih zapovijedi? Riječ je o sveukupnom pogledu na to kako treba raditi. Svjež i kreativan pristup razvoju i rješavanju problema ono je što tvrtku čini uspješnom. Možemo se pohvaliti da nam je cilj provoditi nove ideje i pratiti trendove. Prateći što je moderno, stvara se recept za zajamčen uspjeh u tvrtki.

Markething Digitalna agencija

Izrada web stranica i digitalni marketing