Emoji jezik digitalnog doba

Emoji – jezik digitalnog doba

Emojiji su ikone koje možete vidjeti doslovno svuda: u privatnim i službenim mailovima, u priopćenjima za tisak, blogovima, člancima, komentarima na društvenim mrežama, kao i u porukama koje svakodnevno izmjenjujemo postojećim komunikacijskim kanalima.

Emojiji danas nisu samo znakovi kojima ponekad izrazimo neku svoju emociju, oni su postali primarni jezik komunikacije u današnjem digitalnom svijetu, a dizajnirani su kako bi emocijama i mini slikama upotpunili tekst. Jednostavnije rečeno, emojiji su hijeroglifi modernoga doba. Kako se upravo ovih dana, točnije 17. srpnja, obilježava Svjetski dan emojija, dozvolite nam da vas pobliže upoznamo s ovim sveprisutnim šarenim simbolima.

Razlika između emojija i emotikona

Iako se njihova značenja i upotreba često isprepliću, postoji razlika između emotikona i emojija, pa hajdemo je razjasniti. Emojiji su slike i simboli koji se prikazuju na vašim uređajima, a emotikoni su jednostavni izrazi lica stvoreni osnovnim znakovima na tipkovnici. Primjerice, žuto nasmiješeno lice i njegove varijacije predstavljaju emojije, dok izraz koji ovim simbolima :- ) predstavlja osmijeh je emotikon.

 

Povijest emotikona

Iako se gotovo svi redovito susreću s ovim simpatičnim znakovima, malo nas zna nešto o njihovoj povijesti. Prvi su se emotikoni počeli pojavljivati već u 17. stoljeću, ali prvi slikovni emoji kreirao je 1999. godine japanski umjetnik Shigetaka Kurita. Njegovi su emojiji nastali s ciljem olakšavanja pisane komunikacije u sustavu mobilnoga interneta jer su ti mali slikovni zapisi ponudili emocionalno shvaćanje teksta. Slijedi primjer: “U redu je!” – može zvučati hladno, ali dodate li srce ili „smajlić“, poruka će pružati osjećaj topline i shvaćanja da je zaista sve u uredu. Takvim načinom  komunikacije i izražavanja osjećaja započinje boom posve novog vizualnog jezika.

Tijekom vremena dolazi do velikog pritiska na standard i dizajn emojija, kako postaju sveprisutan jezik u digitalnom svijetu, tako se konstantno moraju razvijati kroz različite kulture, zaslone i vrijeme. Danas postoje tisuće emojija koji prikazuju ljude kroz njihovu raznolikost, a tisuće ih je još koji predstavljaju stvari kojima se svakodnevno koristimo, poput novca, mobitela, satova…

Unicode standard

S obzirom na to da računala u osnovi rade s brojevima, svaki je znak koji upišete na računalu predstavljen numeričkim kodom, a kako bi se znakovi standardizirali, emojiji su 2010. godine uključeni u Unicode Standard koji upravlja kodiranjem teksta. Nakon ovoga koraka, 722 različita emojija započinju se koristiti na Android i IPhone uređajima. Unicodeov „blagoslov“ zapravo je bio početak legitimiranja emojija kao oblika komunikacije.
Emojiji su isprva bili dostupni kao zasebne aplikacije gdje su korisnici jednostavnim copy – pasteom dodavali ikone u tekstove, poruke ili e-mailove.

Da bi stvar bila jednostavnija, Apple je 2011. godine na svoje uređaje dodao službenu tipkovnicu s emojijima kako bi svojim korisnicima bio omogućen izravan pristup do njih. Taj je potez dvije godine kasnije slijedio i Android uvodeći tipkovnicu s emojijima na svoje uređaje. Kako postaju sve popularniji, emojija je sve više. Unicode konzorcij konstantno je dodavao nove emojije prikupljene od korisnika diljem svijeta: emojiji biljaka, životinja, hrane, ljudi te aktivnosti kojima se oni bave.

 

Prema Unicode Standardu, postupak podnošenja i odobravanja emojija do njihovog pojavljivanja na elektroničkim uređajima može potrajati i do dvije godine. Kako im je broj rastao proporcionalno s porastom njihova korištenja u svijetu, došlo je do diskriminacijskih problema. Mnogi su se zapitali zašto su emojiji vezani uz profesije poput liječnika, policajca ili kuhara muškoga spola te zašto su svi predstavljeni kao pripadnici bijele rase.

Nakon mnoštva takvih pitanja, 2014. godine uslijedila je politizacija emojija. Nije se smjelo dogoditi da se prikazuje obitelj, a da ne postoji emoji za roditelje istoga spola ili samohrane roditelje. Isto se tako nije smjelo dogoditi da ne postoji emoji za žene liječnice, kuharice ili policajke, a ni različite rase nisu smjele biti zapostavljene.

Unicode Standard doskočio je i tom problemu te napravio veliki korak u diverzifikaciji emojija uvođenjem opcije za promjenu boje kože i spola kod ljudi. Budući da Unicode konzorcij svake godine razmatra nove emojije, njihovo postojanje, širenje i budućnost nije nimalo upitno.

 

Ažuriranjem do novih emojija

Svako ažuriranje IOS-a i Androida dovodi do dopune emojija pa su tako neka ažuriranja uključivala pojavu mitskih bića (sirena, vilenjaka i vampira) te životinja (dinosaur, žirafa i zebra). Važnije ažuriranje emojija odnosilo se na zastupanje ljudi pa su dodane tri nove spolno neutralne opcije za predstavljanje ljudi u svim dobima te sada postoji žena koja drži dijete i žena koja nosi hidžab. Konzorcij je najosjetljiviji na kulturološke, dobne i spolne razlike pa se sva najvažnija ažuriranja odnose na dizajniranje ikona u kojima će se svatko moći pronaći, a ne samo muškarci i pripadnici bijele rase.

Svatko od nas može podnijeti prijedlog za dodavanje novog emojija, no Unicode konzorcij za svaki prijedlog zahtijeva detaljno objašnjenje kako i zašto bi ga ljudi koristili.

Emoji kao nova vrsta jezika

Svima nam je sada već jasno da emojiji predstavljaju novu vrstu jezika, a podatci govore da čak 92% svih ljudi prisutnih na internetskim bespućima koristi emojije. Na Instagramu gotovo polovica objava sadrži emojije, a svakog ih se dana širom svijeta pošalje čak 6 milijardi. Emojiji su način da kažete više nego što biste mogli riječima, tako je LOL zamijenjen ?, a volim te ❤️. Koliko su popularni govori i činjenica da je veliki lanac brze prehrane Burger King stvorio vlastite emojije, jednako kao i svjetski poznata influencerica Kim Kardashian koja je u suradnji s Appleom lansirala Kimojie.

Čak se i vremenska prognoza u vijestima prikazuje slikama ☀️ ☁️ ⛅ a biometeorološka je prognoza pak prikazana „smajlićem“ ?️.  Najpopularniji je „smajlić“ na cijelome svijetu emotikon koji plače od smijeha ?. Prema učestalosti korištenja u stopu ga prati ❤️.

 

Svi koji se bave digitalnim marketingom i društvenim mrežama znaju da su emojiji brz i izražajan način da se e-mailovi ili marketinške poruke izdvoje iz mnoštva. Pobrinite se da emojiji koje koristite budu relevantni te da na ispravan način nadopunjavanju poruku koju šaljete. Ne zaboravite da je u svemu važno održati ravnotežu, stoga ne pretjerujte s brojem emojija i pripazite kako kroz njih ne biste poslali pogrešnu i/ili teško shvatljivu poruku.

Smatrate li da se emojijima pridaje previše važnosti? Mislite li da zaista mogu zamijeniti slova i brojeve? Zamislite samo situaciju predstavljanja sebe u životopisu ili na razgovoru za posao digitalnim jezikom budućnosti. Kada bolje razmislite, biste li mogli izreći sve što želite? Kako bismo emojijima komunicirali o složenim i osjetljivim temama poput nacionalnosti, religije i rata? Označavaju li emojiji kraj klasične komunikacije i drastičnog smanjivanja fonda riječi koje koristimo?

U čast Svjetskog dana emojija razmislite o ovim pitanjima. ❤️ vaš Markething tim.

Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.