Kako steći povjerenje kupaca na web trgovini?

Kako biste uspješno prodavali na web trgovini potrebno je steći povjerenje kupaca. Građenje povjerenja neprekidan je i opetovan proces te je pritom potrebno ispuniti osnovne uvjete koji pružaju sigurnost kupcima.

Sljedeći su uvjeti ključni i obvezni kako bi kupci stekli povjerenje u web trgovinu i zaključili proces kupnje.

Kontaktni podatci upravitelja web trgovine

Ključno je da kupac brzo i jednostavno stupi u kontakt s podrškom, tehničkom službom, prodajom ili bilo kojim drugim odjelom tvrtke koji bi mogao utjecati na odluku o kupnji.

Stjecanje povjerenja kupca jedna je od važnijih stvari u online prodaji. Kupac uvijek mora imati dojam da je netko raspoloživ za podršku, pitanje ili pomoć. Obvezni su podatci kontaktni telefon i e-mail (ili poveznica do kontakt forme), a u nekim slučajevima preporučljive su i online chat opcije te klikabilna lokacija tvrtke.

Dodatna je prednost aktivni chat na stranici iza kojeg se nalazi korisnička služba koja odgovara na moguće upite kupaca.

Broj telefona, e-mail ili poveznica do kontakt forme moraju biti jasno vidljivi i pristupačni na stolnim i mobilnim uređajima.

Te su pozicije najčešće na vrhu stranice u lijevom ili desnom kutu te dodatno u podnožju stranice i na posebnim stranicama s kontaktnim podatcima.

Napomena: Kontaktni podatci kao što su broj telefona i e-mail moraju uvijek biti klikabilni.

Osim kontakta, stranica treba sadržavati sve informacije o tvrtki, primjerice:

  • naziv
  • adresu
  • e-mail
  • broj telefona
  • bankovni račun (IBAN)
  • poslovnu banku
  • OIB
  • matični broj
  • MBS

Zbog Zakona o trgovačkim društvima potrebno je istaknuti i sljedeće:

  • Sud na kojem je tvrtka upisana u Sudski registar i broj pod kojim je upisana
  • Iznos temeljnog kapitala društva s naznakom je li u cijelosti uplaćen; ako nije, s naznakom koji dio kapitala nije uplaćen
  • Za dionička društva potreban je ukupan broj izdanih dionica; izdaje li društvo dionice s nominalnim iznosom, potrebni su ti iznosi, ako se radi o poslovnom papiru dioničkog društva
  • Prezimena i najmanje jedno ime člana uprave društva, a kod dioničkog društva članova uprave, odnosno izvršnih direktora i predsjednika nadzornog/upravnog odbora

Više možete pročitati u Zakonu o trgovini, članak 21. Upotreba tvrtke

 

 

Sitni, ali važni podatci za stjecanje povjerenja na web trgovini

Mnogi vlasnici web trgovina vjeruju da je njihova trgovina jednostavna i korisniku razumljiva te ne pridonose poboljšanju. Često je to pogrešno razmišljanje. Potrebno je konstantno ažuriranje informacija kako bi kupci bili upućeni u proces kupnje i sve mogućnosti koje nudite.

Iako zakonom osigurano, važno je naznačiti da korisnik ima mogućnost povrata kupljenog proizvoda i povrat novca u slučaju nezadovoljstva.

Važno je ponuditi načine plaćanja kojima se služi ciljana skupina kupaca. Obvezno koristiti enkripciju (SSL certifikat i HTTPS protokol) plaćanja.

Što više mogućnosti dostave i preuzimanja ponudite svojim kupcima i što povoljniju ili po mogućnosti besplatnu dostavu odaberete, u njihovim ćete očima izgledat ozbiljnije te ćete im ulijevati povjerenje.

Osim navedenog, potrebno je postaviti i uvjete korištenja, uvjete kupnje, policu privatnosti, kolačiće.

Ako prodajete tehničku robu, važno je istaknuti i garanciju.

 

Opis proizvoda koji ulijeva povjerenje

Ako su opisi proizvoda suhoparni, web trgovina izgleda prazno i neodržavano. Zamislite si samo da uđete u trgovinu, a police su poluprazne, i to malo robe što ima porazbacano je. Biste li kupili u takvoj trgovini?

Vjerujemo da je stoga potrebno uz proizvod dodati:

  • kvalitetne fotografije i videosadržaj
  • dobar SEO i prodajni opis (kratki i dugi)
  • cijenu s PDV-om i bez PDV-a
  • dostupnost proizvoda
  • mogućnost dostave
  • tehničke specifikacije (za tehničku robu)
  • mogućnost ocjenjivanja i komentiranja proizvoda (integrirana Schema Structured Data za Google Rich Snippet)

SSL certifikat i HTTPS protokol

SSL (engl. Secure Sockets Layer) služi za sigurno slanje podataka online. Postoji više različitih razina enkripcije pomoću SSL certifikata koje šifriraju podatke koje razmjenjujemo s web trgovinom te omogućuju čitanje tih podataka samo onima koji imaju ključ za dešifriranje.

Web stranica bez SSL certifikata ne može posjedovati HTTPS protokol (engl. HyperText Transfer Protocol Secure).

Zamislimo da surfamo na otvorenoj Wi-Fi mreži i posjetili smo web stranicu na kojoj želimo kupiti novu torbu. Kada razmjenjujemo podatke s web stranicom koja nema HTTPS protokol naši su podatci (osobni podatci, bankovni računi, kartice i pinovi) izloženi i moguće ih je ukrasti.

Stranice koje posjeduju SSL certifikat i HTTPS protokol sigurnije su za kupnju online.

 

Nije uvjet, ali može utjecati na povećanje povjerenja na web trgovini:

  • Korištenje vlastitih fotografija
    Ako kupac vidi da koristite vlastite fotografije proizvoda (pod uvjetom da su kvalitetne) i fotografije osoba koje stoje iza webshopa i rade u tvrtki, lakše će steći povjerenje.
  • PR članci i spominjanja na portalima ili u tiskanim medijima
    Ako kupac vidi da je brand spominjan na portalima i u tiskanim medijima, veća je vjerojatnost da će imati povjerenje u web trgovinu.
  • Testimoniali
    Iako ih je moguće lažirati, vjerujemo da veliki broj testimoniala na različitim platformama i web trgovini ne može škoditi.
  • Izrada kvalitetnog sadržaja koji pomaže kupcima
    Ako pokažete kupcima svoju stručnost za određene teme, lakše će steći povjerenje u web trgovinu.
  • Reference, projekti i partneri
    Uvijek je dobro prikazati kupcima s kim ste surađivali, na kojim ste projektima sudjelovali te koji partneri pridonose pružanju još bolje usluge.

Moramo napomenuti da su ovo tek osnovni elementi i oni koji su po zakonu obvezni. Jasno izražen kontakt i vaša spremnost na komunikaciju bitno utječu na stjecanje povjerenja i prodaju na web trgovini.
Prodaja ovisi o povjerenju kupaca, a kada steknu povjerenje spremni su platiti i više. Naravno, za izgradnju velikog kruga kupaca, koji se redovito vraćaju u vašu web trgovinu, potrebno je i puno drugih elemenata.

Povećajte povjerenje svoje web trgovine sa stručnjacima iz digitalne agencije Markething. Ispunite kontakt podatke kako biste unaprijedili svoju web trgovinu.

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.