Što su svijet i Hrvatska guglali u 2018. godini?

//Što su svijet i Hrvatska guglali u 2018. godini?

Što su svijet i Hrvatska guglali u 2018. godini?

Google Trends je alat koji korisniku omogućuje pregled učestalosti pretraživanja određene ključne riječi ili fraze. Svake godine ovaj besplatan alat prikazuje koje su ključne riječi ili fraze korisnici najčešće upisivali u tražilicu tijekom protekle godine.

Nakon duge, iscrpljujuće godine s približavanjem nove 2019. vrijeme je za podvlačenje crte i sumiranje učinjenoga, a mi smo se ovoga puta odlučili pozabaviti divom pretraživanja – Googleom. Provjerili smo i usporedili što su Hrvati pretraživali tijekom 2018. te koliko prate trendove u odnosu na svjetsko tržište.

Najtraženiji pojam u svijetu očekivano je bilo svjetsko prvenstvo u nogometu, a slijede tragično preminuli DJ Avicii, američki reper Mac Miller, američki pisac Stan Lee i film Black Panther. U kategoriji novosti najpretraživaniji pojam je također svjetsko nogometno prvenstvo, uragan Florence, britansko kraljevsko vjenčanje te rezultati izbora u različitim zemljama. Najpretraživanije osobe su Meghan Markle, Demi Lovato, Sylvester Stallone, Logan Paul i Khloe Kardashian.

Podsjetit ćemo vas na nevjerojatan podatak o broju pretraživanja riječi Hrvatska/Croatia za vrijeme i nakon nogometnoga prvenstva – Google Trends je pokazao 100% povećanje broja pretraživanja. Neki mediji su izvijestili kako je Hrvatska u srpnju zauzela medijski prostor kakav nije u posljednjih 20 godina.

A kad smo već kod naše predivne Hrvatske, pozabavimo se najpretraživanijim pojmovima u lijepoj našoj. Svjetsko nogometno prvenstvo na prvome mjestu – iznenađeni? Slijedi Istanbulska konvencija koja je podigla veliku buku u političkim krugovima, a za vratom joj puše sunarodnjakinja “Istanbulska nevjesta” – poznata turska sapunica.  Cijela je zemlja zavijena u crno smrću glazbenika Olivera Dragojevića i svi su htjeli poslušati neke od njegovih bezvremenskih hitova pa je tako Oliver zauzeo četvrto mjesto. Miljenik ženske publike Dejan Lovren popeo se na visoko peto mjesto.

I u rubrici novosti i događanja tron je zauzelo svjetsko nogometno prvenstvo, slijedi europsko rukometno prvenstvo, a zatim su najpretraživanije utakmice nogometnoga prvenstva Hrvatska – Engleska, Hrvatska – Rusija, Hrvatska – Španjolska. Imena poznatih Hrvata koja su se najčešće našla u tražilicama su Oliver Dragojević, Dejan Lovren, Luka Modrić, Zlatko Dalić i Ante Rebić. Nogomet je u 2018. bio apsolutni hit, slažete li se s nama?

Google

Uspoređujući trendove pretraživanja u Hrvatskoj s onima na globalnom tržištu dolazimo do zaključka da Hrvati ove godine prate svjetske trendove, ali im i dalje najviše leži pregledavanje TV sadržaja i drugih sadržaja namijenjenih opuštanju.

Provjerite svoje znanje o trendovima pretraživanja na Google Trends kvizu

Dragi Hrvati ne dozvolite da i u 2019. sam vrh ljestvice pretraživanja opet pripadne nogometu. Znamo da je najvažnija sporedna stvar na svijetu, ali istražujte i nove stvari, učite, sudjelujte u online edukacijama, istražujte inovativne kulinarske recepte, zanimljiva štiva koja će vam pomoći u životu i poslovanju jer kudikamo je bolje znati o svakoj stvari ponešto nego o jednoj stvari sve.

Od |2019-01-03T13:54:52+00:00prosinac 15, 2018|Marketing|
Miško Macolić Tomičić je zaljubljenik u digitalni marketing te vlasnik marketinške agencije Markething, aktivno sudjeluje u promicanju poduzetničke kulture u Istri, ali i šire u sklopu Start-Up udruge. Miško primjenjuje međunarodno iskustvo i iskustvo u start-up coworking prostoru na svoje brojne projekte. Zajedno sa partnericom Leanom Šibić osnovao je web stranicu „Essence of Croatia“ koja promiče skrivene ljepote Hrvatske. Autor je mnogih blogova na engleskom i hrvatskom jeziku i voditelj edukativnih radionica na temu digitalnoga marketinga.