U današnje vrijeme uključujući bilo koju društvenu mrežu susrest ćemo se s influencerima. Većina influencera na društvenim mrežama izgradila je svoj ugled znanjem i stručnošću o određenoj temi. Rad s pravim influencerima može imati mnoštvo pozitivnih učinaka za poslovanje. U ovom tekstu saznajte više o određenoj vrsti influencera – travel influenceri koji uvelike mogu doprinijeti poslovanju!
Influenceri
Influencer se smatra osobom koja ima moć utjecanja na odluke drugih o kupnji zbog svog autoriteta, znanja, položaja ili odnosa sa svojom publikom. Njihovim korištenjem možete značajno utjecati na vaše marketinške ciljeve.
Ako želite znati više o ovoj temi, pročitajte naš blog: Sve što trebate znati o influencerima.
Osnovna podjela influencera
Influenceri se mogu podijeliti na više načina. Neke od najčešćih podjela su prema:
- Broju pratitelja
- Vrstama sadržaja
- Razini utjecaja
U ovom dijelu osvrnut ćemo se na podjelu influencera prema broju pratitelja kako bi došli do glavne pretpostavke koja vam može biti od velike pomoći.
Podjela influencera s obzirom na broj pratitelja:
- Mikro influencer – između 5 000 i 100 000 pratitelja
- Mid level influencer – između 100 000 i 1 000 000 pratitelja
- Makro influencer – više od 1 000 000 pratitelja
Priroda utjecaja konstantno se mijenja, zbog toga mikro influenceri danas dobivaju na sve većoj važnosti. Možemo reći da su oni postali influenceri budućnosti. Stoga, ako planirate koristiti influencera za promociju svojeg proizvoda ili usluge, znate što vam je činiti.
Na koji način i mi pripadamo influencerima?
Kako imamo sve veće mogućnosti pri korištenju društvenim mrežama, one su nam omogućile da na neki način i sami utječemo na druge ljude. Objavom fotografije ili storyja uz oznaku mjesta gdje se nalazimo možemo utjecati na druge korisnike. Ukratko, objavom fotografija, videa ili bloga na društvenim mrežama kao i recenzijom proizvoda ili usluge nesvjesno možemo utjecati na druge. Samim time postajemo nesvjesni influenceri.
Što su to travel influenceri?
Nove generacije više vjeruju prijateljima, drugim potrošačima i influencerima u odnosu na medije. Širenjem ovakvog načina razmišljanja influenceri mijenjanju razne industrije, pa tako i turističku. Ovakvim pomakom, kategorija marketing travel influencera širi se brzo, pružajući obostranu korist u suradnji influencera i brenda.
Travel influencer je onaj koji generira kvalitetan sadržaj promovirajući odredišta, usluge ili proizvode povezane s putovanjima.
Prema izvoru InPowerd/Neilson – sadržaj influencera pruža 88 % bolju prepoznatljivost marke od tradicionalno brendiranog sadržaja.
Pri odabiru pravog travel influencera, postići ćete veću angažiranost i uzbuđenje oko vašeg proizvoda ili usluge.
Utjecaj milenijalaca na vaše poslovanje
Milenijalci često troše novac na iskustva, vole putovati i okušati se u novim stvarima. Upravo ih to čini najpovoljnijom generacijom za turističku industriju. Želju za putovanjem dobivaju praćenjem objava svojih prijatelja i influencera na društvenim mrežama. Marketinške strategije morale su se prilagoditi njihovim potrebama kako bi zadovoljile masu.
Uzimajući u obzir ove činjenice, razumljivo je da sve više ljudi prati travel influencere. Travel influenceri prikazuju idilične fotografije lijepih života popraćenih bogatim iskustvom, dijele savjete kako ugodnije putovati, preporučuju načine putovanja i proizvode povezane s putovanjima. Sadržaj koji pružaju utjecat će na vaše potencijalne klijente te ih osvijestiti o vašem brendu. Influenceri vam, korištenjem vašeg proizvoda, mogu povećati broj korisnika, pritom jača svijest te se povećava lojalnost vašeg proizvoda ili usluge na autentičan način.
Iako putovanja ovih influencera uglavnom promovira neki brend, i dalje imaju veću popularnost od primjerice glumaca u TV oglasima. Upravo zbog njihove popularnosti možemo zaključiti da su oni razlog sve češćih putovanja milenijalaca, a također se učinak ove vrste influencera pokazao pozitivnim i za turističku industriju.
Pobrinite se da odaberete influencera koji će svojim korisnicima pružiti sadržaj koji je lijepo i smisleno ukomponiran u već postojeći. Ako se ne koristi pametna strategija, pratitelji će brzo shvatiti što je promovirano, a što nije.
3 razloga zašto koristiti influencere u turizmu
Društveni sadržaj utječe na odredište koje će putnik posjetiti više od bilo koje druge vrste oglašavanja.
1. Dosezanje milenijalaca putem vizualnih kanala
Pričanje uz vizualno uvjerljiv sadržaj rezultirat će povećanjem privlačnosti, emocija i doživljaja putovanja iz prve ruke. Instagram, YouTube, TikTok i Snapchat smatraju se najvažnijim platformama za dijeljenje vizualnog sadržaja.
2. Stvaranje više autentičnog sadržaja
Kupac više vjeruje sadržaju koji su kreirali njegovi vršnjaci prije svih ostalih oblika oglašavanja, a to se posebno odnosi na turističku industriju.
3. Ušteda na troškovima stvaranja sadržaja
Pozitivna je strana suradnje s infuencerima na društvenim mrežama to što oni žele raditi s vašim brendom u onoj mjeri u kojoj im vi to dopuštate. Uzimajući u obzir troškove koje ćete uštedjeti za potrošnju oglasa, postižete pravi dobitak!
Kako travel influenceri mijenjaju turističku industriju
Putnički brendovi i travel influenceri savršena su kombinacija!
Marketinške akcije često gube na vjerodostojnosti jer korisnici ne vjeruju markama čiji je krajnji cilj povećanje prodaje. Travel influenceri pružaju vjerodostojnost vašem proizvodu ili usluzi. Oni govore korisnicima kako su se osjećali tijekom boravka, pokazuju smještaj i govore o tretmanu koji su dobili koristeći proizvod ili uslugu.
Jedan od zanimljivijih primjera korištenja influencera u turističkoj industriji vidimo u poslovanju ShareIstria. Angažirali su 16 influencera koji su imali priliku upoznati istarski poluotok kroz brojne uzbudljive događaje s ciljem promocije Istre na svjetskoj razini. Ovaj je projekt pokazao uspješne rezultate – doseg od 389 milijuna ljudi s interakcijom od skoro 4 milijuna.
Zaključno, travel influenceri mogu pomoći brendovima u postizanju izvrsnih rezultata. Influneceri se koriste dobrim fotografijama i video sadržajem kako bi pokušali utjecati na svoje pratitelje kako bi posjetili određenu lokaciju.