Obraćanje na društvenim mrežama

Vi ili vi ili ti u obraćanju na društvenim mrežama

Danas internetski svijet preuzima engleski jezik i koliko nam je bilo lako naučiti ga, još nam je lakše koristiti se njime, ponekad lakše nego hrvatskim. Kome god se obratili, jedinstvena je opcija – you. Koje li jednostavnosti!

Međutim, ako ste orijentirani na domaće tržište, korisnicima biste trebali na društvenim mrežama ponuditi kreativne i zanimljive objave na hrvatskom jeziku. Ali, kako im se obratiti? C’mon you, uhvatimo se ukoštac s hrvatskim.

Vi & vi

Objasnimo za početak razliku između velikog i malog slova zamjenice vi u pisanoj komunikaciji. Kada govorimo o 2. licu množine podrazumijevamo obraćanje dvjema osobama ili skupini osoba te u pisanoj formi pišemo vi malim slovom.

Međutim, upravo to 2. lice mijenja svoju funkciju kada ga napišemo velikim početnim slovom, ono postaje osobna zamjenica kojom se obraćamo isključivo jednoj osobi iz poštovanja.

Upoznat ću vas s pravilima poslovanja. (više osoba)
Javit ću Vam se kada proučim ponudu. (jednoj osobi)

Kada se obraćamo nekome s poštovanjem, važno je upamtiti da glagol nakon Vi pišemo u 2. licu množine neutralnog (muškog) roda, nevažno obraćamo li se muškoj ili ženskoj osobi, red je uskladiti glagol sa zamjenicom u množini.

Vi ste bila najbolja klijentica.
Vi ste bili najbolja klijentica.

Ciljana publika i ciljana društvena mreža

Za početak razmislite koja je vaša ciljana publika – tako ćete znati tko posjećuje vašu stranicu i lako ćete odlučiti koji sadržaj ponuditi, hoćete li imati osoban pristup korisnicima ili će biti riječ o skroz poslovnom, formalnom odnosu. Jeste li stranica koja se obraća pretežito starijoj i ozbiljnijoj populaciji ili među pratiteljima imate uglavnom mlađe ljude, milenijalce i generaciju Z.
Isto tako komunikaciju možete (i trebate) prilagoditi društvenim mrežama. Ako objavljujete na Facebooku i Instagramu slobodno budite opušteni u komunikaciji, naravno u skladu s ciljanom publikom, dok ćete se na LinkedInu prilagoditi formalnom obraćanju u skladu s poslovnim ambicijama.

Ti & vi

Obraćanje s ti često je na privatnim profilima jer se u vrlo opuštenoj komunikaciji obraćamo svojim prijateljima i dajemo do znanja da svakome zasebno šaljemo poruku. Ovakvo obraćanje također je prisutno u komunikaciji s mladima, kada im se želimo približiti i osvojiti ih svojom pristupačnošću, a dobar su primjer društvene mreže pizzerije Asterix koja je sa svojim pratiteljima na ti te im se obraća u razgovornom tonu.

Primjer komunikacije na društvenim mrežama pizzerije Asterix

S druge strane imamo primjer Poliklinike Peharec koja se svim svojim korisnicima obraća istovremeno i formalno, što zahtijeva zamjenicu vi pisanu malim slovom.

Primjer formalnog obraćanja korisnicima na društvenim mrežama

Obraćanje u objavama, komentarima, recenzijama

Obraćanje u množini, odnosno svim pratiteljima i potencijalnim klijentima najčešći je i najbolji izbor, a uključuje zamjenicu vi. E sad, često želimo pratiteljima pokazati poštovanje i koliko su nam važni pa im se obraćamo s Vi misleći da pratimo pravila pravopisa, ali nije tako. Ponovimo, s Vi se obraćamo isključivo jednoj osobi iz poštovanja, primjerice u odgovaranju na poruke, recenzije ili komentare (primjer Poliklinike Peharec) i bez obzira na to što poštujemo sve svoje pratitelje, čim im se svima istovremeno obraćamo, vi pišemo malim slovom.

Primjer obraćanja jednoj osobi iz poštovanja

Iako je pravopis neizostavni dio marketinškog upravljanja, razumijemo da vam možda pravopisna ili druga jezična pravila ne idu od ruke ili im se ne stignete više posvetiti (pa ljudi smo :D).

Zato smo mi ovdje za vas, spremni kreirati zanimljive, atraktivne i pravopisno točne objave koje privlače, a u konačnici i prodaju.

 

Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.