Obraćanje na društvenim mrežama

Vi ili vi ili ti u obraćanju na društvenim mrežama

Danas internetski svijet preuzima engleski jezik i koliko nam je bilo lako naučiti ga, još nam je lakše koristiti se njime, ponekad lakše nego hrvatskim. Kome god se obratili, jedinstvena je opcija – you. Koje li jednostavnosti!

Međutim, ako ste orijentirani na domaće tržište, korisnicima biste trebali na društvenim mrežama ponuditi kreativne i zanimljive objave na hrvatskom jeziku. Ali, kako im se obratiti? C’mon you, uhvatimo se ukoštac s hrvatskim.

Vi ili vi
Vi ili vi

Vi & vi

Objasnimo za početak razliku između velikog i malog slova zamjenice vi u pisanoj komunikaciji. Kada govorimo o 2. licu množine podrazumijevamo obraćanje dvjema osobama ili skupini osoba te u pisanoj formi pišemo vi malim slovom.

Međutim, upravo to 2. lice mijenja svoju funkciju kada ga napišemo velikim početnim slovom, ono postaje osobna zamjenica kojom se obraćamo isključivo jednoj osobi iz poštovanja.

Upoznat ću vas s pravilima poslovanja. (više osoba)
Javit ću Vam se kada proučim ponudu. (jednoj osobi)

Kada se obraćamo nekome s poštovanjem, važno je upamtiti da glagol nakon Vi pišemo u 2. licu množine neutralnog (muškog) roda, nevažno obraćamo li se muškoj ili ženskoj osobi, red je uskladiti glagol sa zamjenicom u množini.

Vi ste bila najbolja klijentica.
Vi ste bili najbolja klijentica.

Ciljana publika
Ciljana publika

Ciljana publika i ciljana društvena mreža

Za početak razmislite koja je vaša ciljana publika – tako ćete znati tko posjećuje vašu stranicu i lako ćete odlučiti koji sadržaj ponuditi, hoćete li imati osoban pristup korisnicima ili će biti riječ o skroz poslovnom, formalnom odnosu. Jeste li stranica koja se obraća pretežito starijoj i ozbiljnijoj populaciji ili među pratiteljima imate uglavnom mlađe ljude, milenijalce i generaciju Z.
Isto tako komunikaciju možete (i trebate) prilagoditi društvenim mrežama. Ako objavljujete na Facebooku i Instagramu slobodno budite opušteni u komunikaciji, naravno u skladu s ciljanom publikom, dok ćete se na LinkedInu prilagoditi formalnom obraćanju u skladu s poslovnim ambicijama.

Ti & vi

Obraćanje s ti često je na privatnim profilima jer se u vrlo opuštenoj komunikaciji obraćamo svojim prijateljima i dajemo do znanja da svakome zasebno šaljemo poruku. Ovakvo obraćanje također je prisutno u komunikaciji s mladima, kada im se želimo približiti i osvojiti ih svojom pristupačnošću, a dobar su primjer društvene mreže pizzerije Asterix koja je sa svojim pratiteljima na ti te im se obraća u razgovornom tonu.

Primjer komunikacije na društvenim mrežama pizzerije Asterix

S druge strane imamo primjer Poliklinike Peharec koja se svim svojim korisnicima obraća istovremeno i formalno, što zahtijeva zamjenicu vi pisanu malim slovom.

Primjer formalnog obraćanja korisnicima na društvenim mrežama

Obraćanje u objavama, komentarima, recenzijama

Obraćanje u množini, odnosno svim pratiteljima i potencijalnim klijentima najčešći je i najbolji izbor, a uključuje zamjenicu vi. E sad, često želimo pratiteljima pokazati poštovanje i koliko su nam važni pa im se obraćamo s Vi misleći da pratimo pravila pravopisa, ali nije tako. Ponovimo, s Vi se obraćamo isključivo jednoj osobi iz poštovanja, primjerice u odgovaranju na poruke, recenzije ili komentare (primjer Poliklinike Peharec) i bez obzira na to što poštujemo sve svoje pratitelje, čim im se svima istovremeno obraćamo, vi pišemo malim slovom.

Primjer obraćanja jednoj osobi iz poštovanja

Iako je pravopis neizostavni dio marketinškog upravljanja, razumijemo da vam možda pravopisna ili druga jezična pravila ne idu od ruke ili im se ne stignete više posvetiti (pa ljudi smo :D).

Zato smo mi ovdje za vas, spremni kreirati zanimljive, atraktivne i pravopisno točne objave koje privlače, a u konačnici i prodaju.

Close

Markething Digitalna agencija

Izrada web stranica i digitalni marketing

Markething Digitalna agencija

Izrada web stranica i digitalni marketing