Zašto Google algoritam mijenja meta opise?

Meta opisi pružaju jasne informacije o odredišnoj i drugim stranicama korisnicima koji pretražuju web. Budući da najčešće prilikom pretraživanja pročitamo meta opis koji se nalazi unutar search snippeta prije nego što kliknemo na rezultat pretraživanja, važno ih je dobro osmisliti pa i optimizirati.

Bitni pojmovi za znati

Da bih bolje razumjeli što se događa unutar Google-a, moramo razumjeti pojomove poput meta opisa, SERPa i snippets. Naime, iako takvi pojmova djeluju zahtjevni za naučiti, mi ćemo vam ih približiti u nekoliko rečenica.

Meta opis

Meta opis je zapravo kratak opis vaše web stranice koji  sadrži do 160 znakova. Cilj meta opisa je da korisniku pruži vrijednost i potakne ga da posjeti vašu stranicu što je naravno u zavisnosti s povećanjem CTR-a (broja klikova na stranicu).

Meta opis trebao bi biti inteligentno osmišljen točnije trebao bi na prirodan način uključivati ključne riječi za koje se vaša stranica (blog, usluga, proizvod…) želi pozicionirati u tražilicama. 

SERP

Kada već spominjemo tražilice moramo objasniti i što je SERP (Search Engine Results Pages). SERP je stranica s rezultatima pretraživanja i mada na webu postoje milijuni i milijuni stranica, za marketing stručnjake nijedna nije važna kao ova. 

Kada korisnik u Google (Bing, Yahoo, Baidu, Yandex… ili nekoj drugoj tražilici) upiše neku frazu ili ključnu riječ iduća stranica koja mu se otvori je SERP. Svaki SERP je jedinstven čak i ako se odnosi na pretraživanja istih ključnih riječi na istoj tražilici, na primjer Google-u.

To se događa zato što tražilice na temelju širokog raspona čimbenika (fizička lokacija korisnika, povijest korisnikovog pretraživanja ili nekih drugih društvenih čimbenika) prilagođavaju stranicu pretraživanja (SERP) kako bi korisniku osigurali što bolje iskustvo pretraživanja. Stranice pretraživanja (SERP-ovi) se obično sastoje od dvije vrste sadržaja: organskih i plaćenih rezultata u tražilicama. 

Snippets

SERP se sastoji od prosječno 10 snippeta. Snippet je rezultat kojeg Google prikazuje za određenu pretragu. Najobičniji snippet izgleda ovako: 

 

Meta opis trebao bi biti duljine do 160 znakova uključujući razmake. 

Kako biste povećali broj klikova na stranicu u odnosu na broj prikazivanja (engl. CTR – click through rate), potrebno je optimizirati sadržaj u skladu s user intentom. 

User identity

Iako SEO stručnjaci optimiziraju meta opise Google ponekad iz našeg sadržaja stvori meta opis koji je u skladu s user identity kako bi korisnicima omogućio što bolje iskustvo pretraživanja. Da pojasnimo ako za određenu pretragu nema ključnih riječi unutar meta opisa Google će preskenirati tekst na web stranici i ispostaviti rečenicu koja sadrži te ključne riječi. 

 

Jasno je vidljiva razlika u sadržaju meta opisa za pretragu “vođenje društvenih mreža” i “vođenje društvenih mreža i izvedba plana objavljivanja” u kojoj je Google odlučio koristiti dio našeg meta opisa i dio sadržaja na stranici. 

Kako optimizirati naslovne oznake i meta opise pročitajte u našem prijašnjem blogu, dok mi u nastavku objasnimo zašto nam i kako Google pomaže prilagođavanjem meta opisa.

Google u službi korisnika

Google algoritam u često ignorira naše meta opise i mijenja ih u prosjeku 70 % na prvoj stranici pretraživanja, kaže studija koja ispituje rezultate pretraživanja za 30 000 ključnih riječi, i to 71 % na mobilnim uređajima i 68 % na računalima (https://bit.ly/39uxmCJ). 

Mijenjanje meta opisa od strane Googlea ovisi i o rangu naše stranice u rezultatima pretraživanja, ako je od 4. do 6. mjesta, Google nastoji povećati relevantnost rezultata prije nego što korisnici napuste pretragu i krenu s novim pretragama i ključnim riječima relevantnim za temu.  Naši meta opisi su ustvari samo prijedlozi Googleu što prikazati u SERP. 

Što stručnjaci kažu

U nastojanju da što bolje napišemo meta opis neki “stručnjaci” gomilaju ključne riječi što zatim sustav pregledava i vidi meta opis pretrpan ključnim riječima, ali bez konkretne informacije o čemu se radi na stranici, zaključuje da meta opis nije zadovoljavajući za korisnike i svojevoljno ga prilagođava.  

Ako se sadržaj našeg meta opisa ne podudara s onime što korisnik upisuje u tražilicu, Google će ga prilagoditi te će s naše stranice prikazati dio teksta koji uključuje ključne riječi koje korisnik pretražuje. Googleov algoritam pokušava meta opis učiniti relevantnim za upite za pretraživanje. 

Kako zadržati svoje meta opise

Zanimljivo, postoji velika vjerojatnost da će Google prikazati snippet na osnovi naših meta opisa ako su za svaku stranicu napisani jedinstveni, ako su dovoljno kratki, odnosno ako imaju preporučen broj znakova i ako se podudaraju s namjerom pretraživanja i ključnim riječima za pretraživanje korisnika.  

Google preporučuje  meta opise koji  imaju:

  • 150 – 160 znakova na običnim stranicama
  • 138 – 148 znakova za postove na blogu
  • najvažnije podatke u prvih 100 znakova

Imajte na umu da, čak i ako su navedeni kriteriji zadovoljeni, Google unutar search snippeta  može odlučiti prikazati drukčiji meta opis. Ako se odgovor na korisnikov upit podudara s dijelom teksta na našoj web stranici, Google će ga pokupiti i tako nadjačati naš meta opis. Ako želimo da se prikazuje naš meta opis za određeni upit, trebamo se pobrinuti da bude što relevantniji. 

Bez obzira na to što Google koristi tek 30 % naših meta opisa, važno je pisati ih i dalje. Njegova je namjera slična našoj, želimo korisniku omogućiti što bolje iskustvo pretraživanja i zadržati ga na web stranici, a to ćemo postići kada nam meta opis pokrije sve korisnikove namjere pretraživanja. 

Umijeće je to pisanja produktivnih meta opisa koje smo mi u Markethingu stručnjaci i sa zadovoljstvom ćemo olakšati put od upita korisnika do vašeg web mjesta.

 

 

 


Close