Backlinking – građenje poveznica

//Backlinking – građenje poveznica

Backlinking – građenje poveznica

Za tražilice koje pretražuju “metropolu” interneta, poveznice (engl. links, backlinks) su “ulice” između stranica. Koristeći se sofisticiranom analizom poveznica, tražilica može shvatiti na koji su način stranice povezane.

Od 1990. godine tražilice su se prema poveznicama odnosile kao prema glasovima popularnosti te kao prema demokratskoj anketi web-a. Tražilice su kroz vrijeme pročistile načine shvaćanja poveznica gotovo do savršenstva i koriste algoritme kako bi izvršile nijansiranje ocjena stranica na temelju tih informacija.

Ključne riječi

 

Kako bih pobliže objasnio princip koristit ću tekst iz prethodne kolumne Uvod u Seo optimizaciju:

“Zamislimo da smo tek diplomirali na fakultetu i u potrazi smo za poslom, ali nemamo nikakvoga iskustva. Ohrabrimo se i pitamo drage nam profesore da nam napišu preporuku koja će nam pomoći pri zapošljavanju. Poveznice djeluju poput preporuka, ako poslodavac (u ovom slučaju Google) vidi da nas je preporučio određeni profesor (odnosno web stranica), tada ćemo imati veću mogućnost za zapošljavanje, odnosno naša stranica će se prikazati kao relevantna za određeno pretraživanje. Različite preporuke imaju različitu važnost, nije isto ako nas preporuči doktor znanosti ili susjed iz kvarta koji vječito besposličari, pa tako stranice koje imaju veći PR (engl. Page Rank) imaju veći utjecaj na naš web. Prilikom izrade poveznica na drugim web stranicama koristit ćemo sidreni tekst s određenim ključnim riječima.”

Poveznice nisu sve u SEO-u, ali stručnjaci im pridaju veliku važnost. Analizom poveznica tražilice neće spoznati samo popularnost stranice, već i druge važne informacije poput povjerenja (engl. trust), neželjene pošte (engl. spam) te vlasništva (engl. authority). Vjerodostojne stranice nastoje se povezivati međusobno, dok “spammy” stranice imaju vrlo malo poveznica kojima se može vjerovati.

Osnova građenja poveznica je umjetnost. Gotovo je uvijek ovo najzahtjevniji dio SEO posla, ali također izuzetno važan za uspjeh. Građenje poveznica zahtjeva kreativnost, energičnost te vrlo često i određeni budžet. Svaka je kampanja građenja poveznica drugačija od ostalih te način odabira građenja ovisi i o karakteru izrađivača.

Načini stjecanja poveznica

Postoje tri osnovna načina stjecanja poveznica:

• “prirodne”, uredničke poveznice (engl. “natural” editorial links) – poveznice dobivene prirodno od strane drugih stranica (koje žele staviti poveznicu na sadržaj određene tvrtke i/ili bloga zbog kvalitetnoga sadržaja koji pruža). Ovakve poveznice ne zahtijevaju specifičan rad SEO odjela, izuzev stvaranja izvrsnoga sadržaja i svjesnosti o njemu. Ne zaboravite, sadržaj je kralj.

• ručna “outreach” izgradnja poveznica (engl. manual “outreach” linkbuilding) – SEO zaposlenik stvara ove poveznice šaljući elektroničku poštu blogerima, kontaktirajući različite tvrke iz struke te pišući sadržaj koristeći sidreni tekst i poveznice. Najčešće se izrađuje prijedlog za stvaranje poveznice u kojemu se ra dniku zaduženome za SEO objašnjava zašto je stvaranje poveznice na našu web stranicu u njihovu interesu. Preporučujem da koristite ovu strategiju, vjerujem da će nakon izrade kvalitetnoga sadržaja i brendiranja prirodne poveznice doći same.

• samoizrađene, neuredničke (engl. self-made, non-editorial) – milijuni web stranica omogućuju posjetiteljima izradu poveznica kroz potpise na forumima, blog komentare ili otvaranje korisničkih računa (direktoriji ili start up listing). Takve poveznice nude najmanju vrijednost (engl. link value), ali u skupini ipak imaju utjecaja na neke web stranice. Generalno tražilice nastavljaju smanjivati vrijednost većini ovakvih tipova poveznica i kažnjavaju stranice koje ih imaju u velikome broju. Danas se smatraju spammy poveznicama i trebalo bi ovoj strategiji građenja pristupiti s velikim oprezom.

Backlinking

Budite pažljivi prilikom građenja poveznica i odaberite strategiju koja najbolje zadovoljava potrebe vašega poslovanja. Ako ste početnici ili nemate vremena, predlažem vam da angažirate stručnjaka za SEO optimizaciju kako bi izgradio kvalitetne poveznice, a one će imati važan, pozitivan utjecaj na poziciju vaše stranice na tražilici.

Od |2018-07-16T09:22:03+00:00srpanj 16, 2018|Marketing|
Miško Macolić Tomičić je zaljubljenik u digitalni marketing te vlasnik marketinške agencije Markething, aktivno sudjeluje u promicanju poduzetničke kulture u Istri, ali i šire u sklopu Start-Up udruge. Miško primjenjuje međunarodno iskustvo i iskustvo u start-up coworking prostoru na svoje brojne projekte. Zajedno sa partnericom Leanom Šibić osnovao je web stranicu „Essence of Croatia“ koja promiče skrivene ljepote Hrvatske. Autor je mnogih blogova na engleskom i hrvatskom jeziku i voditelj edukativnih radionica na temu digitalnoga marketinga.