Uvod u SEO optimizaciju

U današnje vrijeme nezamislivo je imati web stranicu koja nije SEO optimizirana pa tako svaki zaljubljenik u web tehnologije ili vlasnik web stranice zna „ponešto“ o SEO optimizaciji. U doslovnom prijevodu sa engleskog jezika „Search Engine Optimisation“ znači optimizacija web tražilica, ali mi ustvari optimiziramo naše web stranice kako bi se pojavile na prvoj stranici s rezultatima SERP (engl. Search Engine Result Page).

SEO optimizacija se dijeli na on-site optimizaciju koja se izrađuje na našoj web stranici i off-site optimizaciju koja se izrađuje izvan našega web-a.

 

On site optimizacija

  • Odabir ključnih riječi

Prije same izrade web stranice potrebno je odrediti za koje se ključne riječi želimo pozicionirati na Google tražilici (postoje i ostale tražilice poput Bing, Yahoo, ali bit ću iskren, ne poznajem nikoga tko ih namjerno koristi). Ključne riječi ovise o djelatnosti kojom ćemo se baviti i uslugama odnosno proizvodima koje ćemo prodavati. Neki od alata koji nam mogu pomoći pri odabiru ključnih riječi su Google Adwords Keyword Planner, Google Trends, Ahrefs i Moz Keyword Explorer.

  • Odabir domene

Vrlo je važno koristiti domenu koja najbolje odgovara našem poslovanju pa tako za poslove orijentirane na hrvatsko područje preporučujem „.hr“ koju privatna poduzeća i obrti mogu dobiti besplatno od Carnet servisa. U slučaju da planiramo razviti poslovanje na šire područje, izvrsno bi bilo odabrati „.com“. U samom nazivu poželjno je imati i ključne riječi za koje se želimo pozicionirati na tražilicama, na primjer za taxi prijevoznika koji posluje u Puli idealna bi domena bila „taxi-pula.hr“.

  • Izrada naslovnih oznaka i meta opisa

Nakon što web developeri i dizajneri izrade našu web stranicu, potrebno je svakoj stranici na našemu web-u dati naziv (naslovna oznaka) i opis (meta opis) kao što je prikazano na fotografiji. Naslovna oznaka može imati do 65 znakova uključujući razmake te je potrebno da sadrži ključne riječi. Meta opis prema starom pravilu treba sadržavati do 160 znakova uključujući i razmake, dok je od prije nekoliko mjeseci taj broj povećan na 320. U meta opis poželjno je uvrstiti ključne riječi. Nećemo samo nabacivati ključne riječi u naslovnoj oznaci i meta opisu, već ćemo si uzeti vremena i smisliti kvalitetan tekst koji će sadržavati ključne riječi na pravim mjestima.

Više o optimizaciji ovih važnih SEO faktora pročitajte u našem blogu: Kako optimizirati naslovne oznake i meta opise?

Meta opisi i naslovne oznake

  • Struktura, brzina, responzivost i mogućnost indeksiranja

Sama struktura weba mora biti jasna, kako pretraživačima, tako i tražilicama. Prije same izrade web stranice stavit ćemo na papir moguću strukturu te zatražiti savjet SEO stručnjaka. Dobro odabrana struktura na početku može smanjiti glavobolje kada se stranica počne razvijati. Potrebno je izabrati prave kategorije kako bi korisnici lako pronašli željeno na našem webu. Postoji preko 300 faktora SEO optimizacije, a jedan od njih je i brzina učitavanja web stranice. Brzinu učitavanja te preporuke za poboljšanje možemo pronaći na Page Speed Insights Google Developers.

Vrlo važan faktor je i mogućnost prilagodbe stranice različitim rezolucijama ekrana (responzivnost). Google je 21. travnja 2015. godine izbacio i algoritam Mobilegeddon čija je zadaća kažnjavati sve stranice koji nisu responzivne (engl. Mobile Friendly).
U dogovoru s developerom provjerit ćemo je li naša stranca indeksirana, ima li XML sitemaps te ima li robots.txt file. Više o toj temi napisao je kolega Kristijan Marić u njegovoj blog objavi Uvod u tehnički SEO koji ima više znanja o samoj tehničkoj optimizaciji web stanice.

 

  • Sadržaj je kralj

Zamislimo da smo sve do sada nabrojano učinili, ali je naš sadržaj suhoparan, kratak i nezanimljiv – stranica neće dugo opstati. U samom sadržajnom marketingu treba pisati opširno i prilagođeno ciljanoj publici, koristiti H1 naslove, podebljani tekst, poveznice na stranice kojima vjerujemo te je poželjno uključiti do 5% ključnih riječi. Neka sadržaj daje odgovore, neka bude kvalitetan i potakne korisnike na kontakt. Sadržaj je taj faktor koji zadržava ljude na stranici, može biti u različitim formama – tekst, fotografija, infografika, video, anketa…

 

Off-site optimizacija

Kao off-site optimizaciju navest ću dva ključna faktora. Prvi i najvažniji jesu poveznice (engl. backlinks) sa drugih web stranica, a sljedeći su podjele na društvenim mrežama.

  • Poveznice

Zamislimo da smo tek diplomirali na fakultetu i u potrazi smo za poslom, ali nemamo nikakvog iskustva. Ohrabrimo se i pitamo drage nam profesore da nam napišu preporuku koja će nam pomoći pri zapošljavanju. Poveznice djeluju poput preporuka, ako poslodavac (u ovom slučaju Google) vidi da nas je preporučio određeni profesor (odnosno web stranica), tada ćemo imati veću mogućnost za zapošljavanje, odnosno naša stranica će se prikazati kao relevantna za određeno pretraživanje. Poveznice imaju svoju važnost, nije isto ako nas preporuči doktor znanosti ili susjed iz kvarta koji vječito besposličari, pa tako stranice koje imaju veći PR (engl. Page Rank) imaju veći utjecaj na naš web. Prilikom izrade poveznica na drugim web stranicama koristit ćemo sidreni tekst s određenim ključnim riječima. Vratimo se na taxi uslugu u Puli, idealan sidreni tekst bio bi „taxi Pula“.

Više o poveznicama možete pročitati ovdje: Backlinking-građenje poveznica

  • Podjele na društvenim mrežama

Na prste jedne ruke mogu nabrojati prijatelje koji nisu prisutni na društvenim mrežama. Ako je netko podjelio naš članak na njima, to znači da je zanimljiv, relevantan i koristan osobi koja ga je podjelila (tako barem vjeruje Google). Osim same podjele članka, druga je prednost promet koji će posjetitelji donijeti našoj web stranici.

Vjerujem da vam je ovaj članak pomogao u osnovnom razumijevanju SEO optimizacije te da samo koristeći ovo znanje možete puno učiniti za vaš web.

Potreban vam je SEO za web stranicu ili web shop?

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.