Facebook Insights analitika

//Facebook Insights analitika

Facebook Insights analitika

Više od dvije milijarde korisnika svakodnevno se služi Facebookom za komunikaciju sa svojim prijateljima, dok mnoge tvrtke upravo u ovom virtualnom prostoru oglašavaju svoje usluge i proizvode. Kako korisnici ne bi objavljivali na Facebook stranicama bez mogućnosti kontrole svojih objava, Facebook je osmislio analitiku koja pomaže u praćenju rezultata – Facebook Insights. Iako administratori stranice mogu vidjeti doseg objave odmah ispod nje, Facebook Insights omogućuje podrobniju analitiku te pomaže prikupiti i razumjeti mnogo različitih i korisnih podataka o samim pratiteljima.
Vrlo je važno napomenuti da je Facebook u skladu s GDPR uredbom o zaštiti podataka, stoga možete dobiti uvid u analitiku objava, ali ne i detalje o identitetu korisnika.
Vođenje društvenih mreža može biti težak zadatak, ali uz pomoć povratnih informacija Facebook Insights analitike može postati daleko jednostavniji.

Facebook Insights analitika sastoji se od:

  • Pregled
  • Promocije
  • Pratitelji
  • Oznake „Sviđa mi se“
  • Doseg
  • Pogledi na stranicu
  • Akcije na stranici
  • Objave
  • Događaji
  • Videosadržaj
  • Facebook priče
  • Ljudi
  • Lokalno
  • Poruke

U nastavku teksta slijedi opis svake sastavnice pojedinačno.

Pregled

Kako bismo brzinski analizirali stranicu možemo pogledati pregled koji se sastoji od akcija na stranici, pregleda na stranici, pretpregleda stranice, oznaka „Sviđa mi se“, dosega, preporuka, uključenosti korisnika, videosadržaja i pratitelja stranice.
Ispod ove analitike nalazi se analitika posljednjih pet objava na Facebook stranici. Moguće je vidjeti vrstu objave (fotografija, poveznica, videosadržaj), doseg i uključenost korisnika u objavu. Na dnu ove analitike moguće je pogledati analitiku za sve objave.


Jedna od zanimljivijih karakteristika je što možete “špijunirati” svoju konkurenciju, pa je tako moguće vidjeti koje su se objave pokazale kao najbolje, ukupan broj oznaka „Sviđa mi se“ na stranicu, postotak rasta broja oznaka „Sviđa mi se“ za prethodni tjedan, broj objava i uključenost korisnika (reakcije, komentari i podjele).
Savjet: pratite svoju konkurenciju, osobito njihove uspješne objave jer tako možete lako prepoznati u kakve objave se njihovi sadašnji, a vaši budući korisnici uključuju.


Promocije

Za praćenje oglasa na Facebooku postoje promocije, ali naša je preporuka pratiti oglase u Ads Manageru. Facebook oglašavanje može vam pomoći razviti poslovanje i privući nove klijente. Zatrebate li pomoć s Facebook oglašavanjem, iskušajte nas. Ukoliko želite kreirati oglas sami, sve tajne Facebook oglašavanja pročitajte u vodiču Facebook oglašavanje.


Pratitelji

U ovom dijelu prikazuje se porast broja pratitelja stranice. Osim u rast, moguće je dobiti uvid i u dnevni broj organskih pratitelja, kao i broj onih koji su stranicu zapratili vidjevši oglas, broj onih koji su stranicu prestali pratiti te ukupan broj pratitelja na dnevnoj bazi. Ovaj se broj izračunava kao broj organskih pratitelja i onih koji su nas započeli pratiti vidjevši oglas te oduzimanjem onih koji su nas prestali pratiti. Zanimljiv je graf koji prikazuje jesu li nas zapratili na našoj stranici, oglasu, nekategoriziranom stolnom računalu, mobilnom uređaju ili na ostalim uređajima.

Oznake “Sviđa mi se”

Ova je statistika vrlo slična prethodnoj, a glavna razlika je u tome što netko može označiti stranicu sa “Sviđa mi se”, ali ne mora ujedno i pratiti sadržaj te stranice. I u ovoj je analitici moguće pratiti rast broja oznaka “Sviđa mi se”, dnevni broj organskih oznaka „Sviđa mi se“, kao i one nastale zbog oglasa te broj onih kojima se više ne sviđamo 🙂 Ukupan broj oznaka „Sviđa mi se“ na dnevnoj bazi računa se jednako kao i u prethodnoj analitici. Graf prikaza izvora s kojega dolaze oznake „Sviđa mi se“ je nešto drugačiji i sastoji se od oznaka „Sviđa mi se“ na našoj stranici, u oglasima, drugo, novostima, prijedlozima stranica, pretragama ili obnova oznaka „Sviđa mi se“ od reaktiviranih računa.

Doseg

Prateći svoj doseg možemo vidjeti koliko je sadržaj koji objavljujemo zaista zanimljiv. Ako se doseg objava povećava podrazumijeva se da je sadržaj zanimljiv i koristan te je naša preporuka nastaviti tim smjerom, uz redovnu analitiku. Ako se doseg smanjuje, potrebno je dobro promisliti o kvaliteti i relevantnosti objava. Ovom je analitikom moguće pratiti organski i plaćeni doseg stranice.

Na jednom od grafova pratite broj reakcija, komentara i podjela, a već je na sljedećem grafu moguće vidjeti reakcije prema podjeli na oznake “Sviđa mi se”, “Super”, “Haha“, Opa”, “Tužno” i “Grr”. Smjernica za određivanja stupnja zanimljivosti sadržaja može biti graf koji prikazuje broj oznaka “Sakrij”, “Prijavi kao spam” ili “Ne sviđa mi se”.


Pogledi na stranicu

Ovi grafovi pružaju uvid u broj posjetitelja na Facebook stranici te u akcije koje su na njoj učinili (primjerice jesu li pogledali sekciju s fotografijama, objavama, preporukama ili uslugama). Moguće je provjeriti i izvore s kojih su stigle osobe koje su pregledale Facebook stranicu.


Akcije na stranici

Za uslužne djelatnosti ili internet prodaju ovo može biti vrlo korisna grafika jer omogućuje praćenje akcije postavljene na stranici (zatraži upute za lokaciju, klikovi na web stranicu, telefonske brojeve te poziv na akciju (CTA engl. Call to Action).
CTA možemo sami izabrati i postaviti na stranici. Facebook nudi sljedeće opcije za CTA: “Rezervacija s vašom stranicom” (u Messengeru, web stranici ili vanjskim alatom), “Kontaktirajte nas” (“Javite nam se”, “Pošalji poruku”, “Nazovi odmah”, “Registriraj se”, “Pošalji e-poštu”), “Saznajte više o poduzeću” (“Pogledajte videozapis”, “Saznajte više”) i posljednji CTA “Kupovina ili doniranje putem vaše stranice” (“Kupi odmah”, “Pogledajte ponude”).

Objave

Ovo je možda i najkorisnija analitika koju pruža Facebook Insights. Njome možemo pratiti koliki je doseg stranice svakoga dana u tjednu, kada su pratitelji online ili kako su reagirali na posljednjih 15 objava. Najzanimljivi dio je praćenje kada su pratitelji online, nas u Markethingu podsjeća na nasukanoga kita i uvijek nas nasmije 🐋.
Savjet: prilagodite objave “nasukanom kitu” kako biste postigli što veći doseg.


Događaji

Organiziramo li događaje, ova će nam analitika omogućiti praćenje broja dosega osoba, pregleda stranice događaja, broja ljudi koji su se prijavili te broj onih koji su kupili karte.

Videosadržaj

Videosadržaj ima daleko veći doseg od svih ostalih vrsta sadržaja i pruža veliku prednost pred onima koji se njime ne koriste. Ova analitika omugućuje uvid u broj minuta pogledanoga videosadržaja te broj pregleda dužih od tri sekunde. Osim navedenih statistika moguće je saznati i koji je videosadržaj imao najveći broj pregleda.
Savjet: izradite kvalitetan videosadržaj i započnite koristiti Facebook Live.


Facebook priče

Facebook priče ostaju online 24 sata i nakon toga ih nije moguće vidjeti, ali ovaj alat Facebook Insightsa produljit će to vrijeme na 14 dana. Provjerite analitiku i prilagodite buduće objave dobivenim rezultatima.

Ljudi

Facebook Insights analitika omogućuje poprilično detaljnu analizu pratitelja stanice. Analizirajte spol, raspon godina, zemlju, grad ili jezik postavljen na Facebooku. Ovo je izvor detaljne demografske analitike.
Savjet: ako je većina pratitelja ženskoga spola, sadržaj, boju i tekst prilagodite ženama, isto vrijedi u suprotnom slučaju.


Lokalno

Trgovine ili usluge koje se pružaju lokalno profitirat će od ove analitike jer im pomaže predvidjeti kada su potencijalni kupci najbliže objektu, prema tome mogu prilagoditi svoje oglase ili radno vrijeme. Zanimljivo je da Facebook predviđa i dan kada će imati najviše prometa. Testirajte ovu informaciju, pokaže li se točnom, pojačajte budžet oglasa za taj dan.

Poruke

Ova analitika omogućuje pregled aktivnih konverzacija u posljednjih 7, 28 ili 180 dana.
Savjet: budite odgovorni i odgovarajte na poruke u najkraćem vremenskom roku. Ako niste u mogućnosti to činiti istoga trena, pripremite generičku poruku s informacijama koje pratitelji najčešće traže i potrudite se što češće provjeravati poruke, barem za vrijeme trajanja oglasa.

Facebook Insights analitika odličan je alat za sve administratore Facebook stranica te bi se njome trebali koristiti svi, od početnika do naprednih korisnika. Uz Facebook Insights analitiku moći ćete zaista upoznati svoje pratitelje. Osim u praćenju organskoga dosega, analitika može pomoći i kod oglašavanja olakšavajući praćenje dosega i uključenost pratitelja, stoga onu objavu koja je polučila najbolje rezultate možete i dodatno promovirati. Osim Facebook Insights analitike postoje i drugi alati, ali o njima u nekoj od narednih objava.

Vođenje društvenih mreža može biti vrlo lako, samo pitaj me kako!

Potrebna vam je pomoć oko vođenja društvenih mreža?

Kontaktirajte nas!
Od |2018-11-08T15:11:22+00:00studeni 7, 2018|Marketing|
Miško Macolić Tomičić je zaljubljenik u digitalni marketing te vlasnik marketinške agencije Markething, aktivno sudjeluje u promicanju poduzetničke kulture u Istri, ali i šire u sklopu Start-Up udruge. Miško primjenjuje međunarodno iskustvo i iskustvo u start-up coworking prostoru na svoje brojne projekte. Zajedno sa partnericom Leanom Šibić osnovao je web stranicu „Essence of Croatia“ koja promiče skrivene ljepote Hrvatske. Autor je mnogih blogova na engleskom i hrvatskom jeziku i voditelj edukativnih radionica na temu digitalnoga marketinga.