opisi proizvoda koji prodaju

Izrada kvalitetnih opisa proizvoda može dodatno uliti povjerenje kupcu u našu web trgovinu. Iako ponekad kao vlasnici web trgovine mislimo da neke informacije nisu potrebne ili da ćemo pak opteretiti potencijalnog kupca informacijama, to najčešće nije točno. Ono što mi smatramo da se podrazumijeva, potencijalni kupac želi znati.

Prvo i osnovno pravilo: znaj kome je proizvod namijenjen

Tek kada znamo kome je namijenjen proizvod možemo započeti s pisanjem opisa proizvoda. Ako pišemo opis, a da ne znamo kome smo proizvod namijenili isto je kao da proizvod za muškarce pokušavamo prodati ženama ili žensku kozmetiku muškarcima. Svi mi imamo drukčije trigere (okidače) koji nas mogu potaknuti na kupnju. Najčešće ti trigeri nisu jednaki u određenim skupinama pa se tako razlikuju prema spolu, godinama, životnom stilu…

Kao i novinarima, i nama će pri sastavljanju opisa poslužiti 5W (Who, What, Where, When, Why) jer na početku želimo razjasniti kome je proizvod namijenjen, koje su osnovne karakteristike proizvoda, gdje bi ga i kada korisnici koristili, zašto je bolji od ostalih proizvoda na tržištu i kako funkcionira.

Opisi proizvoda moraju biti napisani:

  • prodajno
  • SEO friendly
  • strukturirano
  • za ciljanog korisnika
  • tako da pobuđuju emocije

“Prije pisanja opisa potrebno je napraviti analizu konkurencije, kupaca, cijena i pretraživanja.”

Kratki opis proizvoda

U ograničenju od 300 znakova potrebno je napisati srž proizvoda koja će jasno upućivati korisnika za što je namijenjen proizvod te kako rješava probleme korisnika ili zašto će život kupca biti bolji nakon kupnje. Morate uhvatiti pažnju posjetitelja odredišne stranice. SEO je ključna stavka u pisanju sadržaja za kratki opis proizvoda.

 

Dugi opis proizvoda

Dugi opis proizvoda mora sadržavati sve zakonom propisane informacije te sve informacije koje bi mogle pomoći potencijalnom kupcu da se odluči baš za vaš proizvod. Pišite tako da prodajete priču i taj dio istaknite na samom početku. Prednosti pred konkurencijom i ostalim proizvodima možete istaknuti nabrajanjem u točkama (bullet points).

Važno: korisnici najčešće prelaze web stranicu tako što čitaju samo naslove (skeniraju sadržaj), a kada ih naslov privuče čitaju paragraf teksta. Stoga naslovi moraju biti uočljivi i dobro koncipirani kako bi privukli pažnju.

 

Prodajni opis proizvoda

Pri pisanju prodajnih opisa imajte na umu da morate istaknuti prednosti (značajke) ispred specifikacija. Važno je naglasiti kako će proizvod riješiti problem ili pomoći kupcu. Istaknite najvažnije značajke kako bi kupci prepoznali vaš proizvod kao kvalitetan i siguran.

Prednosti proizvoda, kako bi dobile na važnosti, možete navesti u obliku nabrajanja (bullet points).

Specifikacije također možete pretvoriti u opis proizvoda koji će značiti korisniku. Primjerice, ako neki mobitel ima bateriju od 3600 mAh običnom korisniku to gotovo ništa ne znači, ali ako istaknemo rečenicu da s ovim mobitelom možete surfati 24 sata, a da ne punite bateriju, to je itekako važno korisniku.

SEO i opis proizvoda

Sam naziv proizvoda mora odgovarati namjeri pretraživanja i nazivu koji ciljani korisnik koristi. Prema tom nazivu moramo odabrati ključne riječi za koje želimo biti pozicionirani. Koristeći alate za istraživanje ključnih riječi, možemo pronaći trendove i volumen pretraživanja koji nam mogu pomoći pri izradi opisa i naziva proizvoda.

Više o besplatnim alatima za istraživanje ključnih riječi pročitajte u našem blogu Alati za planiranje i istraživanje ključnih riječi.

Pri odabiru naziva proizvoda gledamo birati naziv u nominativu jer ga tako pretražuje korisnik, primjerice Maca prah, ekstra djevičansko maslinovo ulje…

 

Recenzije – opisi vaših korisnika

Najbolji opis proizvoda napisat će zadovoljan kupac. Dopustite korisnicima da ocjenjuju i komentiraju vaše proizvode nakon kupnje. Korisnik koji pročita iskustvo i zadovoljstvo prijašnjeg korisnika koji je kupio proizvod puno će lakše kupiti upravo taj proizvod online.

Više o recenzijama pročitajte u blogu Važnost online recenzija.

Postavite ciljeve za mjerenje uspješnosti opisa proizvoda

Postavljanje ciljeva vrlo je važno, stoga taj proces može i potrajati, ali ako mu se pažljivo posvetite, svakako ćete ubrzo početi uočavati razne prednosti:

  • povećanje stope konverzije (conversion rate)
  • smanjenje napuštanja košarice
  • niža stopa povrata proizvoda
  • manje poziva korisničkoj službi

Nastojte pisati desetak opisa proizvoda dnevno kako biste ih mogli mjeriti i pratiti njihovu uspješnost. U početku ćete imati različite verzije koje želite testirati, opise različite duljine i ključnih riječi – testiranje će vam pomoći optimizirati opise.
Kada se odlučite za najuspješniji opis, sljedeći je korak mjerenje uspjeha, bilo to praćenje stope konverzije, napuštanja košarice ili pak analiza organskih rezultata.

Obavezno pratite svoj uspjeh kako biste znali ostvaruju li vaši novi opisi prihode.

Conversion rate

Konverzija ne podrazumijeva uvijek direktno pretvaranje posjetitelja u kupca, već može biti i pokazatelj uspješnosti prodajnog ciklusa te razlikuje posjetitelje koji su zainteresirani za kupovinu od onih koji nisu. Za povećanje konverzije, odnosno prodaje, važno je osigurati besprijekorno funkcioniranje svakog koraka unutar prodajnog procesa, a nerijetko zapne upravo na opisu proizvoda.

Neka vaš opis proizvoda bude kratak i zanimljiv. Produktivnost ćete zasigurno postići nabrajanjem (bullet points) važnih karakteristika, a uspješnosti će pridonijeti i pozadinska priča proizvoda, ideja ili detalji proizvodnje – igrajte na emotivnost, nećete pogriješiti!
Korisnicima pružite sve informacije koje trebaju i žele znati i koje će ih potaknuti na kupnju bez dodatnih pitanja.

Ako imate proizvod koji možete najbolje predstaviti fotografijama, primjerice njegove funkcije, zaboravite opširne opise. Fotografije i videozapisi pamte se bolje od teksta, a time i potiču na kupnju jer vidimo konkretno ono što želimo imati u svojim rukama, bez zamišljanja proizvoda na temelju teksta.

Ako vam je ponestalo ideja i inspiracije za pisanje zanimljivih opisa proizvoda, predstavljamo vam formulu za uspješnost:

Vaši proizvodi + naši marketinški stručnjaci = OPISI PROIZVODA KOJI PRODAJU

Stručnjaci za opise proizvoda iz Digitalne agencije Markething mogu vam pomoći prospješiti prodaju vaših proizvoda. Za više informacija javite nam se putem kontakt forme.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
On Key

Povezane objave

WordPress 5.5

WordPress 5.5

Jeste li već ažurirali svoj WordPress? Prošlog je tjedna izašla nova verzija – WordPress 5.5 – drugo veliko izdanje ove godine s još više dugo očekivanih poboljšanja. Kao marketinški stručnjaci

trazimo ux dizajnera

Tražimo UI/UX/web dizajnera

Posebna ponuda ovog ljeta! Ugovorite održavanje web stranice do 31.8.2020. godine i ostvarite mjesec dana besplatnog održavanja.

Markething Digitalna agencija

Izrada web stranica i digitalni marketing