Važnost online recenzija pri online kupnji

Važnost online recenzija pri online kupnji

Što su online recenzije?

Recenzije su online iskustvo korisnika koje imaju pri kupnji proizvoda ili korištenja usluge. Proteklih nekoliko godina postale su sve važniji korak pri odluci o kupnji. Online recenzije predstavljaju moderan Word of mouth marketing ili kako ga mi zovemo „marketing usmenom predajom“. Korisnici i kupci počeli su vjerovati drugim korisnicima više nego samim poduzećima.

Zašto su online recenzije važne?

Istraživanja nam pokazuju da se svake godine povećava postotak ljudi koji pri kupnji traže drugo mišljenje ili osvrt. Na primjer, želite otići na putovanje i tražite smještaj u apartmanu. Prije odabira apartmana vjerojatno, čak smo sigurni, pogledat ćete kakva su iskustva drugih ljudi. Upravo su zbog toga recenzije, u današnje doba interneta i digitalnih medija, veoma važne. Online recenzije također imaju nevjerojatnu moć utjecaja na ponašanje potrošača, kako svjesno tako i nesvjesno.

Želite li znati više o ponašanju korisnika te može li se utjecati na njih, pročitajte naš blog na temu Stavovi i ponašanje korisnika – može li se na njih utjecati.

Pravu važnost recenzija pokazuje nam podatak da 93 % ljudi  u SAD (između 35-54) koji započinju poslovanje s novom tvrtkom čita online recencije te prije donošenja odluke pročita prosječno 10 recenzija. Izvor: Bright Local 

Kako pridobiti više recenzija?

1. Koristite platforme na kojima vam ljudi mogu ostaviti recenziju

Ovo je osnovni korak za postizanje recenzija. Trenutačno su u Hrvatskoj najpoznatije Google My Business recenzije, zatim recenzije na TripAdvisoru i na Facebooku. Želite li saznati više informacija o Google My Businessu, pročitajte naš blog Lokalni SEO.

2. Zatražite recenzije

Primjerice, možete kupcima poslati e-mail nakon kupnje, međutim problem nastaje ako vam njihov e-mail nije dostupan.
Najpoznatiji je način automatska poruka koja se šalje kad kupci izađu iz objekta. Npr. bili ste u pizzeriji Asterix u Puli i nakon što ste izašli, dolazi vam poruka „Jeste li zadovoljni s pizzerijom Asterix?“ (ovo omogućuje Google My Business profil). Ovakve poruke pozivaju vaše klijente da ostave recenziju. Ako odlučite zatražiti svoje klijente recenziju, neka to bude kratko, jasno i slatko. Naljepnice na šanku, na mjestima za plaćanje i recepcijama također predstavljaju mogući način privlačenja recenzija. Možete koristiti i Thank you page.

3. Uvijek odgovarajte na recenzije

Bile recenzije dobre ili loše, važno je da uvijek odgovorite na njih. Na ocjenu 5 možete odgovoriti: „Hvala, drago nam je što ste zadovoljni, trudit ćemo se i dalje udovoljavati vašim željama i potrebama“, dok na ocjenu 1 možete odgovoriti primjerice: „Poštovani, cijenimo Vaše mišljenje, žao nam je što niste zadovoljni našim uslugama, potrudit ćemo se ispraviti pogreške i poboljšati pružanje usluga kako bismo na kraju svi bili zadovoljni.“

4. Optimizirajte svoj sadržaj

Optimizirajte svoju web stranicu, blogove i društvene mreže kako bi posjetiteljima tih stranica bilo jednostavno ostaviti recenziju. Postavite poveznice za vaš Facebook, TripAdvisor ili neku drugu stranicu koju koristite kako bi korisnici bili preusmjereni na čitanje ili pisanje recenzija.
Unaprijedite svoje web stranice za mobilne uređaje korisnika koji dolaze na vašu stranicu dok pretražuju sadržaj na svom telefonu ili pregledavaju društvene mreže.
Ako vas zanima kako napravili dobru web stranicu, proučite naš blog Struktura web stranice.

5. Podijelite pozitivne recenzije

Zasigurno ste na nekoliko web stranica vidjeli poziv „provjerite što kažu o nama zadovoljni kupci“. Korisnici će smatrati lijepom gestom kad vide da se njihove recenzije pojavljuju na vašim stranicama. Ovo je jedan od načina koji privlači ne samo nove recenzije nego i nove kupce.

Recenzije je moguće postaviti statično (mi postavljamo recenziju, dok neki servisi poput TripAdvisora omogućuju dinamično učitavanje recenzija uz pomoć plugina).

Jedan od boljih primjera Word of mouth marketinga

Ne može svatko izdvojiti novac za skupe marketinške kampanje poput tvrtke Coca-Cola, niti je to uvijek potrebno. Jedan od boljih primjera kako iskoristiti Word of mouth marketing je Dropbox. Naime, Dropbox je ostvario ogroman promet putem preporuka uz obećanje o slobodnom „skladišnom“ prostoru.

U vrijeme kada korisnici interneta nisu bili toliko upoznati s idejom spremanja datoteka u „oblak“, Dropbox je ponudio 500 MB dodatnog prostora novim korisnicima i osobama koje su ga preporučile. Korisnici su dobivali sve više prostora upućivanjem većeg broja ljudi.

Program preporuke izdvojio je Dropbox od konkurencije i ljudima pružio uvjerljiv razlog da odaberu upravo ovaj primjer „workspacea“. Osim toga, ponuda više slobodnog prostora potaknula je korisnike da svoje datoteke drže na jednom mjestu, umjesto da dijele sadržaj na više besplatnih usluga.

U današnjem je svijetu važnost recenzija izuzetno važna. Društvene mreže, web stranice s recenzijama te mrežne recenzije mogu biti prvo što potencijalni kupac istraži prije odluke. Izgradnja i upravljanje internetskom reputacijom neki su od ključnih elemenata za uspjeh.

Recenzije, bile pozitivne ili negativne, pridonose poslovanju. Pozitivne tako što ulijevaju sigurnost budućim korisnicima, dok negativne pomažu uvidjeti pogreške i poboljšati poslovanje.

Međutim, na kraju je ipak najvažnije biti pouzdan, kvalitetan te se izdvajati iz mase.