Kreativnost u oglašavanju

Kreativnost i apeli u oglašavanju

Internet je danas jedan od najviše korištenih alata kada je u pitanju informiranje prije kupnje određenoga proizvoda ili usluge. Na internetu svi pronalaze svoje mjesto, od velikih svjetskih brandova do malih obrtnika. Oglašavanje na internetu zanimljivo je i specifično jer zahtijeva manje troškove, u svakom trenutku imate uvid u rezultate, pruža jednostavnost kod interakcije s korisnicima, a tu je i činjenica da u kratkom vremenu dopirete do velikog broja ljudi.

Cilj oglašavanja nije samo iznošenje činjenica o nekom proizvodu, već na kreativan način potencijalnim korisnicima predstaviti san ili rješenje te izazvati reakciju bilo kakve vrste.
Kreativnost je izuzetno važna ako se želite istaknuti među brojnim konkurentima jer oglašavanje komunicira kroz boju, dizajn, pokrete i glazbu, a na taj način imate priliku biti drugačiji i bolji.
Prema nekim definicijama kreativnost je mentalni proces koji uključuje stvaranje novih i originalnih ideja, točnije sposobnost drugačijeg gledanja na neku pojavu, a osnovni koraci kojima je možete razviti su čitanje, bilježenje ideja ili iskorištavanje kreativnog raspoloženja kada vas “uhvati”. Mary Lou Cook, kreativnost definira kao rast, eksperimentiranje, kršenje pravila, preuzimanje rizika, učenje na pogreškama i zabavu.

 

Jedan od najvažnijih čimbenika koji utječe na kreativnost je sam pojedinac, njegove osobine te intelektualne vještine. Kreativnog pojedinca odlikuju osobine poput fleksibilnosti mišljenja i ponašanja, spremnosti i svjesnosti kod prihvaćanja rizika, visok stupanj samodiscipline i predanosti poslu te u konačnici inteligencija. Mnogi smatraju da je kreativnost povezana isključivo s intelektualnim osobinama te znanjima i vještinama pojedinca, no daljnja istraživanja dovela su do zaključka da visoki IQ nije ključan za samu kreativnost.
Baš iz tog razloga postoji tradicionalno i suvremeno shvaćanje kreativnosti. S tradicionalnoga stajališta kreativni su samo oni nadareni pojedinci s vrhunskim dostignućima u svojemu radu. Kreativnost „imaš ili nemaš“, ona se ne može graditi.
Suvremeno shvaćanje polazi od toga da je kreativnost psihološka funkcija pojedinca te da je većina ljudi kreativna, ali ne iskorištava sve svoje potencijale.
Kada shvatimo da svi posjedujemo kreativnost u sebi, potrebno ju je iskoristiti u izradi oglasa. Kvalitetan, kreativan oglas treba biti prilagođen ciljanoj publici, pružati određene informacije o proizvodu ili usluzi. Dobar oglas treba stvoriti interes, utjecati na ponašanje potrošača i njihov stav te u konačnici potaknuti želju za korištenjem proizvoda ili usluge. Kako bi se potaknula određena reakcija i interes za proizvodom, oglašivači često koriste apele u oglašavanju.

Apel je poticaj koji se koristi u oglasima kako bi prouzrokovao želju, interes i stvorio osjećaje koji potiču potrebu za proizvodom ili uslugom. Apel djeluje emotivno na procesuiranje poruka, stoga da biste koristili odgovarajuće apele potrebno je poznavati vaše ciljano tržište, potrošače i njihov stil života.
Postoje brojne vrste apela koji se koriste u oglasnim porukama, a oni koji izazivaju najviše pozornosti su emocionalni apeli, apel na strah, humor, zabavu i sve češće spominjani apel na seks.
Emocionalni apeli su ujedno i najdjelotvorniji, a oglašivači ih koriste kada žele promijeniti stav potrošača kreiranjem apela koji potiču radost, nadu, ljutnju, stid, uzbuđenje ili zadovoljstvo.
Apel na strah upućuje na opasnost ili nezgodu koja bi se mogla dogoditi i način kako ih izbjeći. Primjenu apela na strah najčešće možemo vidjeti kod oglasa protiv pušenja ili kod programa za sigurnost cestovnog ili nekog drugog prometa.
Apel na humor od svih spomenutih apela najviše privlači pozornost i najduže se pamti. Pretpostavljamo, iz razloga što izaziva pozitivno raspoloženje, a pokazalo se da korištenje ovog apela ne pridonosi povećanju prodaje, iz prostog razloga što neki ljudi određeni tip humora ne shvaćaju ili im je odbojan.
Apel na zabavu također je pozitivno percipiran i tako oglašavani proizvod se prihvaća kao jednostavan i ugodan za korištenje, no ovaj apel se mora umjereno koristiti zbog prevelike naglašenosti koja može odvući pažnju od proizvoda ili usluge.
Apel na seks se sve više koristi u praksi i predstavlja poruku s eksplicitnim simbolima koja asocira na seks, ali ne potiče znatiželju za proizvodom što je slučaj kao kod prethodno spomenutih apela.

Utjecaj spomenutih apela za oglašavanje na ponašanje potrošača je nedvojben. Danas svaki oglas sadrži neku emociju, potrošači pokazuju  zanimanje za ovakav vid oglasa, a u pozadini svega nalaze se složeni psihološki procesi funkcioniranja ljudskoga organizma.

Svim marketinškim stručnjacima i onima koji to žele postati savjetujemo pomno smišljanje inovativne i kreativne strategije u izradi oglasa kako bi privukli oko potrošača i potaknuli ga na kupnju. Pustite mašti na volju i oslobodite svoju kreativnost, mogli biste se ugodno iznenaditi kada shvatite da je prošlo cijelo poslijepodne, a da niste ni trepnuli. Želimo vam ugodnu zabavu!

Potrebni su vam kreativniji oglasi?

Close