Kreativnost i apeli u oglašavanju

Internet je danas jedan od najviše korištenih alata kada je u pitanju informiranje prije kupnje određenoga proizvoda ili usluge. Na internetu svi pronalaze svoje mjesto, od velikih svjetskih brandova do malih obrtnika. Oglašavanje na internetu zanimljivo je i specifično jer zahtijeva manje troškove, u svakom trenutku imate uvid u rezultate, pruža jednostavnost kod interakcije s korisnicima, a tu je i činjenica da u kratkom vremenu dopirete do velikog broja ljudi.

Cilj oglašavanja nije samo iznošenje činjenica o nekom proizvodu, već na kreativan način potencijalnim korisnicima predstaviti san ili rješenje te izazvati reakciju bilo kakve vrste.
Kreativnost je izuzetno važna ako se želite istaknuti među brojnim konkurentima jer oglašavanje komunicira kroz boju, dizajn, pokrete i glazbu, a na taj način imate priliku biti drugačiji i bolji.
Prema nekim definicijama kreativnost je mentalni proces koji uključuje stvaranje novih i originalnih ideja, točnije sposobnost drugačijeg gledanja na neku pojavu, a osnovni koraci kojima je možete razviti su čitanje, bilježenje ideja ili iskorištavanje kreativnog raspoloženja kada vas “uhvati”. Mary Lou Cook, kreativnost definira kao rast, eksperimentiranje, kršenje pravila, preuzimanje rizika, učenje na pogreškama i zabavu.

 

Jedan od najvažnijih čimbenika koji utječe na kreativnost je sam pojedinac, njegove osobine te intelektualne vještine. Kreativnog pojedinca odlikuju osobine poput fleksibilnosti mišljenja i ponašanja, spremnosti i svjesnosti kod prihvaćanja rizika, visok stupanj samodiscipline i predanosti poslu te u konačnici inteligencija. Mnogi smatraju da je kreativnost povezana isključivo s intelektualnim osobinama te znanjima i vještinama pojedinca, no daljnja istraživanja dovela su do zaključka da visoki IQ nije ključan za samu kreativnost.
Baš iz tog razloga postoji tradicionalno i suvremeno shvaćanje kreativnosti. S tradicionalnoga stajališta kreativni su samo oni nadareni pojedinci s vrhunskim dostignućima u svojemu radu. Kreativnost „imaš ili nemaš“, ona se ne može graditi.
Suvremeno shvaćanje polazi od toga da je kreativnost psihološka funkcija pojedinca te da je većina ljudi kreativna, ali ne iskorištava sve svoje potencijale.
Kada shvatimo da svi posjedujemo kreativnost u sebi, potrebno ju je iskoristiti u izradi oglasa. Kvalitetan, kreativan oglas treba biti prilagođen ciljanoj publici, pružati određene informacije o proizvodu ili usluzi. Dobar oglas treba stvoriti interes, utjecati na ponašanje potrošača i njihov stav te u konačnici potaknuti želju za korištenjem proizvoda ili usluge. Kako bi se potaknula određena reakcija i interes za proizvodom, oglašivači često koriste apele u oglašavanju.

Apel je poticaj koji se koristi u oglasima kako bi prouzrokovao želju, interes i stvorio osjećaje koji potiču potrebu za proizvodom ili uslugom. Apel djeluje emotivno na procesuiranje poruka, stoga da biste koristili odgovarajuće apele potrebno je poznavati vaše ciljano tržište, potrošače i njihov stil života.
Postoje brojne vrste apela koji se koriste u oglasnim porukama, a oni koji izazivaju najviše pozornosti su emocionalni apeli, apel na strah, humor, zabavu i sve češće spominjani apel na seks.
Emocionalni apeli su ujedno i najdjelotvorniji, a oglašivači ih koriste kada žele promijeniti stav potrošača kreiranjem apela koji potiču radost, nadu, ljutnju, stid, uzbuđenje ili zadovoljstvo.
Apel na strah upućuje na opasnost ili nezgodu koja bi se mogla dogoditi i način kako ih izbjeći. Primjenu apela na strah najčešće možemo vidjeti kod oglasa protiv pušenja ili kod programa za sigurnost cestovnog ili nekog drugog prometa.
Apel na humor od svih spomenutih apela najviše privlači pozornost i najduže se pamti. Pretpostavljamo, iz razloga što izaziva pozitivno raspoloženje, a pokazalo se da korištenje ovog apela ne pridonosi povećanju prodaje, iz prostog razloga što neki ljudi određeni tip humora ne shvaćaju ili im je odbojan.
Apel na zabavu također je pozitivno percipiran i tako oglašavani proizvod se prihvaća kao jednostavan i ugodan za korištenje, no ovaj apel se mora umjereno koristiti zbog prevelike naglašenosti koja može odvući pažnju od proizvoda ili usluge.
Apel na seks se sve više koristi u praksi i predstavlja poruku s eksplicitnim simbolima koja asocira na seks, ali ne potiče znatiželju za proizvodom što je slučaj kao kod prethodno spomenutih apela.

Utjecaj spomenutih apela za oglašavanje na ponašanje potrošača je nedvojben. Danas svaki oglas sadrži neku emociju, potrošači pokazuju  zanimanje za ovakav vid oglasa, a u pozadini svega nalaze se složeni psihološki procesi funkcioniranja ljudskoga organizma.

Svim marketinškim stručnjacima i onima koji to žele postati savjetujemo pomno smišljanje inovativne i kreativne strategije u izradi oglasa kako bi privukli oko potrošača i potaknuli ga na kupnju. Pustite mašti na volju i oslobodite svoju kreativnost, mogli biste se ugodno iznenaditi kada shvatite da je prošlo cijelo poslijepodne, a da niste ni trepnuli. Želimo vam ugodnu zabavu!

Potrebni su vam kreativniji oglasi?

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.