Pravila Facebook nagradnih igara

//Pravila Facebook nagradnih igara

Pravila Facebook nagradnih igara

Svakim je danom sve više nagradnih igara na Facebooku, organiziranih s ciljem dosezanja nove publike, učvršćivanja odnosa s postojećom te nagrađivanja vjernih pratitelja. Nagradne su igre izvrsne marketinške aktivnosti u kojima bi trebali uživati vi i vaši pratitelji, stoga se pobrinite da pri osmišljanju nagradne igre budete što kreativniji. Vaša će vam publika to znati vratiti.

Velik broj stranica služi se metodom „lajkaj, podijeli, tagiraj“ tražeći od svojih pratitelja sve navedeno. Ovakva vrsta nagradnih igra niti je legalna (što se Facebooka tiče) niti će vašim pratiteljima biti zanimljiva. Čak i da ostvarite nekakve rezultate pri prvoj nagradnoj igri, već će se sljedećega puta interes vaših pratitelja smanjiti.

Iznimno je važno organizirati nagradne igre prema pravilima Facebooka i prema zakonima, zato smo se mi dobro informirali o istima. Osim Zakona o igrama na sreću NN 87/09, 35/13, 158/13, 41/14, 143/14 potrebno je poštivati i nedavno donesenu GDPR uredbu o zaštiti privatnih podataka.

Iako Facebook kontrolira i kažnjava stranice koje se ne drže pravila, velik broj nagradnih igara i dalje se provodi mimo njih. Kazna za Facebook stranicu može biti i brisanje stranice što znači da gubite sve pratitelje i objave do tog trenutka. U slučaju da imate stranicu koja je aktivna već nekoliko godina i ima više desetaka tisuća lajkova, izgubit ćete kanal kojim komunicirate sa svojim pratiteljima i prodajete svoje proizvode i usluge, što znači da ostajete i bez jednog dijela prihoda. To si ne možete priuštiti zar ne?

Facebook smjernice za nagradne igre

Kako biste izbjegli moguće Facebookove kazne poštujte njihova pravila, ali pripazite i na hrvatski Zakon o igrama na sreću.

Za sve naše pratitelje koji nemaju vremena proučavati pravila i zakone preveo sam Facebook smjernice za promocije na hrvatski jezik (imajte na umu da nisam službeni prevoditelj i ne odgovaram za moguće pogreške u prijevodu).

Promocije na stranicama, grupama i događajima

Komuniciranje promocije

Služite li se Facebookom kako biste komunicirali ili upravljali promocijom (primjerice nagradni natječaj) vi ste odgovorni za zakonit rad iste, uključujući:

  •          službena pravila
  •          uvjeti ponude i zahtjevi prihvatljivosti (npr. ograničenja starosti i geografske lokacije)
  •          usklađenost s primjenjivim pravilima i propisima koji se odnose na promociju i sve ponuđene nagrade (npr. prijava nagradne igre te dobivanje dozvola od nadležnih institucija)

Promocija na Facebooku mora sadržavati sljedeće:

  •          potpuno oslobađanje Facebooka od svih odgovornosti
  •          izjava da promocija ni na koji način nije sponzorirana, podržana, upravljana ili povezana s Facebookom.

Administracija promocije

Promocije mogu biti vođene na stranicama, grupama, eventima ili aplikacijama Facebooka. Osobne vremenske crte i prijateljske veze ne smiju biti korištene za upravljanje i vođenje promocija (ovi primjeri nisu dozvoljeni: “podijeli kako bi sudjelovao”, “podijeli na zidu prijatelja za još veću mogućnost dobitka” ili “označi svoje prijatelje kako bi sudjelovali”)

Pomoć pri promidžbama

Facebook neće pomagati ili pružati podršku pri upravljanju vašim promocijama i slažete se da koristeći naše usluge za upravljanje promocijom to činite na vlastitu odgovornost.

*Markething tim je preveo smjernice samo kako bi pomogao svojim pratiteljima te ne odgovara za ispravnost prijevoda ili bilo kakvu krivu interpretaciju.

Izvorne smjernice na engleskom jeziku možete pronaći ovdje: https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/

Hrvatski Pravilnik o priređivanju nagradnih igra  NN 8/2010  

Pri organiziranju Facebook nagradnih igara potrebno je poštivati Facebook pravila i zakonske propise zemlje u kojoj se nagradna igra odvija, stoga je nagradne igre za područje Hrvatske potrebno uskladiti s hrvatskim zakonima i podzakonskim propisima.

Pravilnik o priređivanju nagradnih igra možete pronaći na sljedećoj poveznici:

Pravilnik o priređivanju nagradnih igra

Utvrdimo razliku između nagradne igre i nagradnoga kviza. Nagradna igra je igra na sreću, to znači da se dobitnik bira metodom nasumičnoga izbora, dok se za nagradni kviz pobjednik bira na temelju kreativnosti, znanja i/ili aktivnog sudjelovanja te ga izabire žiri (stoga ne podliježe propisima Pravilnika).

Članak 2. stavak 1. Pravilnika o priređivanju nagradnih igara ovako definira nagradnu igru:

“Nagradna igra jest igra koju radi promidžbe svojih proizvoda i usluga priređuju trgovačka društva te druge pravne i fizičke osobe poduzetnici, pri čemu se priređivač obvezuje izvučenim dobitnicima podijeliti nagrade u robi ili uslugama a da se od sudionika ne zahtijeva posebna uplata za sudjelovanje u nagradnoj igri.”

Nagradne su igre birokratski komplicirane i neisplative malim tvrtkama jer je za njihovu organizaciju potrebno:

  •          tražiti dopuštenje koje donosi ministar financija, čime se potvrđuje ispunjavanje zakonom propisanih uvjeta za priređivanje nagradne igre. Zahtjev je potrebno predati 15 dana prije dana određenog za početak nagradne igre.
  •          uplatiti 5% ukupnog nagradnog fonda kao naknadu za priređivanje nagradne igre. Naknada se uplaćuje u korist Hrvatskog Crvenog križa.

Prema članku 4. stavak 2. uz zahtjev je potrebno predati i sljedeću dokumentaciju:

  1. konačni prijedlog pravila nagradne igre,
  2. dokaz o uplati naknade za priređivanje nagradne igre u korist Hrvatskog Crvenog križa,
  3. drugu dokumentaciju u vezi s priređivanjem nagradne igre prema zahtjevu Ministarstva financija,
  4. propisani iznos upravnih pristojbi (u državnim biljezima).

Za razliku od nagradnih igara članak 69. stavak 3. Zakona o igrama na sreću ovako definira nagradni kviz:

“Nagradnom igrom ne smatraju se društvene igre znanja (kvizovi). Društvena igra znanja (kviz), u smislu ovoga Zakona, jest igra koja se odvija pred javnošću, a u kojoj se u vještini, spretnosti i znanju iz različitih područja natječe jedan ili više unaprijed kvalificiranih sudionika prema pravilima priređivača uz obvezno prisustvovanje sudionika mjestu priređivanja kviza, pri čemu pobjeda ovisi isključivo o postignutim rezultatima u zadanoj tematici. U društvenu igru znanja jedan ili više unaprijed kvalificiranih igrača uključuje se isključivo na temelju iskazane vještine i spretnosti, odnosno znanja.”

Mnogi društvene nagradne kvizove nazivaju i nagradni natječaj ili nagradnjača.

Porezna uprava izdala je mišljenje o organizaciji nagradnih igara:

“Budući da se u ovom slučaju ne radi o nagradnoj igri u smislu gore citiranih odredbi članka 69. stavka 1. Zakona, jer je iz upita i dostavljenih podataka vidljivo da sudionik prilikom kupnje prikuplja kupone temeljem kojih, ako skupi određeni broj kupona ili bodova, sigurno osvaja nagradu, te s obzirom na činjenicu da se dobitnici utvrđuju bez postupka izvlačenja dobitnika, odnosno slučajnog odabira, Ministarstvo financija nije dužno na pravila ovog natjecanja izdati odobrenje.”

više možete pročitati ovdje.

Postoje mnoge aplikacije koje omogućuju nasumičan izbor sudionika, primjerice random.org, Woobox.com (njima se služite za izvlačenje dobitnika nagradnih igara), ali one vam neće biti potrebne za organiziranje nagradnih (društvenih) kvizova, za to će vam biti potreban žiri (stručno povjerenstvo) ili način bodovanja.

U slučaju da na Facebooku želite organizirati upravo , a ne nagradnu igru/natječaj, vrlo je važno ne preći granicu gdje kviz postaje igra na sreću.

Ovako detaljno proučena, pravila su zapravo vrlo jednostavna:

  • poštujte Facebook smjernice za organiziranje promocija i ne tražite od svojih pratitelja da označuju i/ili dijele na svojem ili tuđem zidu vašu nagradnu igru;
  • budite kreativni kada organizirate nagradne kvizove;
  • poštujte hrvatsko zakonodavlje i ne izvlačite dobitnike slučajnim odabirom;
  • poštujte GDPR.

Poštujući navedena četiri pravila bit ćete u skladu sa svim propisima i smjernicama.

Crna strana nagradnih igara

Osim nelegalnih nagradnih igara postoje i prevaranti koji skupljaju vaše podatke kako bi ih zlouporabili, često i Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske obavještava o ovakvim prijevarama. Klikom na poveznicu u tekstu ispod pročitajte njihovo upozorenje na dan 2. studenoga 2018.

Lažne nagradne igre objavljene putem Facebook stranica

https://mup.hr/novosti/6232/lazne-nagradne-igre-objavljene-putem-facebook-stranica

Napomena:

Ovaj je blog informativnoga karaktera te predlažem da prije organiziranja nagradnih igara ili kvizova dobro proučite zakone, pravilnike i Facebook smjernice kako biste bez posljedica zabavili i nagradili svoje pratitelje.

Tražite pomoć oko organizacije Facebook nagradne igre?

Kontaktirajte nas!
Od |2018-11-23T09:15:57+00:00studeni 22, 2018|Marketing|
Miško Macolić Tomičić je zaljubljenik u digitalni marketing te vlasnik marketinške agencije Markething, aktivno sudjeluje u promicanju poduzetničke kulture u Istri, ali i šire u sklopu Start-Up udruge. Miško primjenjuje međunarodno iskustvo i iskustvo u start-up coworking prostoru na svoje brojne projekte. Zajedno sa partnericom Leanom Šibić osnovao je web stranicu „Essence of Croatia“ koja promiče skrivene ljepote Hrvatske. Autor je mnogih blogova na engleskom i hrvatskom jeziku i voditelj edukativnih radionica na temu digitalnoga marketinga.