Korporativni dizajn

Što je korporativni dizajn?

Budući da smo “start-up” agencija koja je na samim počecima s poslovanjem, razmišljali smo o pitanjima koja nam klijenti najčešće postavljaju.
Većina je pitanja vezana uz cijenu naših usluga, no ono što (potencijalne) klijente najviše zanima jest kako se istaknuti u mnoštvu, prestići konkurenciju i biti prepoznatljiv na tržištu.

Odgovor se nalazi upravo u korporativnom dizajnu. On predstavlja identitet i karakter same tvrtke, od loga i promotivnih materijala, pa sve do načina odijevanja zaposlenika, njihovoga ponašanja i komunikacije unutar tvrtke.
Zbog iznimne važnosti ove teme, odlučili smo posvetiti nešto vremena korporativnom dizajnu i identitetu. ?
Korporativni dizajn je službeni grafički dizajn logotipa i naziva tvrtke koji se koristi na svemu što predstavlja Vaše usluge, od proizvoda pa sve do promotivnih materijala, brošura i ostaloga na čemu gradite svoj brend. Čvrsto je povezan s korporativnim identitetom koji predstavlja skup osobina po kojima je tvrtka prepoznatljiva na tržištu.

Ogleda se kroz palete boja, posebnost oblika tipografije, izgled stranica i fotografija te kroz komunikaciju unutar tvrtke i s korisnicima Vaših usluga.
Općenito je u životu važno kakav prvi dojam ostavljamo, jednako je i s korporativnim dizajnom. Možda nije presudan za uspješnost poslovanja, ali je značajan kod ostavljanja prvoga dojma na sadašnje i buduće klijente. Korporativni dizajn pravi razliku između toga jeste li prepoznatljivi na tržištu ili ste samo dio mase.
Ključni elementi korporativnog identiteta su posjetnice, logotip, potpis u mailu, brošure, olovke, pozivnice, radna odjeća i još mnoštvo drugih stvari prikazanih unikatnim dizajnom, koji u konačnici predstavlja identitet cijele Vaše korporacije.
Svaka organizacija želi stvoriti dobar imidž, identitet i reputaciju, a da bi to postigla potrebno je kreirati ujednačen vizualni identitet koji će odavati pozitivnu sliku uspješne komunikacije između organizacije i njene ciljane publike te dokazati Vašu ozbiljnost i dosljednost u poslovanju.
Zato pri stvaranju objave za društvene mreže ili medije općenito, bila to slika ili tekst, nastojte da ona sadrži logotip, boju, font slova i slogan koji predstavlja Vašu korporaciju. Svakom sljedećom objavom koja će sadržavati iste elemente postupno ćete stvarati prepoznatljivost kod publike koju ciljate. Za korporativni identitet kažemo da je lice tvrtke, stoga je iznimno važno biti vizualno usklađen i jačati svoj brend konstantnim ponavljanjem vizualnoga identiteta.

Primjer jednoga odličnog korporativnog dizajna je poznata „magenta“ boja HT grupacije. Kada je krenulo oglašavanje „Magenta“ paketa usluga, nitko nije znao što je to, no „proizvod“ predstavljen u rozoj boji bez korisnih informacija dovodi do zaključka da se radi o njihovu proizvodu. Dress code svih predstavnika prodaje i voditelja T-Centara u to vrijeme bila je majica roze boje, a dijelili su i fascikle te kemijske olovke u rozoj boji s natpisom “Magenta”. Posvuda su postavili jumbo plakate u istoj boji i s istim natpisom bez ikakvih dodatnih informacija te su na ovaj način pobudili interes kod postojećih i budućih korisnika svojih usluga, što im je u konačnici i bio cilj.
Ovaj primjer pokazuje da je korporativni identitet nešto što se gradi vremenom i temeljitim upoznavanjem svojih korisnika, ali potiče i na razmišljanje po pitanju dizajna na kojem ćete graditi identitet. McDonalds, Coca-Cola, Nike, Starbucks i svima poznata Apple jabučica samo su dio izvrsnih primjera prepoznatljivoga i unikatnog identiteta, a sve ih povezuje minimalizam grafičkoga dizajna.

Možemo zaključiti da dobri odnosi s javnošću, imidž, komunikacija unutar i izvan tvrtke te vizualni sadržaj dovode do stvaranja jedinstvenoga korporativnog identiteta te u konačnici prepoznatljivoga brenda na tržištu.
Identitet je važno graditi na način da osluškujete potrebe klijenata, predlažete inovativna rješenja te razvijate dizajn i slogan koji će Vas predstavljati u budućnosti.
Planirajte, razvijajte, dizajnirate i testirajte, pozabavite se svim elementima korporativnog identiteta i za svoje poslovanje osmislite najbolji mogući dizajn. Budite kreativni, izdvojite se iz gomile, a pri dizajniranju se vodite onom poznatom „manje je više“.

U slučaju da Vam je potrebno više informacija ili trebate pomoć oko kreiranja idealnog dizajna za Vaš brand slobodno nas kontaktirajte na mail: info@markething.hr.