Iz našeg iskustva, velik broj tvrtki prije izrade web stranice zanemaruje SEO. Nakon što izrade web stranicu pokušavaju ugasiti “požar” angažirajući SEO agenciju.
Ono što tada u našim analizama vidimo jest da agencija koja je radila web nije ni djelić pažnje posvetila razumijevanju što se pretražuje i na koji način, a kamoli strukturi i arhitekturi web stranice.
SEO nije zeleno svjetlo na “semaforu”
Osim navedenog, mnoge agencije obećaju klijentu napraviti SEO, a zapravo postave određene pluginove (dodatke) koji pomoću “semafora” prikazuju koliko je dobra SEO optimizacija. SEO ne može biti zeleno svjetlo na semaforu, SEO je nešto daleko veće od jednog plugina.
SEO nije “one time job”
SEO je kontinuiran proces, a ne “one time job”. SEO alati mogu nam olakšati put do donošenja zaključaka, međutim SEO alati bez čovjekovog razumijevanja i djelovanja ne bi značili ništa. Potrebno je da SEO stručnjak napravi analizu, istraživanje i da je, prije odabira strategije, dobro upoznat s tim kako korisnici pretražuju.
Redizajn i SEO
Iako je agencija napravila vrlo atraktivan dizajn za web stranicu, uložila je svoj trud i trud vlasnika stranice uzalud. Mnogi će se pitati zašto uzalud? Džaba nam vrhunski dizajn koji nije funkcionalan ili koji nitko neće vidjeti jer se web stranica ne može pronaći na tražilicama.
Još jedna česta pogreška pri redizajnu web stranice ili prijelazu na novi CMS sustav, mijenjaju se URL-ovi i pritom se ne napravi 301 redirekcija. U tom slučaju, ako je web stranica imala nešto prometa najčešće dolazi do pada više od 50 % u odnosu na trenutak prije prelaska na novi CMS ili na redizajn web stranice.
Kako mi u Markethingu pristupamo SEO optimizaciji?
U našoj agenciji SEO optimizaciji web stranice pristupamo holistički, pazeći da osim SEO optimizacije ispunimo i ostale uvjete koji bi mogli poboljšati online poslovanje naših klijenata. Tako mi ne pazimo samo na SEO već i na copywriting, UX i CRO.
Događa se da klijent samo želi povećati promet na web stranici, ali takve projekte ne prihvaćamo jer nije problem dovesti promet na web stranicu, već je umjetnost taj promet kanalizirati i pretvoriti ga u konverzije.
Prvi koraci SEO-a
Kada gradite kuću prvo postavljate temelje, tako je i u SEO optimizaciji prvo potrebno napraviti temelje, a to je tehnički SEO. Ako imamo dobre temelje lakše ćemo i sigurnije sagraditi veću kuću, odnosno skalirati projekt.
Tijekom analize i implementacije poboljšanja gledamo utjecati na brzinu učitavanja web stranica, pravilan izgled URL-ova, www i non-www verzije, indeksaciju web stranica, optimizaciju XML sitemap datoteke, uvođenje SSL protokola, mobile friendly, pravilan odabir strukture web stranice, rješavanje dupliciranog sadržaja i još mnogo toga.
Kod višejezičnih web stranica potrebna je i optimizacija hreflangova.
Više o tehničkom SEO-u na: Vodič za tehnički SEO.
On-site optimizacija
Nakon tehničkog dijela potrebno je provjeriti analizu pretraga kako bismo bili 100 % sigurni da naše odredišne stranice ili blogovi ispunjavaju namjeru pretraživanja i očekivane rezultate. Istražujemo i konkurenciju te po potrebi prilagođavamo sadržaj na web stranici kako bi ispunio potrebnu formu.
“Zbog dugogodišnjeg iskustva i velikog broja projekata imamo razumijevanje za ponašanje korisnika i možemo jednostavno odrediti ispunjava li odredišna stranica sve potrebne uvjete. “
Više o namjeri pretraživanja na: Namjera pretraživanja (search intent).
Odabir SEO strategije
U većini slučajeva vlasnici web stranica ne razumiju razliku između blogova i odredišnih stranica pa u takvim slučajevima naprave najveće pogreške. Da ponovimo, blogovi služe informacijskoj namjeri pretraživanja, dok odredišne stranice služe transakcijskoj namjeri (kupnja). Često sadržaj namijenjen odredišnim stranicama završi na blogu i obratno. Tada je potrebno napraviti detaljnu analizu kako bismo mogli utjecati na postojeće stanje i pripremiti novu strategiju.
Često od klijenata čujemo “pa nama je agencija rekla da pišemo blogove i da će SEO sam doći”. To je u potpunosti kriva interpretacija SEO-a. Zbog lošeg odabira SEO strategije klijent će ulagati vrijeme i novac u sadržaj, ali neće postići rezultate.
Pišući blogove ili izrađujući odredišne stranice, vlasnici web stranica ne razmišljaju o broju i količini mjesečnih pretraga za određene ključne riječi već odabiru ključne riječi prema svom nahođenju. U našem iskustvu to se pokazalo kao izuzetno loša strategija.
Kako riješiti ove probleme?
Pažljivo odaberite agenciju koja će vam raditi web stranicu, imajući u vidu da iza njih stoje uspješni projekti i rezultati. Uključite SEO stručnjake u izradu web stranice i prije same izrade web stranice kako biste kasnije uštedjeli novac. Upravo na početku mnogi žele uštedjeti na SEO-u, ali iskreno, ovo nije ušteda. Daleko je jeftinije uključiti SEO prije izrade web stranice, nego nakon izrade. Ako uključimo SEO stručnjake nakon izrade web stranice oni će zasigurno imati još zadataka za agenciju koja je izradila web stranicu.
“Budite mudri, uključite SEO pri izradi nove web stranice ili redizajna web stranice.”
Važno je podsjetiti vas: SEO je kontinuiran proces i potrebna su stalna tehnička poboljšanja i optimizacija on-site. Google algoritmi se razvijaju i potrebno ih je pratiti, a i konkurencija se razvija, stoga je potrebno stalno utjecati na SEO. Imajte na umu, ako ste napravili dobre temelje i odabrali idealnu SEO strategiju, rezultati mogu doći puno brže.
Ponovimo: Budite mudri i uključite nas u proces izrade web stranice kako biste imali što manje glavobolja kasnije i odlične SEO rezultate na samom početku.
Mi smo stručnjaci za SEO s dugogodišnjim iskustvom i ogromnim brojem uspješnih projekata.