Analiza web stranice

Prije početka procesa oglašavanja ili bilo kakve optimizacije potrebno je analizirati web stranicu kako bismo utvrdili početno stanje. Analitički pristup primjenjuje se na tri segmenta:

  • korisničko iskustvo
  • SEO
  • tehnički SEO

Tehnički SEO

Primarni uvjet za uspjeh na digitalnim kanalima svakako je tehnički dobro postavljena web stranica. Tehnički SEO temelj je svake web stranice. Kako bismo sagradili kuću sigurnu i otpornu na vanjske uvjete potrebno je postaviti dobre temelje, isto pravilo možemo primijeniti i u postavljanju web stranica. Samo dobro tehnički postavljena web stranica može imati uspjeha kod korisnika.

Više o tehničkoj SEO optimizaciji pročitajte u blog objavi Vodič za tehnički SEO.

SEO

Mnogi misle da je SEO samo optimizacija za tražilice, ali SEO je ustvari sve što radimo online. Korisnici sve više vjeruju rezultatima tražilica pa tako pretražuju proizvode i usluge koje planiraju kupiti ili o kojima žele saznati više informacija. Samo prve tri pozicije dobivaju značajan promet. Cilj je gotovo svakog poslovanja postići što bolje rezultate na tražilicama jer to posljedično može utjecati na prodaju.

Sadržaj web stranice zauzima vrlo važnu značajku pri SEO optimizaciji. Prema Googleovu posljednjem ažuriranju, više nego ikada dosad ističe se važnost pisanja sadržaja za korisnike, a ne za tražilice. Više o toj temi pročitajte u blog objavi Google BERT update sve informacije.

Korisničko iskustvo

Cilj je unaprjeđenja korisničkog iskustva da interakcija između web stranice i korisnika bude što jednostavnija i prirodnija (intuitivna). Korisnika je potrebno voditi web stranicom i procesom kupnje te prilagoditi web dizajn aktualnim trendovima.

Jedan je od važnih koraka pri optimizaciji korisničkog iskustva izrada pravilne strukture web stranice, a više o toj temi možete pročitati u blogu Struktura web stranice.

Optimizacija korisničkog iskustva utjecat će na zadovoljstvo korisnika na web stranici te će korisnik lakše steći povjerenje u uslugu ili proizvod koji prodajete.

Alati koji pomažu u analizi web stranice

Već je dobro poznata izreka “možemo utjecati samo na ono što možemo mjeriti”, a u digitalnom marketingu svi su kanali mjerljivi. Korištenjem ovim alatima možete analizirati web stranicu i na temelju dobivenih podataka donijeti zaključke koji će omogućiti bolje rezultate, što bi u pravilu posljedično trebalo povećati prodaju.

Google Search Console

Osnovni je uvjet za početak tehničke SEO optimizacije web stranice postavljanje Google Search Console koja nam omogućuje uvid u:

  • pogreške u indeksiranju
  • analizu pretraživanja
  • strukturirane podatke
  • ubrzane mobilne stranice
  • veze na web stranicu
  • interne veze
  • međunarodno ciljanje
  • upotrebljivost za mobilni web
  • testiranje datoteke robots.txt
  • sitemaps

SEO optimizacija nije moguća ako nemamo postavljen Google Search Console.

Alate za istraživanje ključnih riječi možete pronaći na poveznici Alati za istraživanje i planiranje ključnih riječi.

Google Analytics

Kako bismo mogli pratiti uspjeh web stranice i ostvarivanje ciljeva ili konverzija, potrebno je postaviti Google Analytics kod na web stranicu. Google Analytics prati korisnike na webu i omogućuje nam vrlo važne informacije za optimizaciju web stranice:

  • broj korisnika
  • vrijeme zadržavanja
  • stopa napuštanja (engl. bounce rate)
  • sadašnje posjete
  • mjerenje konverzije
  • atributi
  • preporuke
  • ponašanje korisnika

Napredni alati

Postoje i alati koji omogućuju detaljno praćenje poput praćenja pokazivača miša na web stranici i stvaranje toplinskih mapa. Za primjer možemo pronaći mjesta koja naši korisnici klikaju, a naš element na web stranici nije klikabilan. Takvom optimizacijom omogućujemo bolje korisničko iskustvo. Za ove napredne alate i metode optimizacije predlažemo da se posavjetujete sa stručnjacima koji će vam sve to jednostavno analizirati i prezentirati dobivene rezultate.

Potrebna vam je profesionalna analiza web stranice?

Kontaktirajte nas