Google BERT update

U zadnjih nekoliko tjedana u SEO svijetu sve se glasnije priča o novom updateu Googlea pod nazivom BERT. BERT je kratica engleskih riječi Bidirectional Encoder Representations from Transformers.

Pomoću BERT updatea umjetna inteligencija Googlea može bolje shvatiti korelaciju riječi u tekstu odnosno može shvatiti riječi u rečenici skoro kao ljudi, a ne poput robota kao što je to dosad bilo. Za BERT se koristi deep learning programiranje koje može stvoriti točne prediktivne modele iz velike količine neobilježenih, nestrukturiranih podataka. Umjetna inteligencija u kombinaciji s deep learningom donosi eksponencijalnu brzinu razvoja pa će update profunkcionirati daleko brže nego što mislimo.

Ovo je ažuriranje posljednje važnije ažuriranje nakon RankBraina. Ako vas zanima više informacija o Google algoritmima, pročitajte blog Kako funkcionira Google Algoritam? 

Kako optimizirati sadržaj za BERT update

Sve koji ne pišu sadržaj na engleskom BERT još uvijek ne treba zabrinjavati jer trenutačno funkcionira samo na engleskom jeziku u Sjedinjenim Američkim Državama.

Nije moguće optimizirati za BERT, već je potrebno pisati vrhunski sadržaj koji ispunjava namjeru pretraživanja. Sve je isto kao i dosad, osim što Google bolje razumije našu namjeru pretraživanja. Za one koji su dosad optimizirali sadržaj po tom principu nema promjene u načinu optimizacije. 

Kako je BERT utjecao na pretraživanje na engleskom jeziku? 

Ova razina razumijevanja Googlea što korisnik zaista želi pronaći podignuta je na višu razinu. Primjerice, Google u svom blogu  prikazuje promjene u pretraživanju. Prije BERT-a za pretraživanje “2019 brazil traveler to usa need a visa” prvi je rezultat bio: “U.S. citizens can travel to Brazil without the red tape of a visa” što nije odgovaralo namjeri pretraživanja odnosno pronalaženje informacije vezane za dobivanje vize brazilskih državljana pri posjetu Sjedinjenim Američkim Državama. 

Pomoću BERT-a sada ovo pretraživanje daje prave rezultate za namjeru pretraživanja. Ostale primjere poboljšanja relevantnosti rezultata možete pronaći na Google blogu na poveznici  Understanding searches better than ever before .

Google BERT primjer

Izvor: Google.com

Osim na pozicije, utjecat će i na istaknute isječke (engl. featured snippets) diljem svijeta. 

Pišemo li normalno ili vrijede posebna pravila za BERT?

Već dulje vrijeme čujemo sadržaj treba pisati za ljude, a ne samo robotski nabacivati ključne riječi. BERT je game changer. Osnovno je pravilo ako želimo optimizirati našu stranicu za BERT update da zaboravimo na njega te da počnemo pisati za ljude.

Što zapravo znači pisati za ljude? Pisati za ljude znači da ne “nabacujete ključne riječi lopatom” odnosno ne ubacujete nemilice ključne riječi gdje god stignete, da tekst nije u jednom paragrafu i da je odvojen različitim strukturama teksta poput naslova, podnaslova, nabrajanja (engl. bullet points) te diferencijacijom teksta. Vaš je osnovni cilj omogućiti korisniku da odmah pronađe informacije o željenom sadržaju.

Na primjeru ovog teksta, netko ne mora biti zainteresiran za ažuriranja prije BERT-a, ali ga zanima na što BERT utječe te kako optimizirati za BERT update. Ta osoba vrlo lako će pronaći željene informacije jer je članak odvojen naslovima i podnaslovima. 

Moj savjet bio bi korištenje ključnim riječima u naslovnim oznakama onako kako pretražuje korisnik i kako je njemu prirodno upisati pretraživanje (engl. search query). Sadržaj mora odgovarati namjeri pretraživanja (engl. search intent). 

Savjet kako optimizirati za BERT možete pronaći u Twitter statusu:

Pozicije na koje utječe BERT

Još jedna važna stavka za BERT jest da utječe na 1 od 10 pretraživanja odnosno samo na 10 % ukupnih pretraživanja. 

Google BERT Update

Na koje ključne riječi utječe BERT?

Dosad smo uočili da Google poprilično dobro barata s egzaktnim (engl. head tail) ključnim riječima pa je tako BERT update namijenjen specifičnim (engl. long tail) ključnim riječima. 

Više o ključnim riječima pročitajte u blogu Što su ključne riječi? 

Kada BERT počinje raditi na hrvatskom jeziku? 

Iako će trebati još neko vrijeme da se BERT update počne provoditi u Hrvatskoj, kao i u svakom poslu ako ste pioniri u nečemu što radite lakše ćete zadržati vodeću poziciju, stoga prilikom optimizacije sadržaja idite u smjeru što “prirodnijeg” pisanja.   

Za sve koji ciljaju na posjetitelje koji pretražuju na engleskom jeziku 

Vrijeme je za dublje razumijevanje kako korisnici konzumiraju sadržaj, kojim se ključnim riječima koriste i koja im je namjera pri pretraživanju. Jedna solucija može biti ažuriranje postojećih članaka tako da odgovaraju prije navedenim uvjetima i ostalim SEO faktorima. 

Potrebna vama je pomoć oko pisanja sadržaja?

Kontaktirajte nas