Google algoritam

Kako funkcionira Google Algoritam i pretraživanje?

Pomoću algoritama tražilice odlučuju koju će stranicu pozicionirati više u rezultatima pretraživanja. Google godišnje izbaci nekoliko novih ili ažuriranih algoritama koji utječu na on-site i off-site faktore na web stranicama.

Algoritmi

Algoritmi potječu još od perzijskog matematičara al-Khwarizmija koji je u 9. stoljeću napisao knjigu u kojoj opisuje postupke za računanje u indijskom brojevnom sustavu.

Algoritam je metoda ili način kojim dolazimo do rješenja određenog problema.

Ako ovu definiciju primijenimo na Google dobivamo sljedeće:

„Google algoritam je metoda ili način na koji Google odlučuje o redoslijedu rezultata pretraživanja.“

 

Google algoritmi pomažu ispunjavati želje osoba koje pretražuju

Korištenjem algoritama Google nastoji što preciznije ispunjavati želje onih koji pretražuju da bi pronašli željene informacije, odgovore, proizvode, usluge, savjete… Google može svakim danom sve bolje i bolje shvatiti što točno želimo pronaći. Prisjetimo se da na samom početku Google nije imao autocomplete mogućnost, ni nultu poziciju, ni Google flights, ni mnoge druge mogućnosti. Godinu po godinu Googleova računala postaju sve inteligentnija, ako se to može reći za računalo. Google se već dulje vrijeme koristi umjetnom inteligencijom i machine learningom kako bi predvidio i ispunio želje korisnika da pronađu željeni sadržaj.

 

Google algoritam funkcionira tako da pretražuje web stranice na osnovi ključnih riječi upisanih u tražilicu i Page ranka kojeg definira na temelju više od 200 faktora. Faktore možemo podijeliti na on-site i off-site faktore. Više o faktorima i SEO optimizaciji pročitajte u blog objavi Uvod u SEO optimizaciju.

Neki od zamjećenijih Google algoritama jesu:

  • Mobile-First Index

Pomoću ovog algoritma Google želi ohrabriti SEO stručnjake da više rade na sadržaju za mobilne uređaje.

  • Google HTTPS

Prema analizama Moza sredinom travnja 2017. godine postotak stranica na SERP-u s HTTPS protokolom bio je 50 %, danas je taj postotak skočio na više od 70 %.

  • Google Penguin

Ovaj je algoritam utjecao na sve koji imaju spammy poveznice, poveznice nevezane za sadržaj stranice i na one koji su se koristili Black hat SEO strategijama.

  • Google Panda

Algoritam je utjecao na sadržaj web stranica koji mora biti kvalitetan i nikako dupliciran.

  • RankBrain

Google se počeo koristiti machine learningom.

  • BERT update

Bolje shvaćanje long tail ključnih riječi. Više informacija na blogu BERT update.

 

Ne utječe svaki algoritam jednako na rezultate pretraživanja, neki utječe više, a neki manje. Primjerice, kada je izbačen Rank Brain algoritam nije donio pretjerane promjene u rezultatima pretraživanja, već će kroz vrijeme utjecati na pozicije u rezultatima pretraživanja. Panda i Penguin su odmah počeli utjecati na web stranice koje su imale duplicirani sadržaj i spammy i irelevantne poveznice.

U skoroj budućnosti možemo očekivati Google algoritme koji će dati prednost stranicama koje su optimizirane za glasovno pretraživanje. Iako glasovno pretraživanje još uvijek spava, u Hrvatskoj uskoro dolaze nove generacije koje se koriste mobilnim uređajima sve prirodnije. U sljedećih nekoliko godina očekujemo sve veći broj glasovnog pretraživanja.

Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.