utjecaj društvenih mreža

Kako društvene mreže utječu na nas?

U posljednje vrijeme često čitam i čujem komentare kako su društvene mreže unazadile društvo i da se kvaliteta života pogoršala otkad smo ih počeli koristiti, no jesu li društvene mreže zapravo pridonijele razvoju društva ili su ga unazadile?

Moje je mišljenje da su društvene mreže i razvoj digitalizacije daleko unaprijedili svijet. Neki se neće složiti pa ću zato pokušati obraniti svoj stav.

Slažem se da mnogi korisnici provode više vremena na društvenim mrežama nego što bi zaista trebali provoditi i da im je bogatiji virtualni život nego onaj stvarni. Problem je u našem društvu, od samih početaka odgoja. Zabavljamo djecu mobitelima i igricama da bismo imali više vremena za sebe.

Molim vas, nemojte zabavljati djecu mobitelima jer to nije dobro za njih. Stvarate od njih  ovisnike, gledanje u mobitel stvara ovisnost poput droge pa nije bez veze što Bill Gates i Mark Zuckerberg ne dozvoljavaju svojoj djeci korištenje modernih tehnologija do dvanaeste godine. Više o toj informaciji pročitajte na poveznici: https://www.businessinsider.com/screen-time-limits-bill-gates-steve-jobs-red-flag-2017-10

Osim utjecaja na psihološku svijest djece, zanimljiv je podatak da je korištenjem mobitela opterećenje na vratnu kralježnicu i do vrtoglavih 27 kilograma. Ovu informaciju preuzeo sam od dr. sc. Stanislava Peharca pa prilažem i vizual.

https://www.facebook.com/poliklinika.peharec/photos/a.291994277503768/1960024600700719

Ako riješimo ovaj problem, naša će djeca manje biti ovisna o tehnologiji te će se moći posvetiti razvoju vještina koje su im potrebne za daljnji život. Djeca se trebaju igrati, a ne “visjeti“ na mobitelima. Dozvoljavanjem mobilnih tehnologija kočimo njihov motorički razvoj.

Zanimaju li vas zanimljivosti o društvenim mrežama pročitajte blog objavu: Zanimljivosti o društvenim mrežama. 

Želite li saznati kako su se prosvjetni radnici pomoću društvenih mreža uspjeli izboriti za bolje uvjete pročitajte blog Kako su društvene mreže odigrale ključnu ulogu u štrajku prosvjetnih radnika?

Nakon što sam objasnio kako unaprijediti naše društvo što se tiče korištenja modernih tehnologija, mogu prijeći na razloge kako su društvene mreže unaprijedile naše živote.

Društvene su mreže omogućile:

  • povezivanje s dislociranim prijateljima ili obitelji – spojili smo se s prijateljima iz djetinjstva s kojima smo izgubili kontakt davnih dana
  • lakšu komunikaciju s postojećim prijateljima te korištenje alata koji pomažu u boljoj organizaciji druženja
  • povezivanje s novim prijateljima s kojima ne bismo komunicirali da nije društvenih mreža
  • organizaciju prosvjeda u državama gdje vlada cenzura medija ili organizaciju ekoakcija za okoliš o kojem se nitko ne brine
  • lakše izražavanje i slobodu govora
  • brže širenje vijesti
  • razvoj novih poslova
  • dvosmjernu komunikaciju u oglašavanju

Ovo su sve prednosti do kojih sam došao korištenjem društvenih mreža.

Nedostatci društvenih mreža

Naravno da sam s godinama uvidio i mnogo nedostataka poput maltretiranja i nasilja na društvenim mrežama (pogotovo tinejdžeri), praćenja (stalkera), lažnih vijesti i slično.

Znamo kako je Cambridge Analytica utjecala na predsjedničke izbore u SAD-u ili na referendumu za Brexit u Velikoj Britaniji. Utjecali su na najmlađe tako što su im servirali lažne vijesti. Stavove mladih lakše je promijeniti nego ukorijenjene stavove odraslih osoba. Kroz različite setove oglasa prilagodili su kampanju i okrenuli glasovanje. Čudno? Meni više izgleda nepravedno jer po mom sudu ovo nisu pošteno dobiveni izbori.

Ponukan Facebook iskustvom CEO Twittera, Jack Dorsey odlučio je u potpunosti ukloniti političke oglase.

Mislim da je ovo dobar primjer kako učiniti društvene mreže još boljima.

Želite li unaprijediti uključenost korisnika na društvenim mrežama pročitajte blog objavu Kako povećati uključenost korisnika na društvenim mrežama?

Primjereno korištenje društvenih mreža

Kako biste zaštitili sebe i svoje najbliže na društvenim mrežama, izbjegavajte prihvaćati nepoznate osobe jer nikad ne znate tko se krije iza lažnog profila. Vrlo važno, oprezno dijelite informacije na društvenim mrežama jer bi ih netko mogao upotrijebiti protiv vas.

Ne preporučuje se korištenje društvenih mreža duže od dva sata dnevno dok mlade osobe do 12 godina ne bi uopće smjele imati pristup društvenim mrežama.

Koristite društvene mreže kako biste se spojili s prijateljima i poznanicima i kako biste se još više povezali u stvarnom životu, a ne u virtualnom.

Iskoristite potencijal društvenih mreža u poslovne svrhe, osobito obratite pažnju na LinkedIn profil. Ako poželite networkati, slobodno mi pošaljite zahtjev Miško Macolić Tomičić.

Mi smo svoje snage uložili u pisanje sadržaja koji smo kroz društvene mreže plasirali na tržište.

Društvene mreže mogu vam pomoći pronaći istomišljenike pa ako volite kaktuse pridružite se grupi kaktusara, a ako volite marketing pridružite se našoj grupi Marketing savjeti i izvori znanja.

Zaključak

Mogli bismo danima debatirati o tome jesu li društvene mreže pridonijele razvoju društva ili su ga unazadile, ali ipak ćemo to prepustiti drugima. Mi ćemo se mi posvetiti ispravnom korištenju društvenih mreža u osobne, ali i poslovne svrhe.

Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.