Kako kreirati strategiju i kalendar objava na društvenim mrežama?

Želite li u današnje vrijeme razviti uspješno poslovanje, prisutnost na društvenim mrežama gotovo je neizostavan faktor. Kako biste što bolje svoju tvrtku predstavili na društvenim mrežama, potrebno je odgovoriti na sljedeća pitanja:

  •         tko je vaša ciljna publika
  •         koji je cilj objave
  •         na kojim društvenim mrežama želite biti prisutni
  •         kakav ćete sadržaj objavljivati
  •         koliko često želite objavljivati
  •         tko će osmišljati i objavljivati sadržaj
  •         koje alate za objavljivanje koristiti?

“If you make customers unhappy in the physical world, they might each tell 6 friends. If you make customers unhappy on the Internet, they can each tell 6,000 friends.”

– Jeff Bezos

Tko je vaša ciljna publika?

Izrada objava za društvene mreže treba biti u skladu s interesima odabrane ciljne skupine. Primjer: ako je vaša primarna djelatnost prodaja anatomske obuće, stavite se u poziciju kupca kojemu je potreban taj proizvod te ga na što učinkovitiji način predstavite kako bi došlo do kupnje. Bavite li se estetskom kirurgijom, vjerojatno će većina vaših pratioca biti ženskoga spola te sadržaj objave treba usmjeriti ka njima. Odabir ciljane publike od ključne je važnosti, stoga ne žalite utroška vremena i truda u analizu onih kojima su vaši proizvodi ili usluge namijenjeni.

 

Na kojim društvenim mrežama želite biti prisutni?

Uvijek imajte na umu da konstantno morate pratiti trendove te proučavati na kojim se društvenim mrežama određena ciljna skupina najčešće okuplja. Ako se vaše poslovanje odvija na međunarodnome tržištu, važno je odabrati društvene mreže koje se koriste u tim područjima. Primjer: ciljate li na državljane SAD-a, ne smijete preskočiti Twitter.

Koji je cilj objave?

Postoji nekoliko mogućih ciljeva objava na društvenim mrežama, a u obzir je potrebno uzeti više faktora. Objave trebate prilagoditi krajnjem cilju, to može biti prodaja proizvoda ili usluge, informiranje pratilaca o djelatnosti, novostima, akcijama i sl. Jedan od ciljeva može biti povećanje uključenosti (engl. engagement) korisnika u objavama kako biste stvorili bolju povezanost s njima i povećali doseg. Objave u koje se korisnici više uključuju imaju veći doseg. Kako biste ostvarili ranije zacrtane ciljeve, potrebno je prilagoditi vizual, tekstualni sadržaj, odredišne stranice. Samo kvalitetno usklađena objava može dovesti do krajnjeg cilja.

U blog objavi saznajte Kako povećati uključenost korisnika na društvenim mrežama?

 

Kakav ćete sadržaj objavljivati?

Sadržaj koji objavljujete ogledalo je vašega poslovanja. Objave moraju biti kvalitetno izrađene i vizualno atraktivne kako bi privukle pažnju već postojećih, kao i potencijalnih pratitelja. Preporučujemo odrediti dane kojima ćete objavljivati isti ili sličan tip objave. Ovako ćete svoju publiku naviknuti da taj dan očekuju određeni sadržaj koji ih možda najviše zanima. Pri kreiranju objava izuzetno je važno paziti na dimenzije vizuala za pojedine društvene mreže.

Ako niste sigurni koje dimenzije su optimalne za pojedinu društvenu mrežu, pročitajte našu blog objavu Vodič za dimenzije fotografija na društvenim mrežama gdje ćete pronaći sve potrebne informacije.

 

Koliko često želite objavljivati?

Broj objava uvelike ovisi o prirodi vašega poslovanja. U većini slučajeva idealno je postaviti tri do četiri objave tjedno, objavljujete li češće mogli biste ostati bez određenog broja pratitelja koji će vas smatrati napornima. Svakodnevno objavljivanje Facebook ili Instagram storyja je sasvim u redu, ove priče ne iskaču pratiteljima na naslovnici, već oni imaju izbor žele li ili ne žele pregledati sadržaj.

Tko će osmišljati i objavljivati sadržaj?

Faza osmišljavanja i kreiranja objava većini se čini kao veoma jednostavna i zabavna stvar. Moramo vas razočarati, ovaj posao nije nimalo lagan. Potrebna je kreativna osoba, ili više njih, koje će testirati nekoliko različitih vrsta objava. Svrha ovoga zadatka je otkriti što ciljnoj publici najviše odgovara. Isprobajte formalne ili šaljive objave, fun fact objave, prodajne, informirajuće itd.

 

Koje alate za objavljivanje koristiti?

Kako bismo vam olakšali problem objavljivanja, preporučujemo izradu kalendara za objave koji može biti na tjednoj, mjesečnoj ili nekoj drugoj bazi. Ukoliko je to moguće, savjetujemo izradu mjesečnog plana objava kako ne biste svakoga tjedna brinuli o tome što ćete i kada objaviti. U već izrađeni raspored vrlo je jednostavno dodati eventualne izvanredne objave. Kao što je ranije navedeno, poželjno je odrediti dane i točno vrijeme za objavljivanje. Primjer mjesečnog plana objava možete pronaći ovdje. 

Više o uspjehu na društvenim mrežama pročitajete u blog objavi Kako do uspjeha na društvenim mrežama? 

Postoje različiti alati koji vam mogu pomoći pri objavljivanju izrađenoga sadržaja na jednoj ili više društvenih mreža u isto vrijeme. Jedan od takvih alata je Hootsuite koji sadrži kalendar te ćete zakazane objave moći vidjeti i ondje. Osim Hootsuitea popularni su i Buffer te Sprout Social, dok neke društvene mreže poput Facebooka pružaju mogućnost zakazivanja većeg broja objava unaprijed. Naučite više klikom na našu blog objavu Besplatni alati za društvene mreže.

Trebate li pomoć u vođenju društvenih mreža?

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.