Kako napraviti GMB objavu

Kako napraviti uspješnu objavu na Google My Business profilu?

Čitajući ovaj blog saznajte kako napraviti uspješnu objavu na Google My Business profilu i na najjednostavniji način unaprijediti svoje poslovanje.

Google My Business besplatna je Googleova platforma koju (nadamo se) više nije potrebno dodatno naglašavati.

Njegovu važnost dokazuje podatak da su pretrage za pojmove “tvrtke u mojoj blizini” u posljednjih deset godina porasle za 350 puta na području SAD-a. Na našem je području situacija nešto drukčija, ali također većina pretražuje pojmove koji sadržavaju ključnu riječ i mjesto u kojem se nalaze. Ključna riječ u ovom slučaju može biti restoran, zubar, automehaničar i drugo pa se tako najčešće pretražuju pojmovi poput: pizzerija u Puli, najbolji restoran u Rijeci, zubar Zagreb…

Prije svega ovo je jednostavan alat koji svakoj tvrtki, obrtu ili djelatnosti pruža bolju online vidljivost, a objave na GMB profilu najjednostavniji su i najdirektniji način da ostanete u kontaktu sa svojim trenutačnim ili potencijalnim kupcima.

Google My Business profil jedno je od prvih mjesta na kojem vaši kupci ili korisnici vaših usluga traže podatke koji ih zanimaju, npr. opis vaše tvrtke, radno vrijeme, lokaciju, nove vijesti, često postavljena pitanja i odgovore, recenzije i još mnogo toga.

Pročitajte još: Kako napisati stranicu za često postavljena pitanja ili FAQ

Kako napisati stranicu za često postavljana pitanja ili FAQ?

Prednost GMB profila

Koja je najveća prednost GMB profila?

Osim što će vas kupci lakše pronaći i stupiti u kontakt, važna je činjenica da se za razliku od drugih društvenih mreža, poput Facebooka i Instagrama, ne natječete sa svojom konkurencijom na tipičan način tako da svakodnevno objavljujete, pratite vrijeme objava i puno vremena trošite na vizuale.

Vaš GMB profil i objave napravljene su za ljude koji traže baš vas. Naravno da je potrebno privući interes i pažnju korisnika, istaknuti im po čemu ste jedinstveni i zašto je baš vaša usluga najtraženija.

Kako da vas klijenti što lakše pronađu pročitajte u našem blogu:

Lokalni seo kako da vas pronađu klijenti.

Dakle, jako je važno imati optimiziran GMB profil sa svim najnovijim detaljima vezanima za vaše poslovanje. Nakon toga često slijedi pitanje, vrijedi li uopće truda i vremena smišljati objave za GMB profil?!
Kratak odgovor je: da, da i da. Nagrade poput većeg dosega, besplatne prezentacije vlastitog poslovanja i veće vjernosti nisu zanemarive s obzirom na uloženo znanje, vrijeme i novac.

Objavama na GMB profilu izravno komunicirate sa svojim kupcima, poboljšavate njihovo korisničko iskustvo te im povećavate svijest o svojem brandu, proizvodima ili uslugama.

Zašto su važne objave na Google My Business profilu?

Zašto su važne objave na Google My Business profilu?

  • objave na GMB profilu kratke su i jednostavne informacije kojima komunicirate s ljudima koji aktivno traže podatke o vašoj tvrtki ili tvrtki poput vaše
  • u rezultatima pretraživanja Google daje prioritet kvalitetnim informacijama kojima možete ostvariti bolju pozicioniranost, ako klijentima osigurate informacije koje žele

Na primjer: ako otvorite pizzeriju u Puli i navedete sve potrebne i korisne podatke, velika je vjerojatnost da ćete se pojaviti u rezultatima pretraživanja kad netko pretražuje “pizzerije u Puli”.

Potrebno redovito objavljivati i ažurirati objave kako biste si osigurali povratak klijenata. Također je potrebno komunicirati sa svojim korisnicima, poticati ih na pisanje recenzija te odgovarati na njih i pritom iskoristiti pun potencijal GMB objava.

Na svom profilu možete objavljivati fotografije, proizvode i ponude kako biste prikazali čime se bavi vaša tvrtka. Time pružate svojim potencijalnim klijentima povjerenje i razlog zašto odabrati baš vas.
U nastavku pročitajte kako potaknuti angažman klijenata na Googleu i kako im omogućiti da vas što lakše kontaktiraju.

Koraci za objavljivanje na Google My Business profilu

Koraci za objavljivanje na Google My Business profilu:

1. Kreiranje i optimizacija GMB profila

Prvi je korak prije objavljivanja naravno otvaranje profila. Kada ga pokrenete moći ćete objavljivati postove prijavom na svoj GMB profil ili putem mobilne aplikacije.Da bi profil bio što bolji potrebno je ispuniti što više podataka, radno vrijeme, brojeve telefona i web stranicu ako je imate. Svakim danom sve je više novih profila u istoj kategoriji koji si međusobno konkuriraju pa je jako važan konstantan rad na unapređivanju kvalitete GMB profila.

Podijelite sa svojim klijentima sve što vašu tvrtku razlikuje od ostalih i ako još niste, već danas kreirajte GMB profil. Registracija i usluga korištenja besplatne su, zašto čekati?!

2. Odabir najbolje vrste objava za postavljene ciljeve

U izborniku odaberite objave (posts), a zatim vrstu objave. Tako možete objaviti:

  • Što je novo: novosti vezane za vaše poslovanje, informacije o tvrtki ili najave nekih događaja, akcija i slično
  • Događaji: objavite događaje koji će se provoditi, a vezani su za vaše poslovanje, npr. razne edukacije, webinari, promocije, koncerti (sve ovisi o vrsti vašeg poslovanja), takva objava treba sadržavati datum i vrijeme početka i završetka događaja
  • Ponude: ovakve objave trebaju sadržavati najavu raznih popusta, akcija, promotivnih kupona – kako sve akcije većinom imaju ograničenje, također trebate navesti datum početka i završetka promocije
  • Proizvodi: objave koje nude mogućnost dodavanja jednog ili više proizvoda u vašu karticu proizvoda – možete dodati sliku proizvoda, naziv, cijenu i opis
  • Covid19 ažuriranje: objave koje nude mogućnost, s obzirom na novonastalu situaciju, informiranja klijenata na koji je način virus utjecao, ako je utjecao, na vaše poslovanje

Primjerice, pizzerije i restorani koji su u vrijeme karantene zatvorili svoja vrata i nudili samo dostavu, ili poliklinike koje su obavijestile svoje pacijente da nažalost neće moći biti primljeni bez zaštitnih rukavica i maske.

Obavijesti na GMB Poliklinike Peharec i pizzerije Asterix

Uzmite si vremena i razmislite koja vrsta objave najviše odgovara vašem poslovanju, ako se radi o nekoj novosti, npr. radnom vremenu, naravno da je nećete objaviti u ponudama i obrnuto. Isto tako, bez obzira na vrstu objave, prvo na što trebate misliti je da svojim korisnicima što prije dostavite konkretne i koncizne informacije koje traže.

Napomena: ako niste dosad primijetili, Google My Business početkom je lipnja predstavio novu značajku kako bi lokalnim tvrtkama pružio veću fleksibilnost radnog vremena. Riječ je o dodavanju sati za određene (dodatne) usluge ili posebne ponude, poput dostave za pizzeriju jer dostava i objekt nemaju isto radno vrijeme. Također, možete dodati radno vrijeme za dane koji su obično neradni ili dodati novi datum za koji biste htjeli istaknuti radno vrijeme.
Ovu novu opciju koristilo je, i još koristi, puno tvrtki koje su prilagođavale svoje radno vrijeme zbog korone, održavanja socijalne distance i dezinficiranja prostora.

Nova značajka GMB profila
Različito radno vrijeme objekta i dostave

3. Uređivanje i prilagođavanje objava

Već smo napomenuli da se na GMB profilu ne borite s vjetrenjačama i nije toliko važan bombastičan naslov ili vizual, no kao i svi postovi na raznim drušvenim mrežama tako i postovi na GMB profilima imaju neka ograničenja i norme.

Pa krenimo redom:

  • Tekst: objave na GMB profilu imaju ograničenje od 1500 znakova, što nikako nije malo, no samo prvih 7-10 riječi pojavljuje se prije nego što kliknemo na određenu objavu da bismo je pročitali i saznali više. Zato je dobro sastaviti kratku (150-300 znakova) i privlačnu poruku koju želimo prenijeti svojim klijentima. U tekstualnim su objavama na GMB profilima hashtagovi nepotrebni, ali zato poneki popularni emoji može uljepšati surovo napisani tekst. 😉

O jeziku digitalnog doba više pročitajte na poveznici:

Emoji – jezik digitalnog doba.

Googleov je cilj pomoći korisnicima pronaći informacije koje traže. Ono što je njegov cilj neka bude vaš izazov, pružite svojim korisnicima što kraći tekst s konkretnim informacijama u pravo vrijeme.

  • Vizuali: kako bi vaše objave bile što bolje, fotografije i videozapisi koje objavljujete trebali bi biti profesionalni. Svaki profesionalno obrađen vizual izgleda privlačnije i u konačnici vas iskrenije povezuje s vašim klijentima. Ako objavljujete sliku ili videozapis, ovo su smjernice koje trebate slijediti:

– veličina slike: minimalno 400 x 300 piksela, 10 KB; maksimalno 10 000 x 10 000 piksela, 25 MB u JPG ili PNG formatu

– veličina videozapisa: veličina datoteke (AVI, MP4, MOV itd.) može biti maksimalno 100 MB

Fotografije i videi odlični su za privlačenje novih klijenata. Svi smo mi vizualna bića, nije uzalud ona stara narodna da “slika vrijedu tisuću riječi, a video još više ;)”.

Posebno ako imate neki ugostiteljski objekt, uvijek krenite od sebe, sigurno želite prvo vidjeti slike i kako objekt izgleda te kakva je atmosfera.

Najbolja formula bila bi: što više fotografija, više pozitivnih iskustava i recenzija.

  • Poziv na akciju: objave na GMB profilu omogućuju vam da uključite i poziv na akciju. Ova je opcija odlična jer možete kontrolirati što posjetitelj radi nakon što je vidio vašu objavu. Zato ne zaboravite ono što uvijek naglašavamo, a to su analitika objava i mjerenje rezultata.

Trenutačni pozivi na akciju (CTA):

  • Rezerviraj
  • Naruči online
  • Kupi
  • Saznaj više
  • Prijavi se
  • Nazovi odmah

Ovi pozivi na akciju posebno su važni ako imate vlastiti web jer si na taj način možete povećati broj posjeta i stvoriti nove korisnike svojih usluga ili proizvoda.

Poziv na akciju
Iskustva i recenzije na GMB profilu Nacionalnog parka Brijuni
  • Raspon datuma: ako objavljujete događaj, ponudu ili neku akciju, potrebno je naznačiti vrijeme i datum. Bilo bi dobro kada biste objavljivali barem jednom tjedno jer ako objava nema određeno razdoblje trajanja arhivirat će se svakih sedam dana.
analitika

4. Objavljivanje

Obvezno prije objavljivanja iskoristite mogućnost “pretpregleda” da biste vidjeli kako će vaša objava izgledati.

Odvojite malo vremena za razmišljanje kada objaviti određeni post. Za početak možete eksperimentirati i objavljivati u različito vrijeme kako biste saznali koje su navike vaših korisnika i kada su najčešće online.

Razmišljajte logično, na primjer, ako imate pizzeriju već znate da vam i objekt i dostava najviše rade tijekom vikenda, zato svoje objave, ponude ili akcije objavite prije nego što ljudi počnu pretraživati vašu pizzeriju, recimo srijedom ili četvrtkom.

Nemojte zaboraviti provjeravati već spomenutu analitiku. Pogledajte koliko se puta vaša objava prikazala, provjerite jesu li korisnici stupili s vama u kontakt i na koji način. Analitika će vam pomoći da svojim korisnicima u budućnosti pružite više onoga što žele i traže..

Google My Bussiness profil

Zamislite da ste se odlučili za neplansku avanturu, nađete se u mjestu za koje nikada niste čuli, gladni ste i želite nešto pojesti, što ćete prvo napraviti?!
Vjerojatno uzeti mobitel u ruke i krenuti u potragu za restoranima i objektima koji služe hranu u tom mjestu.

Naravno, ako nemate kreiran GMB profil, teško da će vas bilo tko pronaći tijekom takve neplanske avanture.

Objave na GMB profilu pružaju vam brojne poprilično moćne stvari zato je i začuđujući podatak iz analize slučaja (case study) sa stranice moz.com da čak 40,4 % tvrtki nikada nije stvorilo objavu na toj platformi.

Ovaj postotak možete promijeniti vi, već danas, i izraditi GMB profil.

Ako ne znate sami ili nemate vremena, mi vam možemo pomoći. Stručnjaci smo u vođenju GMB profila, više od 50 tvrtki vjeruje nam i uz našu pomoć koristi sve prednosti Google My Businessa.
Obratite nam se punim povjerenjem, zajedno uvijek možemo više.

 

Markething Digitalna agencija

Izrada web stranica i digitalni marketing