Više od milijardu korisnika dnevno pretražuje Google Karte kako bi pronašli željene tvrtke ili lokacije, stoga lokalni SEO može uvelike utjecati na razvoj vašega poslovanja. Bilo bi zaista nemarno da kao vlasnik tvrtke zanemarite ovaj način prikupljanja novih klijenata.
Poziciju na lokalnom pretraživanju moguće je unaprijediti koristeći različite SEO strategije. Prvi je korak izrada Google My Business listinga. Nakon ažuriranja vašega profila na Google My Business stranici, potrebno je kreirati i verificirati profil na različitim online platformama poput žutih stranica, direktorija i/ili navigacijskih karata.
Kako bi Google i druge tražilice imale razloga više „vjerovati“ u vaše poslovanje, potrebno je optimizirati lokalno pretraživanje ili lokalni SEO. Google prikazuje tek tri najbolje optimizirana mjesta. Vjerojatno možete zamisliti kako će vrlo mali broj ljudi kliknuti na link za učitavanje ostalih tvrtki. Pretpostavljamo da je vaša namjera uvrstiti vašu tvrtku među prva tri rezultata.
Kako bi vaša tvrtka postigla što bolju lokalnu SEO optimizaciju, potrebno je unijeti sve poznate podatke, vaš profil mora biti ažuriran. Potrebno je navesti adresu, broj telefona, web stranicu, e-mail, djelatnost tvrke, radno vrijeme, kratak opis, datum početka poslovanja, fotografije interijera, kao i fotografije tima, ali i po mogućnosti video sadržaj.
Nakon ažuriranja profila potrebno je objavljivati fotografije i odgovarati na recenzije korisnika. Preporuka je da odgovorite na loše recenzije ako ih ima, ali i na dobre recenzije kako biste zahvalili klijentima. Odgovorom na recenzije vaši će budući klijenti imati mogućnost stvoriti sliku o vama kakvu želite, odnosno napravit ćete prezentaciju poslovanja.
Neovisno o tome je li vaša tvrtka restoran, taxi usluga, hotel ili pak agencija za nekretnine, uz pomoć lokalne SEO optimizacije moguće je ostvariti bolju poziciju na Google tražilici. Ovo će pridonijeti većem broju poziva, posjeta lokaciji ili web stranici, a poslije se to može odraziti na povećanje prodaje. SEO agencija poput naše vam može pomoći u optimizaciji.
NAP Citations za Lokalni SEO
Kako biste poboljšali vašu poziciju potrebno je kreirati NAP (engl. Name, Address and Phone Number) podatke o tvrtki. NAP podatci na svim platformama moraju biti sinkronizirani. Problem nastaje kada tvrtke objavljuju različite nazive na različitim platformama.
Ovo je pogreška, nazivi moraju biti unificirani. Preporuka je da provjerite kako se vaše poslovanje prikazuje na različitim platformama te da ga uskladite s pravim nazivom.
Objava lokacije na web stranici
Neke tvrtke zaboravljaju optimizirati svoje web stranice za lokalno pretraživanje pa tako nigdje na web stranici ne objave lokaciju i ostale podatke o tvrtki. Jedno od rješenja je objaviti podatke i kartu s pozicijom tvrtke na samome dnu web stranice.
Duplicirane objave
Ako ste preuzeli poslovanje od prijašnjih vlasnika pokušajte iskoristiti njihovu prijašnju GMB lokaciju. Ona je Google-u već poznata, a vi možete samo nastaviti graditi svoju priču preko njihove. Nemojte ponovno objaviti svoju lokaciju pod drugim imenom, vrlo je jednostavno preuzeti vlasništvo nad Google My Business stranicom.
Budite konstantni u objavama
Nije dovoljno samo objaviti vašu tvrtku na Google My Business, već je potrebno redovito ažurirati informacije o tvrtki, objavljivati fotografije, video sadržaj… Više pročitajte u blogu Kako napraviti uspješnu objavu za Google My Business?
Recenzije
Tvrtke bez recenzija ili s malim brojem recenzija prikazat će se na prva tri mjesta pretraživanja samo u okruženjima gdje nema prevelike konkurencije. Svaka pozitivna recenzija pomaže vašem poslovanju u prepoznavanju od strane potencijalnih klijenata. Više od 80% korisnika vjeruje online recenzijama pa je vrlo važno brinuti o zadovoljstvu vaših klijenata.
Zatražite od vaših klijenata da napišu recenziju.
Možete to učiniti putem e-maila, društvenih mreža, web stranice ili osobno. Svaka pozitivna recenzija pomoći će vam u pozicioniranju na tražilicama.
Više kako recenzije utječu na poslovanje pročitajte u blogu Važnost recenzija u online kupnji
Pet razloga zašto koristiti lokalni SEO za Google My business:
- 96% vlasnika računala pretražuje tvrtke u susjedstvu uz pomoću Google My Business
- 46% svih pretraživanja na Googleu odnosi se na pretraživanje tvrtki u susjedstvu
- 64% korisnika služi se tražilicama i direktorijima kao glavnim načinom pretraživanja poslovanja u okolici
- 50% korisnika koji mobilnim telefonom pretražuju poslovanja u okolici pretražuju informacije o tvrtki, kao što su adrese ili broj telefona
- 78% pretraživanja poslovanja u okolici na mobilnom telefonu rezultira kupnjom
(Izvor: Searchengineland.com i Business2community.com) - Samo 44% tvrtki koristi Google My Business pa je ovo velika prilika za sve koji se upišu.
(Izvor: https://localmarketinginstitute.com/44-percent-have-google-my-business)
Vjerujem da ćete nakon čitanja ovoga članka o lokalnom SEO pozicioniranju zaželjeti upisati i svoju tvrtku na Google My Business, stručnjaci digitalne agencije Markething stoje vam na raspolaganju.