Lokalni SEO – kako da Vas pronađu klijenti?

Više od milijardu korisnika dnevno pretražuje Google Karte kako bi pronašli željene tvrtke ili lokacije, stoga lokalni SEO može uvelike utjecati na razvoj vašega poslovanja. Bilo bi zaista nemarno da kao vlasnik tvrtke zanemarite ovaj način prikupljanja novih klijenata.

Poziciju na lokalnom pretraživanju moguće je unaprijediti koristeći različite SEO strategije. Prvi je korak izrada Google My Business listinga. Nakon ažuriranja vašega profila na Google My Business stranici, potrebno je kreirati i verificirati profil na različitim online platformama poput žutih stranica, direktorija i/ili navigacijskih karata.

Kako bi Google i druge tražilice imale razloga više „vjerovati“ u vaše poslovanje, potrebno je optimizirati lokalno pretraživanje ili lokalni SEO.  Google prikazuje tek tri najbolje optimizirana mjesta. Vjerojatno možete zamisliti kako će vrlo mali broj ljudi kliknuti na link za učitavanje ostalih tvrtki. Pretpostavljamo da je vaša namjera uvrstiti vašu tvrtku među prva tri rezultata.

Lokalno pretraživanje ili lokalni SEO

Kako bi vaša tvrtka postigla što bolju lokalnu SEO optimizaciju, potrebno je unijeti sve poznate podatke, vaš profil mora biti ažuriran. Potrebno je navesti adresu, broj telefona, web stranicu, e-mail, djelatnost tvrke, radno vrijeme, kratak opis, datum početka poslovanja, fotografije interijera, kao i fotografije tima, ali i po mogućnosti video sadržaj.

Nakon ažuriranja profila potrebno je objavljivati fotografije i odgovarati na recenzije korisnika. Preporuka je da odgovorite na loše recenzije ako ih ima, ali i na dobre recenzije kako biste zahvalili klijentima. Odgovorom na recenzije vaši će budući klijenti imati mogućnost stvoriti sliku o vama kakvu želite, odnosno napravit ćete prezentaciju poslovanja.

Neovisno o tome je li vaša tvrtka restoran, taxi usluga, hotel ili pak agencija za nekretnine, uz pomoć lokalne SEO optimizacije moguće je ostvariti bolju poziciju na Google tražilici. Ovo će pridonijeti većem broju poziva, posjeta lokaciji ili web stranici, a poslije se to može odraziti na povećanje prodaje. SEO agencija poput naše vam može pomoći u optimizaciji.

NAP Citations za Lokalni SEO

Kako biste poboljšali vašu poziciju potrebno je kreirati NAP (engl. Name, Address and Phone Number) podatke o tvrtki. NAP podatci na svim platformama moraju biti sinkronizirani. Problem nastaje kada tvrtke objavljuju različite nazive na različitim platformama.

Ovo je pogreška, nazivi moraju biti unificirani. Preporuka je da provjerite kako se vaše poslovanje prikazuje na različitim platformama te da ga uskladite s pravim nazivom.

Objava lokacije na web stranici

Neke tvrtke zaboravljaju optimizirati svoje web stranice za lokalno pretraživanje pa tako nigdje na web stranici ne objave lokaciju i ostale podatke o tvrtki. Jedno od rješenja je objaviti podatke i kartu s pozicijom tvrtke na samome dnu web stranice.

Duplicirane objave

Ako ste preuzeli poslovanje od prijašnjih vlasnika pokušajte iskoristiti njihovu prijašnju GMB lokaciju. Ona je Google-u već poznata, a vi možete samo nastaviti graditi svoju priču preko njihove. Nemojte ponovno objaviti svoju lokaciju pod drugim imenom, vrlo je jednostavno preuzeti vlasništvo nad Google My Business stranicom.

Budite konstantni u objavama

Nije dovoljno samo objaviti vašu tvrtku na Google My Business, već je potrebno redovito ažurirati informacije o tvrtki, objavljivati fotografije, video sadržaj… Više pročitajte  u blogu Kako napraviti uspješnu objavu za Google My Business?

Recenzije

Tvrtke bez recenzija ili s malim brojem recenzija prikazat će se na prva tri mjesta pretraživanja samo u okruženjima gdje nema prevelike konkurencije. Svaka pozitivna recenzija pomaže vašem poslovanju u prepoznavanju od strane potencijalnih klijenata. Više od 80% korisnika vjeruje online recenzijama pa je vrlo važno brinuti o zadovoljstvu vaših klijenata.

Zatražite od vaših klijenata da napišu recenziju.

Možete to učiniti putem e-maila, društvenih mreža, web stranice ili osobno. Svaka pozitivna recenzija pomoći će vam u pozicioniranju na tražilicama.

Više kako recenzije utječu na poslovanje pročitajte u blogu Važnost recenzija u online kupnji

Pet razloga zašto koristiti lokalni SEO za Google My business:

  • 96% vlasnika računala pretražuje tvrtke u susjedstvu uz pomoću Google My Business
  • 46% svih pretraživanja na Googleu odnosi se na pretraživanje tvrtki u susjedstvu
  • 64% korisnika služi se tražilicama i direktorijima kao glavnim načinom pretraživanja poslovanja u okolici
  • 50% korisnika koji mobilnim telefonom pretražuju poslovanja u okolici pretražuju informacije o tvrtki, kao što su adrese ili broj telefona
  • 78% pretraživanja poslovanja u okolici na mobilnom telefonu rezultira kupnjom
    (Izvor: Searchengineland.com i Business2community.com)
  • Samo 44% tvrtki koristi Google My Business pa je ovo velika prilika za sve koji se upišu.
    (Izvor: https://localmarketinginstitute.com/44-percent-have-google-my-business)

Vjerujem da ćete nakon čitanja ovoga članka o lokalnom SEO pozicioniranju zaželjeti upisati i svoju tvrtku na Google My Business, stručnjaci digitalne agencije Markething stoje vam na raspolaganju.

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.