Što je digitalni marketing

Što je digitalni marketing?

Društvene promjene nalažu promjene u digitalnom marketingu, umjesto masovnog, takozvanog tradicionalnog pristupa potrošaču, sve veću važnost ima prilagođeni odnosno individualizirani marketing. Novi marketing usmjeren je pojedinačnom pristupu masi individualaca, potrebno je pratiti trendove masa i prilagođavati im pristup. Google kao najveća tražilica na svijetu sve više prilagođava algoritme kako bi svakom korisniku pružila jedinstven pristup. U 2014. godini Google je izbacio 15 ažuriranja algoritama od kojih su najzapaženiji i najutjecajniji na rezultate pretraživanja (SERP engl. Search engine result page) Google Panda i Penguin. Kako bi se držao korak s promjenama u digitalnom marketingu, potrebno je prilagođavati marketinšku strategiju Googleovim algoritmima, pratiti marketinške trendove i razvijati marketinški plan.


Ako se web stranica ne nalazi na prvoj stranici rezultata tražilice vrlo je mala vjerojatnost da će ta stranica prodavati svoje proizvode ili usluge. Ne vrijedi uvijek, ali nepisano je pravilo da prva tri mjesta na prvoj stranici rezultata tražilice ostvaruju najveću prodaju, dok ostali konkurenti zaostaju za njima.

 

Prijeteće i poticajne promjene

Sve promjene koje nam donosi online marketing mogu biti prijeteće ili poticajne, ukoliko proaktivno djelujemo na promjenu potaknut ćemo razvoj našeg proizvoda, ako ne reagiramo javlja se opasnost od gubitka kupaca. Potrebno je razvijati dugoročne odnose s kupcima, širiti svoje znanje o njima, unaprijeđivati tehnologiju, pozvati ih na sudjelovanje u dizajnu proizvoda, nastojati razumjeti njihovo ekonomsko stanje. Uz prisustvo moderne tehnologije danas je moguće kupcima pružiti jedinstven pristup s bilo kojega mjesta u bilo koje vrijeme. Kupci jednostavnije dolaze do informacija o proizvodima te samim time pronalaze velik broj konkurentskih proizvoda i/ili usluga, dok poslovni subjekti lakše dolaze do novih kupaca i istovremeno mogu opsluživati postojeće kupce koristeći se bazama podataka. Vrlo je važno biti dostupan kupcu 24 sata dnevno, 365 dana u godini putem telefona, video veze ili e-maila.

Marketing

Prema Ljušić R. i Meler M.:

“Riječ marketing je posuđenica anglosaksonskog porijekla – engl. market znači tržište; plasirati na tržište, prodavati, dok je nastavak -ing glagolski nastavak na osnovu čega se dobije glagolska imenica marketing.”

Dr. Philip Kotler kaže:

“Marketing je neophodan svakoj organizaciji, tvrtki ili web stranici. Bez marketinga gotovo je nemoguće pristupiti tržištu te se pozicionirati na istom. Kako bi se pratio razvoj marketinga, potrebno je izjednačavanje marketinga s prodajom, odvojeno planiranje te prodaja proizvoda umjesto razumijevanja i udovoljavanja stvarnim potrebama kupaca, naglasiti pridobivanje kupaca, a ne brigu o njima, nastojati zaraditi na svakoj transakciji te odrediti cijene temeljene na povećanju troškova.”

Postoji više definicija samoga marketinga, u ovoj objavi navest ću neke od njih.

Prema dr. Philipu Kotleru:

“Marketing je znanost i umjetnost istraživanja, stvaranja i dostavljanja vrijednosti kako bi se zadovoljile potrebe ciljanog tržišta i postigao profit. Marketing prepoznaje neispunjene potrebe i želje. Definira, mjeri i kvantificira veličinu neovisnog tržišta i potencijala profita.“

Prema Peteru Drucker-u:

“Marketing je nezaobilazna, jedinstvena poslovna funkcija.”

H.I.M. Convers ga definira kao:

“… uključivanje svih tokova poslovnih aktivnosti koje obuhvaćaju tok roba i usluga između proizvođača i potrošača.”

Što je digitalni marketing?

Posljednji i najbrže rastući oblik marketinga uključuje online kanale i elektroničko poslovanje. Online marketing provodi se kroz interaktivne online računalne sustave uz koje su prodavači s potrošačima elektronski povezani. Online marketing forma je izravnog odnosno direktnog marketinga provedenog kroz interaktivne online računalne servise. Online marketingom prodavači i korisnici povezani su dvosmjerno.

 

Internetom korisnici mogu slati e-mailove te na taj način komunicirati s bilo kim bilo gdje, kupovati proizvode, pristupiti vijestima, receptima za razna jela te informacijama o poslovnim subjektima. Broj internetskih stranica svakim je danom u porastu, a pomoću interneta jednostavno je dostaviti usluge korisnicima izvan granica naše zemlje. Online marketing sastoji se od:

 

U knjizi “Principles of Marketing” autor Philip Kotler navodi:

“Kako je popularizacija televizije naštetila medijskoj sceni prije 60 godina, tako je ekspanzija interneta potisnula sve ostale medije. Elektronička tržišta su „tržišni prostori“ na kojima prodavači nude svoje proizvode i servise u elektroničkom obliku, a kupci traže informacije, identificiraju što žele i naručuju uz pomoć kreditnih kartica ili ostalih oblika elektroničkog plaćanja.”

Izrada web stranice jedan je od osnovnih uvjeta za digitalni marketing. Nije važno biti uključen na svim kanalima komunikacije, već dobro raditi na onima koje smo odabrali.

Ciljevi digitalnog marketinga su:

  • povećati vrijednost
  • povećati prodaju
  • povećati broj posjeta web stranici
  • povećati angažman klijenata
  • povećati lojalnost klijenata
  • pravovaljano informirati potencijalne i sadašnje klijente
  • komunicirati i približiti se klijentima
  • optimizirati oglašavanje.

Digitalni marketing može dobro funkcionirati za gotove sve djelatnosti, bez obzira što prodajete. Vrlo je važno napomenuti kako je potrebno prilagoditi strategiju digitalnog marketinga poslovanju. Pri odabiru kanala izaberite one koji najbolje odgovaraju vašim potrebama, a ako ne znate odakle krenuti, obratite se Markething timu.

Treba li vam pomoć oko digitalnog marketinga?

Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.