Što je SEO optimizacija?

//Što je SEO optimizacija?

Što je SEO optimizacija?

Kako bi se web stranica što bolje pozicionirala na tražilicama, potrebno je ulagati u SEO optimizaciju. Mnogo je definicija za samu SEO optimizaciju, a neke od njih vrijedno je spomenuti.

Rand Fiskhin, osnivač Moz.com-a, definirao je SEO (engl. Search Engine Optimisation) kao

“praksu povećavanja količine i kvalitete prometa web stranice što dolazi kroz organske rezultate web tražilica.“

Kvalitetan promet jest dolazak odgovarajućih posjetitelja na web stranicu zbog sadržaja koje ta web stranica nudi. Sadržaj može biti raznolik, blog objava ili kolumna, video tutorial, proizvod u webshopu, usluga koju tvrtka nudi, fotografija…

Količina prometa ovisi o kvaliteti sadržaja i ostalim faktorima, postoji preko 300 faktora koji utječu na pozicioniranje web stranice. Što veći broj posjetitelja dolazi na web stranicu i zadržava se na njoj, to će web stranica biti bolje pozicionirana na tražilicama.

Više o povećanju prometa na web stranici pročitajte na sljedećoj poveznici Kako povećati promet na web stranici?

Matt Cutts, jedan od najpoznatijih Googleovih inženjera softvera, objašnjava kako se

“SEO optimizacija  ne bi trebala svoditi samo na građenje poveznica ili poboljšanja pozicije. SEO je nešto puno veće od toga. To je kontinuirani proces učinkovitosti svega što radite online.“

U doslovnom prijevodu s engleskog jezika „Search Engine Optimisation“ znači optimizacija web tražilica, ali mi ustvari optimiziramo svoje web stranice kako bi se pojavile na prvoj stranici s rezultatima (SERP engl. Search Engine Result Page).

Na web stranici Search Engine Land SEO se definira kao

“proces privlačenja prometa s besplatnih, organskih, uredničkih ili prirodnih rezultata traženja na tražilicama. Organski rezultati su promet za koji se ne plaća i dolazi izravno s tražilica.”

Cilj svake web stranice trebao bi biti da osim po imenu bude pronađena i po ključnim riječima koje su relevantne tom poslovanju. Kako bismo SEO optimizirali web stranicu potrebno je napraviti on-site optimizaciju (na web stranici)  i off-site optimizaciju (na drugim web stranicama i servisima).

Više o ovoj temi možete pročitati na sljedećoj poveznici Uvod u SEO optimizaciju.

Ako želimo da se web stranica uspješno prikazuje na Google tražilici za specifične pretrage, bit će potrebno ulagati u SEO optimizaciju ili Google Ads.

Više o razlici između ove dvije stavke pročitajte ovdje: SEO optimizacija ili Google oglašavanje?

SEO optimizacija sastavni je dio online ili digitalnog marketinga te će uspjeh biti usporen ili čak nemoguć u slučaju neinvestiranja u nju.  Bez SEO optimizacije teško i/ili skupo ćete dovesti promet na svoj web, što zapravo znači manje upita za vaše usluge ili proizvode.

Iako u Hrvatskoj tržište SEO optimizacije još uvijek nije dovoljno razvijeno, u svijetu je to već dobro poznata usluga. Na ovo možemo gledati kao nedostatak, ali i kao prednost jer većina konkurencije još nije shvatila važnost SEO optimizacije, stoga vi imate mogućnost lakšeg zauzimanja pozicije na prvoj stranici s rezultatima. Početna prednost može vam omogućiti dug boravak na prvome mjestu.

Ako nemate iskustva sa SEO optimizacijom, delegirajte taj posao agenciji za digitalni marketing koja zna što radi. Mi vam stojimo na raspolaganju.

Od |2018-10-30T12:35:46+00:00listopad 14, 2018|Marketing|
Miško Macolić Tomičić je zaljubljenik u digitalni marketing te vlasnik marketinške agencije Markething, aktivno sudjeluje u promicanju poduzetničke kulture u Istri, ali i šire u sklopu Start-Up udruge. Miško primjenjuje međunarodno iskustvo i iskustvo u start-up coworking prostoru na svoje brojne projekte. Zajedno sa partnericom Leanom Šibić osnovao je web stranicu „Essence of Croatia“ koja promiče skrivene ljepote Hrvatske. Autor je mnogih blogova na engleskom i hrvatskom jeziku i voditelj edukativnih radionica na temu digitalnoga marketinga.