kanali digitalnog marketinga
Cilj svake web stranice trebao bi biti da osim po imenu bude pronađena i po ključnim riječima koje su relevantne tom poslovanju. Kako bismo SEO optimizirali web stranicu potrebno je napraviti on-site optimizaciju (na web stranici) i off-site optimizaciju (na drugim web stranicama i servisima).

Što je SEO optimizacija?

Kako bi se web stranica što bolje pozicionirala na tražilicama, potrebno je ulagati u SEO optimizaciju. Mnogo je definicija za samu SEO optimizaciju, a neke od njih vrijedno je spomenuti.

Rand Fiskhin, osnivač Moz.com-a, definirao je SEO (engl. Search Engine Optimisation) kao

“praksu povećavanja količine i kvalitete prometa web stranice što dolazi kroz organske rezultate web tražilica.“

Kvalitetan promet jest dolazak odgovarajućih posjetitelja na web stranicu zbog sadržaja koje ta web stranica nudi. Sadržaj može biti raznolik, blog objava ili kolumna, video tutorial, proizvod u webshopu, usluga koju tvrtka nudi, fotografija…

Količina prometa ovisi o kvaliteti sadržaja i ostalim faktorima, postoji preko 300 faktora koji utječu na pozicioniranje web stranice. Što veći broj posjetitelja dolazi na web stranicu i zadržava se na njoj, to će web stranica biti bolje pozicionirana na tražilicama.

Više o povećanju prometa na web stranici pročitajte na sljedećoj poveznici Kako povećati promet na web stranici?

Matt Cutts, jedan od najpoznatijih Googleovih inženjera softvera, objašnjava kako se

“SEO optimizacija  ne bi trebala svoditi samo na građenje poveznica ili poboljšanja pozicije. SEO je nešto puno veće od toga. To je kontinuirani proces učinkovitosti svega što radite online.“

U doslovnom prijevodu s engleskog jezika „Search Engine Optimisation“ znači optimizacija web tražilica, ali mi ustvari optimiziramo svoje web stranice kako bi se pojavile na prvoj stranici s rezultatima (SERP engl. Search Engine Result Page).

Na web stranici Search Engine Land SEO se definira kao

“proces privlačenja prometa s besplatnih, organskih, uredničkih ili prirodnih rezultata traženja na tražilicama. Organski rezultati su promet za koji se ne plaća i dolazi izravno s tražilica.”

Cilj svake web stranice trebao bi biti da osim po imenu bude pronađena i po ključnim riječima koje su relevantne tom poslovanju. Kako bismo SEO optimizirali web stranicu potrebno je napraviti on-site optimizaciju (na web stranici)  i off-site optimizaciju (na drugim web stranicama i servisima).

Više o ovoj temi možete pročitati na sljedećoj poveznici Uvod u SEO optimizaciju.

Ako želimo da se web stranica uspješno prikazuje na Google tražilici za specifične pretrage, bit će potrebno ulagati u SEO optimizaciju ili Google Ads.

Više o razlici između ove dvije stavke pročitajte ovdje: SEO optimizacija ili Google oglašavanje?

SEO optimizacija sastavni je dio online ili digitalnog marketinga te će uspjeh biti usporen ili čak nemoguć u slučaju neinvestiranja u nju.  Bez SEO optimizacije teško i/ili skupo ćete dovesti promet na svoj web, što zapravo znači manje upita za vaše usluge ili proizvode.

Iako u Hrvatskoj tržište SEO optimizacije još uvijek nije dovoljno razvijeno, u svijetu je to već dobro poznata usluga. Na ovo možemo gledati kao nedostatak, ali i kao prednost jer većina konkurencije još nije shvatila važnost SEO optimizacije, stoga vi imate mogućnost lakšeg zauzimanja pozicije na prvoj stranici s rezultatima. Početna prednost može vam omogućiti dug boravak na prvome mjestu.

Ako nemate iskustva sa SEO optimizacijom, delegirajte taj posao agenciji za digitalni marketing koja zna što radi. Mi vam stojimo na raspolaganju.

Što je SEO?

SEO je kontinuirani proces u kojem radimo optimizaciju iz tehničkog, sadržajnog i utjecajnog vidika kako bi stranica bila što bolja i korisnija za posjetitelje, ali  i za Google i ostale tražilice.

SEO je zapravo rezultat svega što radite online.

Što je onsite SEO?

SEO On Site optimizacija omogućuje  bolje pozicioniranje pri pretraživanju, ispunjenje namjere osobe koja pretražuje te bolju konverziju. On page optimizacija služi privlačenju ciljane skupine ljudi na odredišnu stranicu.

Što je tehnički SEO?

Tehnički SEO je proces kojim izmjenama i unaprijeđenjima na web stranici želimo pomoći tražilicama pretražiti i indeksirati web stranicu. Tehnički SEO je temelj cijelog procesa optimizacije za bolje rezultate na tražilicama. Bez tehničke SEO optimizacije gotovo je nemoguće postići rezultate na tražilicama. 

Kako funkcionira Google algoritam?

Google algoritam funkcionira tako da pretražuje web stranice na osnovi ključnih riječi upisanih u tražilicu i Page ranka koji definira na temelju više od 200 faktora. Faktore možemo podijeliti na on-site i off-site faktore.

Korištenjem algoritama Google nastoji što preciznije ispunjavati želje onih koji pretražuju da bi pronašli željene informacije, odgovore, proizvode, usluge, savjete… Google može svakim danom sve bolje i bolje shvatiti što točno želimo pronaći. Prisjetimo se da na samom početku Google nije imao autocomplete mogućnost, ni nultu poziciju ni Google flights ni mnoge druge mogućnosti. Godinu po godinu Googleova računala postaju sve inteligentnija, ako se to može reći za računalo. Google se već dulje vrijeme koristi umjetnom inteligencijom i machine learningom kako bi predvidio i ispunio želje korisnika da pronađu željeni sadržaj.

Što je white hat SEO ili etični SEO?

Mi u digitalnoj agenciji Markething izrađujemo samo White hat SEO ili etični SEO. To je SEO kreiran prema Google smjernicama.  

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Miško Macolić Tomičić
Miško Macolić Tomičić
Miško je stručnjak za SEO, copywriting, oglašavanje i društvene mreže te jepredavač za teme digitalnog marketinga.

Povezane objave

WordPress 5.5

WordPress 5.5

Jeste li već ažurirali svoj WordPress? Prošlog je tjedna izašla nova verzija – WordPress 5.5 – drugo veliko izdanje ove godine s još više dugo očekivanih poboljšanja. Kao marketinški stručnjaci

trazimo ux dizajnera

Tražimo UI/UX/web dizajnera

Posebna ponuda ovog ljeta! Ugovorite održavanje web stranice do 31.8.2020. godine i ostvarite mjesec dana besplatnog održavanja.

Markething Digitalna agencija

Izrada web stranica i digitalni marketing