Što je SEO optimizacija?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Što je SEO optimizacija?

Cilj svake web stranice trebao bi biti da osim po imenu bude pronađena i po ključnim riječima koje su relevantne tom poslovanju. Kako bismo SEO optimizirali web stranicu potrebno je napraviti on-site optimizaciju (na web stranici) i off-site optimizaciju (na drugim web stranicama i servisima).

SEO optimizacija skraćenica je za optimizaciju pretraživača čiji je zadatak povećanje količine i kvalitete prometa na vašoj web stranici, naravno putem organskih (neplaćenih) rezultata.

Cilj svake web stranice trebao bi biti da osim po imenu bude pronađena i po ključnim riječima koje su relevantne tom poslovanju. Kako bismo SEO optimizirali web stranicu potrebno je napraviti on-site optimizaciju (na web stranici – koja se odnosi na optimizaciju sadržaja na stranici i izvornog HTML koda) i off-site optimizaciju (na drugim web stranicama i servisima – odnosi se na radnje koje su poduzele druge web stranice i ljudi koji promoviraju ili “garantiraju” kvalitetu vašeg sadržaja).

Kako bi se web stranica što bolje pozicionirala na tražilicama, potrebno je ulagati u SEO optimizaciju.

Mnogo je definicija za samu SEO optimizaciju, a neke od njih vrijedno je spomenuti.

Rand Fiskhin, osnivač portala moz.com, definirao je SEO (engl. Search Engine Optimisation) kao:

Praksu povećavanja količine i kvalitete prometa web stranice što dolazi kroz organske rezultate web tražilica.

Povećanje prometa uz SEO

Kvalitetan promet jest dolazak i angažman odgovarajućih posjetitelja na web stranicu radi sadržaja koji ta web stranica nudi. Sadržaj može biti raznolik, blog objava ili kolumna, video tutorial, proizvod u webshopu, usluga koju tvrtka nudi, fotografija…

Količina prometa ovisi o kvaliteti sadržaja i ostalim faktorima, a postoji više od 200 faktora koji utječu na pozicioniranje web stranice.

Google neprestano mijenja i nadopunjuje svoje SEO smjernice, a jedna je od važnih SEO smjernica zadovoljiti korisnikovu namjeru koja se krije iza ključnih riječi.

Za landing page nisu najvažnije ključne riječi i njihovo “ponavljanje” u sadržaju kako biste zadovoljili Google. Googleu je važno da napisan i objavljen sadržaj bude kratak, koncizan, relevantan te da zadovoljava korisnikovu namjeru.

Google članak od 300-tinjak riječi može nagraditi boljom pozicijom na tražilici jer je on vaše korisnike učinio sretnima i dobili su sve informacije koje su tražili.

Dobar primjer prikazuje Google kada muškarci žele vidjeti koliko Monica Bellucci ima godina 😉 , odmah u pretragama dobiju njezino godište i namjera njihovog pretraživanja je zadovoljena, bez obzira na to što su oni odmah napustili SERP.

Osnovni cilj Google je da korisnik što prije pronađe tražene informacije. Isto tako i na našoj web stranici Google može nagraditi kratke jasne i koncizne članke. Često čujemo da veliki bounce rate nije dobar, ali to ne mora nužno biti točno. Postoji mogućnost da je korisnik tražio samo informacije tipa godine ili nekog naziva. Ako ih je odmah pronašao i napustio stranicu bounce rate će biti vrlo visok, ali korisnik je pronašao traženu informaciju i Google će takav članak nagraditi.

Bit svega je zadovoljenje korisnikove namjere pretraživanja, bez obzira na duljinu članka i broj ponavljanja ključnih riječi u tekstu.

On site optimizacija i praćenje rezultata

Definicije SEO optimizacije

Google voli, cijeni i nagrađuje sve ono što vašim kupcima ili korisnicima vaših usluga poboljšava doživljaj i iskustvo na stranici.

Matt Cutts, jedan od najpoznatijih Googleovih inženjera softvera, objašnjava da se:

SEO optimizacija ne bi trebala svoditi samo na građenje poveznica ili poboljšanja pozicije. SEO je nešto puno veće od toga. To je kontinuirani proces učinkovitosti svega što radite online.

Iako je ovo definicija SEO optimizacije kada su backlinkovi činili većinu faktora, ova definicija vrijedi i danas.

U doslovnom prijevodu s engleskog jezika „search engine optimisation” znači optimizacija web tražilica, ali mi ustvari optimiziramo svoje web stranice kako bi se pojavile na prvoj stranici s rezultatima (SERP engl. Search Engine Result Page).

Na web stranici Search Engine Land SEO se definira kao:

Proces privlačenja prometa s besplatnih, organskih, uredničkih ili prirodnih rezultata traženja na tražilicama. Organski su rezultati promet za koji se ne plaća i dolazi izravno s tražilica.

Struktura web stranice

On-site optimizacija

On-site optimizacija, kako sama riječ govori, odnosi se na optimizaciju svih elemenata poput meta tagova i ostalih faktora koji se nalaze na stranici.

Prije procesa optimizacije svakako imajte na umu da stranice trebaju biti namijenjene korisnicima i sav sadržaj i svi članci trebaju odgovarati zahtjevima i potrebama korisnika.
On-site optimizacija zasniva se upravo na ispunjavanju navedenih zahtjeva.

SEO optimizacija usko je povezana s jednim pristupom u psihologiji, a to je psihologija ponašanja. Zato je pri istraživanju ključnih riječi i radi bolje pozicije na Googleu iznimno važno razumjeti svoju ciljnu skupinu za koju smatrate da će kupiti vaš proizvod ili uslugu.

Struktura web stranice

Mada je sadržaj kralj, ono na što treba obratiti posebnu pozornost prije pisanja sadržaja jest struktura web stranice i u konačnici struktura samog sadržaja.

Struktura web stranice važna je jer korisniku može omogućiti bolje iskustvo na stranici. Poželjno je sve važnije stranice (dijelove stranice) držati najviše na 3 klika udaljenosti od home pagea.

Struktura stranice vašim korisnicima predstavlja način na koji je vaš sadržaj grupiran i povezan. Ako imate dobro razrađenu strukturu stranice, korist će biti obostrana, i za vas i za korisnike. Korisnici će se lakše snalaziti po stranici, a Google će lakše kategorizirati sve URL-ove unutar vaše web stranice.

Više o strukturi web stranice i njezinoj pravilnoj izradi pročitajte na linku: Struktura web stranice.

Sadržaj na web stranici

Za bolju on-site optimizaciju mogu pomoći i blogovi koji su povezani sa sadržajem i uslugama koje nudite, točnije blogovi koji na bilo koji način daju značaj vašim korisnicima. Idealno bi bilo graditi long tail ključne riječi oko usluga.

Kada se identificiraju najrelevantnije ključne riječi vrijeme je za izradu landing pagea oko tih ključnih riječi.
Na landing pageu važno je te iste ključne riječi koristiti u meta tagovima, URL-ovima i u čitavom sadržaju na stranici, ali na pravilan i racionalan način.

Kada spominjemo sadržaj ne smijemo zaboraviti spomenuti duplicirani sadržaj (duplicate content) koji Google nikako NE voli. Duplicirani sadržaj može s vaše strane biti namjeran, ako ste u potpunosti copy-pasteali određeni članak, blog…
Međutim, može biti i slučajan, ako duplicirani sadržaj niste dobro preusmjerili, što se najčešće događa kod paginacija gdje se canonical tagovi nisu implementirali na pravilan način.

Off-site optimizacija

Off-site optimizacija

Off-site optimizacija uključuje optimizaciju elemenata izvan domene, poput backlinkova i promocije na društvenim mrežama, te se pomoću nje povećava vidljivost i pozicija web stranice.

Kod backlinkova važnija je vjerodostojnost od količine linkova.

Pod time mislimo da će vaša stranica biti vjerodostojnija ako imate nekoliko linkova, “preporuka” sa što relevantnijih i kvalitetnijih stranica povezanih s vašim sadržajem, nego 50 puta više linkova sa stranica koje ni na koji način nisu povezane s vašim proizvodima ili uslugama.

Off-site optimizacija uvelike se oslanja na on-site optimizaciju. Točnije, ako je vaša stranica spora, sadrži zastarjele, neažurirane informacije ili nije mobile friendly, postoji velika vjerojatnost da se vlasnici drugih web stranica neće htjeti povezati s vama niti vas promovirati putem linkova.
Kako konkurencija nikad ne spava i nove se stranice svakodnevno pojavljuju, SEO optimizacija kontinuirani je proces koji ne prestaje.

Tehnički SEO

Zaključiti blog o SEO optimizaciji bez spominjanja tehničkog SEO-a bilo bi krajnje neodgovorno od nas. 😉

Osnovni uvjeti i prvi korak ka uspješnoj SEO optimizaciji krije se upravo u tehničkoj optimizaciji. Tehnički SEO predstavlja u biti niz zahvata kojima svoju stranicu prilagođavate tražilicama. Krucijalni zahvati tehničke prirode po kojima možemo prepoznati je li stranica tehnički optimizirana jesu: vrijeme učitavanja web stranice i prilagođenost web dizajna svim dimenzijama ekrana.

Stranica koja nije tehnički optimizirana vjerojatno će smanjiti konverzije putem web stranice ili izgubiti potencijalne klijente.

Za početak tehničke optimizacije potrebno je postaviti Google Search Consoleu koja omogućuje uvid u mnoštvo važnih stvari koje se događaju na vašoj web stranici.

Koji su uvjeti uspješne tehničke optimizacije pročitajte u našoj objavi: Detaljan vodič za tehnički SEO.

SEO utrka za bolju poziciju na Googleu

Je li kasno za SEO utrku?

Iako u Hrvatskoj tržište SEO optimizacije još uvijek nije dovoljno razvijeno, u svijetu je to već dobro poznata usluga. Na ovo možemo gledati kao nedostatak, ali i kao prednost jer većina konkurencije još nije shvatila važnost SEO optimizacije, stoga imate mogućnost lakšeg zauzimanja pozicije na prvoj stranici s rezultatima.
Za SEO utrku nikad nije kasno, a početna prednost može vam omogućiti dug boravak na prvome mjestu. No, kako biste s visoke pozicije na Googleu ostvarili brojne konverzije još je važnije uključiti SEO strategiju prije izrade web stranice.

Više o tome pročitajte na linku: Važnost SEO strategije prije izrade web stranice.

Znate kako ljudi danas znaju reći da auto nije luksuz nego potreba? Ako nas pitate isto tako je i sa SEO optimizacijom kada je odabir online strategije u pitanju.
SEO optimizacija potrebna je jer možete imati brutalno dobar proizvod, ali što s njim ako nemate kupce?! Ili još gore, ako imate kupce koji ne znaju da vaš brutalno dobar proizvod uopće postoji.

Ako nemate iskustva sa SEO optimizacijom, delegirajte taj posao agenciji za digitalni marketing koja zna što radi. Mi vam stojimo na raspolaganju.

Imate možda u planu projekt?

Opišite nam vaše želje i ciljeve, odgovoriti ćemo vam vrlo brzo.