Kanali digitalnog marketinga

Kanali digitalnog marketinga

Internetom korisnici mogu slati e-mailove te na taj način komunicirati s bilo kim bilo gdje, kupovati proizvode, pristupiti vijestima, receptima za razna jela te informacijama o poslovnim subjektima. Broj internetskih stranica svakim je danom u porastu, a uz pomoć interneta jednostavno je dostaviti usluge korisnicima izvan granica naše zemlje.

Želite li saznati više o digitalnom marketingu pročitajte Što je digitalni marketing?

Online marketing čine sljedeći kanali:

Kanale društvenog marketinga potrebno je prilagoditi ciljanoj publici, odnosno proizvodu ili usluzi koje želite istaknuti ili prodati. Izrada web stranice jedan je od osnovnih uvjeta za digitalni marketing. Nije važno biti uključen na svim kanalima komunikacije, već dobro raditi na onima koje smo odabrali. Odabir kanala digitalnog marketinga sigurno će zavisiti o stadiju i rukovodstvu tvrtke te o budžetu.

 

SEO kao kanal digitalnog marketinga

Kako bi se web stranica što bolje pozicionirala na tražilicama, potrebno je ulagati u SEO optimizaciju.  Cilj svake web stranice trebao bi biti da osim po imenu bude pronađena i po ključnim riječima koje su relevantne tom poslovanju. Kako bismo SEO optimizirali web stranicu potrebno je napraviti on-site optimizaciju (na webu)  i off-site optimizaciju (na drugim web stranicama i servisima) te tehničku SEO optimizaciju.

Za više informacija pročitajte Uvod u SEO optimizaciju

U doslovnom prijevodu s engleskog jezika Search Engine Optimisation znači optimizacija web tražilica, ali mi ustvari optimiziramo svoje web stranice kako bi se pojavile na prvoj stranici s rezultatima (SERP engl. Search Engine Result Page).

Sadržajni marketing kao kanal digitalnog marketinga

Nešto o čemu se ne tako davno tek šuškalo danas odzvanja na sve strane, a to je upravo sadržajni (engl. content) marketing. Sadržajni marketing je stvaranje i dijeljenje kvalitetnoga sadržaja koji će privući nove i zadržati postojeće korisnike vaših usluga. Grubo rečeno, sadržajni marketing ukazuje na to kako genijalna priča bez privlačne slike nema smisla i obrnuto.

Za nas  je sadržaj kralj digitalnih kanala, imate li zanimljiv, kvalitetan i živopisan sadržaj napravili ste pola posla. U stvaranje sadržaja ubrajamo dizajniranje vizuala, uređivanje fotografija, pisanje teksta za objave na društvenim mrežama, izradu kvalitetnih odredišnih stranica te pisanje blogova koji pomažu potencijalnom klijentu pri odabiru proizvoda ili usluge.

Vođenje društvenih mreža kao kanal digitalnog marketinga

Vođenje društvenih mreža (eng. Community management), odnosno online komunikacija s vašim korisnicima na društvenim mrežama, jedan je od najvažnijih kanala digitalnog marketinga. Danas su gotovo svi na društvenim mrežama, od tinejdžera do umirovljenika.

Društvene mreže postale su vrlo važna karika neophodna za uspješno poslovanje, no za njihovo uspješno vođenje potrebno je izdvojiti mnogo vremena i truda. Brojni poduzetnici, mali, srednji i veliki te start-upovi, zbog velikoga angažmana i dosega objava često odlučuju svoju online prezentaciju temeljiti na društvenim mrežama.

 

Oglašavanje na društvenim mrežama kao kanal digitalnog marketinga

Brojni stručnjaci kažu da je otvaranje obrta ili tvrtke bez ulaganja u oglašavanje na društvenim mrežama kao jedan od kanala digitalnog marketinga jednako započinjanju poslovanja, a da nikome ne kažete za to.

Želite li da vaše objave na društvenim mrežama vide potencijalni kupci ili korisnici, objava sadržaja bez oglašavanja neće rezultirati uspjehom koji želite i koji vam je potreban.

Oglašavanje na pretraživačima kao kanal digitalnog marketinga

Gotovo je identična situacija s ulaganjem u oglašavanje na društvenim mrežama, ako ne uložite u oglašavanje na pretraživačima zaista je teško da će potencijalni korisnici pronaći vašu tvrtku.

Oglašavanje na pretraživačima najčešće daje ubrzane rezultate, odnosno oglas postaje vidljiv u trenutku prihvaćanja od strane poslužitelja. U samim početcima potrebno je uložiti nešto više u oglašavanje, ali ako tijekom vremena ulažete u kvalitetan sadržaj i SEO, uskoro ćete morati ulagati manje novca u oglašavanje za iste rezultate.

E-mail marketing kao kanal digitalnog marketinga

Nakon što ste prikupili bazu podataka potencijalnih i postojećih klijenata, možete započeti s e-mail marketingom kao kanalom digitalnog marketinga. Ovo je jedan od najkorištenijih kanala digitalnog marketinga.

Biltenima (engl. newsletter) komunicirate s osobama u bazi podataka, najčešće šaljete ponude, novosti, nove blog objave i sniženja.

Native marketing kao kanal digitalnog marketinga

Traganjem za novim načinima oglašavanja kreativni marketinški stručnjaci došli su na ideju native marketinga. Native marketing je u biti prikriveno oglašavanje, gdje marketinški stručnjaci pišu članke u medijima zanimljive ciljanoj publici. Članci mogu biti u obliku vijesti ili  zanimljivosti, a unutar članka se nalazi upakiran (pametno osmišljen, asertivan i zanimljiv) oglas.

Danas je sve popularniji native marketing jer se njime moguće uvući čitateljima pod kožu, a da oni ni ne znaju da je članak sponzoriran. Primjenom ovakvog marketinga čitatelji stječu povjerenje u proizvod ili uslugu.   

 

Influencer marketing kao kanal digitalnog marketinga

Društvene mreže kao sve popularniji kanal digitalnog marketinga, stvorile su nova zanimanja. Influenceri jesu utjecajne osobe iz branše, oni oko sebe stvaraju zajednicu ljudi na čije odluke mogu utjecati vizualom i/ili preporukama na društvenim mrežama. Cijena objave u ovom će slučaju ovisiti o popularnosti (broju stvarnih pratitelja) influencera.

U slučaju ograničenoga budžeta, razmislite o mikroinfluencerima koji imaju utjecaj na manje skupine ljudi. Gotovo svi možemo biti mikroinfluenceri, uz dovoljan trud i zalaganje na društvenim mrežama. Koristeći ovaj kanal digitalnog marketinga ulijevate povjerenje potencijalnim kupcima i vrlo ćete vjerojatno povećati prodaju.

Inbound marketing kao kanal digitalnog marketinga

U ovaj kanal digitalnog marketinga potrebno je uložiti više vlastitoga vremena nego novca u oglašavanje. Inbound marketing funkcionira na osnovi besplatnog korisnog sadržaja koji nudite u razmjenu za osobne podatke pojedinaca. Najčešće korišteni podatci jesu ime, prezime, e-pošta, broj telefona, tvrtka… Nakon što je potencijalni klijent ostavio svoje podatke, moguće je ciljano oglašavati proizvode ili usluge.

Ponekad oglašivači u razmjenu za osobne podatke poklanjaju e-knjige, dijelove sadržaja knjiga, pristup platformi za e-učenje, popuste, besplatne primjerke određenih proizvoda… Za stvaranje što veće baze potencijalnih klijenata, sadržaj je potrebno prilagoditi ciljanoj publici.

Online PR kao kanal digitalnog marketinga

Gotovo svatko od nas pri spominjanju online PR-a pomisli na objavljivanje PR članaka u digitalnome obliku, ali online PR je evoluirao. Njegov cilj još uvijek može biti pojavljivanje u tradicionalnim medijima poput novina, TV-a, radija i časopisa, ali ovaj kanal digitalnog marketinga pruža mnogo više od toga.

Online PR često cilja online platforme i mreže, od pretraživačkih do društvenih, pa tako utječe na blogere, kolumniste, pisce, korisnike društvenih mreža, različite web stranice i organizacije.

 

Zaključak

Koji god kanal digitalnog marketinga odaberete razmislite odgovara li načinu i obliku vašega poslovanja. Mi smo kao glavni kanal digitalnog marketinga odabrali SEO i društvene mreže. Na vama je red, što birate?

Ako ne znate koji je idealan kanal digitalnog marketinga za vas, javite nam se i pomoći ćemo vam odabirati najbolje rješenje.