Dvojno iskazivanje cijena na web trgovinama

Republika Hrvatska počela se pripremati za zamjenu kune eurom što će se također odnositi i na dvojno iskazivanje cijena na web trgovinama.  Ta će se zamjena odvijati kroz tri ključna razdoblja: pripremno razdoblje, razdoblje dvojnog optjecaja te razdoblje nakon završetka dvojnog optjecaja. U ovom tekstu donosimo informacije o tijeku razdoblja dvojnog označavanja cijena na web trgovinama. 

Kada kreće dvojno iskazivanje cijena na web trgovinama?

Prema Nacionalnom planu zamjene hrvatske kune eurom, predviđeno je razdoblje obveznog dvojnog iskazivanja cijena, što znači iskazivanje i u kunama i u eurima. 

“Obveza dvojnog iskazivanja započinje 5. rujna 2022. te traje zaključno do 31. prosinca 2023., a provodit će se u skladu sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u RH, Zakonom o zaštiti potrošača te Pravilnikom o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda i usluga.”

Dvojno iskazivanje cijena na web trgovinama sprječava neopravdano povećanje i neispravno preračunavanja cijena

S dvojnim iskazivanjem cijena poslovni subjekti mogu započeti ako su ostvarili sve tehničke preduvjete za to, počevši od dana koji slijedi nakon dana objave odluke Vijeća EU o usvajanju eura. Ova se obveza smatra vrlo važnom u prijelaznom procesu prelaska na euro, kako ne bi došlo do neopravdanog povećanja i neispravnog preračunavanja cijena. Isto tako, ovom će se obvezom potrošačima omogućiti da se lakše priviknu na cijene iskazane u eurima. 

Fiksni tečaj konverzija za web trgovine 

“Preračunavanje cijena obavljat će se isključivo korištenjem fiksnog tečaja konverzije kojeg utvrđuje Vijeće EU (a koji se u većini slučajeva sastoji od šest znamenaka), dok dvojno iskazivanje cijena na web trgovinama  treba biti lako uočljivo, čitko i jasno.”

Korištenje fiksnog tečaja konverzije na web trgovinama

Kod preračunavanja cijena iz kune u euro fiksni tečaj konverzije treba se koristiti u punom brojčanom iznosu, što znači da nije dopuštena primjena skraćene verzije fiksnog tečaja konverzije – nema zaokruživanja punog brojčanog iznosa na npr. dvije decimale. No, nakon preračunavanja kuna u eure te u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja, dobiveni rezultat zaokružuje se na dvije decimale s točnošću od jednog centa.

Primjer konverzije cijene kune u eure

Evo i primjera kako će označavanje cijena izgledati kada je iznos u kunama npr. 69,99 KN, a puni brojčani iznos fiksnog tečaja konverzije iznosi (primjera radi) 1 EUR = 7,53450 HRK:

dvojno označavanje cijena

Dvojno označavanje cijena na web trgovinama

Predloženo je da će se dvojno označavanje cijena prikazivati na način da je cijena u eurima primarna (može se nalaziti lijevo, ili iznad cijene u kunama), a u kunama sekundarna (može se nalaziti desno ili ispod cijene u kunama). Što se tiče načina iskazivanja fiksnog tečaja konverzije u punom brojčanom iznosu, on mora na web trgovini biti istaknut na vidljivom mjestu. Isto se odnosi i na dvojno označavanja cijena za usluge kod primjerice cjenika koje postavljamo na web. 

Primjeri dvojnog označavanja cijena na web trgovinama

Kad je u pitanju iskazivanje cijene u eurima, oznaka eura mora biti jasno iskazana na sljedeći način:

30 EUR ili 30 €

(oznaka EUR ili znak € slijedi iza iznosa i razmaka)

Primjer dvojno istaknutih cijena za proizvode na web trgovinama:
dvojno iskazivanje cijena

Primjer dvojno istaknutih cijena za proizvode na sniženju na web trgovinama:

dvojno iskazivanje cijena

Primjer dvojnog označavanja cijena na web trgovinama:

Primjer dvojnog iskazivanja cijena na web trgovinama: primjer

Zaključak

Da ponovimo – uskoro dolazi razdoblje dvojnog označavanja cijena. Kako bi vaše poslovanje bilo u skladu s pravilima, važno je web trgovinu pripremiti kako treba. Sve se svodi na pravilno označavanje dvojnih cijena na web trgovini. Tu nastupamo mi u Markethingu, kao stručnjaci za web development s dugogodišnjim iskustvom, koji ćemo vam pomoći u prilagodbi na dvojno označavanje cijena.




Napomena:
Ova blog objava ne predstavlja službeno tumačenje pravnih odredbi te je podložan promjenama stupanjem na snagu Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.