Kako pisati blog?

U posljednje vrijeme velik broj klijenata pita nas zašto bi trebali početi pisati blog i kako blog objave mogu doprinijeti poslovanju. Pri pokretanju poslovanja, zbog nedostatka financijskih sredstava za oglašavanje, odlučili smo privući ljude sadržajem. Naša je zvijezda vodilja redovito pisanje blog objava u kojima pomažemo riješiti probleme potencijalnih klijenata.

Prvi uvjet za pisanje bloga

Prije samog početka otvaranja kategorije blog objava na web stranici, razmislite hoćete li biti uporni i hoćete li moći svaki tjedan ili jednom mjesečno napisati stranicu ili dvije kvalitetnog sadržaja. Ako mislite da za to nemate vremena, predlažem da niti ne započinjete. Nema smisla imati blog s tek pokojom objavom.

Ako nemate vremena uvijek možete outsorsati pisanje blog objava agenciji poput naše. Pri odabiru agencije provjerite:

  • njihove stilove pisanja
  • imate li dobar “agency fit”, odgovara li vam njihov način komunikacije i razmišljanja

 

Koje teme odabrati za blog?

Prije samog pisanja potrebno je istražiti koje su teme zanimljive vašim potencijalnim klijentima, nemojte pisati nasumičan blog. Teme moraju odgovarati vašim djelatnostima, u suprotnom na webu imate posjetitelje koji nisu zainteresirani za vaše djelatnosti. Što ćete s njima?

Cilj je svake web stranice pisati sadržaj za ciljanu publiku.

Kako biste istražili potencijalne teme za posjetitelje vaše stranice, predlažem korištenje online alatima poput onih opisanih u našoj blog objavi Alati za planiranje i istraživanje ključnih riječi, a ako još uvijek niste sigurni što su ključne riječi ili vam je potreban podsjetnik, pročitajte blog objavu Što su ključne riječi?.

Koraci u pisanju blog objava:

  • istraživanje i brainstormanje ideja
  • stvaranje plana pisanja
  • istraživanje ključnih riječi
  • odabir naslova*
  • istraživanje izvora znanja određene teme**
  • pisanje draft blog objave
  • pronalazak fotografija i vizuala
  • analiza objave
  • optimizacija sadržaja
  • lektura
  • objavljivanje na web stranici
  • praćenje Google Analyticsa
  • praćenje Google Web master toolsa
  • revizija i ažuriranje članka

* Ako pišete za SEO, u nekim slučajevima važno je unaprijed odabrati naslov blog objave. Neki izvori tvrde da je potrebno ponoviti ključnu riječ u tekstu. Napomenuo bih da to radite samo ako zvuči prirodno, nemojte gomilati ključne riječi. Ako pretjerate s ponavljanjem, vaš će tekst biti dosadan i robotski napisan, a vaši čitatelji nezadovoljni sadržajem. To vam nije cilj, zar ne?

** Ponekad pri pisanju sadržaja moramo istraživati različite izvore online, ali najčešće sve te silne riječi samo izađu s našim tipkanjem. Nismo se ni okrenuli, a već tri stranice prepune iskustva i savjeta.

 

Zašto započeti s pisanjem bloga?

Pisanje bloga, iako dugotrajan i mukotrpan posao, nakon duljeg vremenskog razdoblja može se itekako isplatiti. U našem se slučaju isplatilo, ali o rezultatima nešto kasnije.

Trebate početi pisati blog zato što:

  • stvarate zajednicu oko brenda
  • pokazujete svoju stručnost u domeni o kojoj pišete
  • utječete na pozicioniranje na tražilicama
  • povećavate uključenost na web stranici i društvenim mrežama
  • učite i širite svoje znanje o temi
  • olakšavate si ostvarivanje novih suradnja
  • dobivate nove klijente***
  • pričate priču****

*** Nebrojeno su nas puta potencijalni klijenti odabrali upravo zato što su pronašli ideje, savjete, iskustva i rješenja njihovi problema u našim blog objavama.

**** Priča je važna, zar ne? Ljudi se lakše povežu kada pričaju priču i kada iza svega stoje prave i žive osobe. Danas priča prodaje, ne možete živjeti na “suhim” proizvodima i uslugama. Ako ispričate priču o vašim proizvodima i uslugama, korisnici će se poistovjetiti s vama što će rezultirati većim brojem suradnji.

Kako je nama pisanje bloga pomoglo u pridobivanju klijenata i uspostavljanju statusa stručnjaka u branši?

U samom startu odlučili smo bazirati se isključivo na besplatne online kanale za komuniciranje. Više od 90 % vremena koje smo ulagali u marketing bilo je posvećeno pisanju sadržaja i SEO optimizaciji. Nakon 6 mjeseci rada dnevno smo imali oko 30 (organic) posjeta na webu (vjerojatno su većina bili botovi i mi sami ;)). Za 6 mjeseci promet se povećao na oko 110 (organic) posjeta na webu i ponekad bismo dobili upit za ponudu. U ožujku 2019. prosječno smo imali 200 posjetitelja na webu i upiti su dolazili na tjednoj bazi, a danas, u prosincu 2019., imamo oko 400 posjetitelja dnevno na webu i upiti dolaze na dnevnoj bazi.

Pisanje sadržaja privuklo je i mnoge suradnje poput pisanja za različite online portale poput Poslovni Puls, Inspire.me portal, ilearn.rs, Pametna Špica, gostovanja u podcastu Atomski Marketing, gostovanje na Radiju Pula, Radiju Maestral i u dnevniku na TV Novoj (lokalnoj istarskoj televiziji). Ostvarili smo suradnju s Istarskim veleučilištem i Fakultetom ekonomije i turizma dr. Mijo Mirković pri Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli.

 

Moji savjeti za pisanje bloga

Potrebno je pronaći pravi trenutak kada vam najviše odgovara pisati. Ja volim pisati nedjeljom, taj dan imam najviše vremena. Mudro odaberite trenutak kada možete odvojiti sat ili dva kako biste napisali draft. Okolina treba biti mirna ili posegnite za slušalicama. Ako vas netko stalno prekida bit će vam teško prenijeti misli na papir ili tipkovnicu.

Pišite o onim temama koje su vam bliske i drage. Uz istraživanje i sakupljene informacija, ako blog nema dio vas, osobni touch, bit će to samo informacije koje su pronađene na ostalim portalima. Morate unijeti dio sebe u blog iskustvom, ponudite pomoć pri rješavanju problema ili osobni osvrt na neku temu.

Pišite koliko je potrebno da razjasnite temu ili riješite problem. Ne razmišljajte o broju stranica dok pišete. Preporučio bih da započnete s blog objavama od 400 do 500 riječi. S iskustvom riječi same izlaze kroz vaše prste na tipkovnicu te se prenose na ekran.

Strukturirajte tekst tako da korisnici brzo pronađu informacije koje žele. Najgore je vidjeti tekst u jednom paragrafu, kako u njemu brzo pronaći informaciju? Neki korisnici ne žele čitati cijelu blog objavu već su svratili na vaš web samo po određenu informaciju i žele ju brzo. Zato koristite različite veličine naslova, nabrajanje, citate, fotografije, videosadržaj.

Dodatno učinite sadržaj zanimljivim fotografijama, vizualima, infografikama, prezentacijama, podcastom ili videosadržajem.

Obavezno optimizirajte sadržaj, naslovne oznake, metaopise i naslove u blogu kako bi vas korisnici mogli što jednostavnije pronaći na tražilici.

Pišite jednostavnim jezikom kako bi vas mogla razumjeti većina posjetitelja web stranice. Na webu nije cilj pisati stručno, tako da se koristimo teškim i nepoznatim izrazima, već je cilj da svaki korisnik razumije temu o kojoj pišete. Ne pišete doktorsku disertaciju koja mora biti puna stručnih i mnogima kompliciranih riječi.

Sve svoje tajne pisanja bloga podijelio sam s vama, nadam se da ćete ih pametno iskoristiti i vjerujem da će vam pomoći za unaprjeđenje vašeg pisanja, ali i poslovanja i prihoda. Pišite, budite uporni jer prije ili kasnije sav će vam se uložen trud vratiti.

Treba li vam pomoć u pisanju sadržaja za blog?

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.