Vjerujem da svakim danom sve više spoznajete kako je online prodaja u konstantnom rastu te oni koji ne koriste online kanale za prodaju i promociju svojih usluga i proizvoda najčešće zaostaju za konkurentima.
Kako bi online prodaja bila uspješna, od krucijalne je važnosti odabrati kanale prodaje i web trgovinu koja odgovara vašem poslovanju.
Odabir kanala za online prodaju
Online možemo prodavati proizvode ili usluge. Zavisno o tipu proizvoda trebamo odabrati idealne kanale. Radeći u digitalu, primijetio sam da mnogi poduzetnici neispravno koriste online kanale prodaje i time značajno utječu na učinkovitost same prodaje.
Najbolji su primjer za to poduzetnici koji koriste društvene mreže kao webshop, ne razmišljajući da društvene mreže moraju biti samo kanal koji će dovesti zainteresiranog kupca do web trgovine.
Zašto društvene mreže ne smiju biti zamjena za web trgovinu?
Postoji više razloga zašto, nabrojit ću najvažnije:
- Webshop je u vašem vlasništvu, dok su društvene mreže u tuđem vlasništvu i ne možete utjecati na promjene na društvenim mrežama.
- Samo jedna društvena mreža ne može biti jedini kanal prodaje, što ako u nekom trenutku prestane funkcionirati? Vaša prodaja pada na nulu (sjetite se da ponekad društvene mreže imaju poteškoća s radom).
- Analitika online trgovine daleko je bolja i daje nam zanimljivije i korisnije podatke koje možemo unaprijediti kako bismo povećali conversion rate (društvene mreže tu mogućnost nemaju).
- Jedinstven dizajn prilagođen vašem poslovanju i knjizi grafičkih standarda.
“Društvene mreže moraju biti tek kanal kojim ćete voditi zainteresirane kupce do web trgovine. Kupnja se mora dogoditi na webshopu.“
Prednosti online trgovine
Kao što ste već zaključili, najbolji je način za prodaju proizvoda online trgovina, a neke su od prednosti:
- niži troškovi (nema najma, troškovi radnika daleko su manji)
- veći doseg potencijalnih kupaca (osim što je web trgovina otvorena 0-24, 7 dana u tjednu, 31 dan u mjesecu i 365 dana u godini, nije ograničena fizičkom lokacijom trgovine već može prodavati svim osobama koje su online)
- mogućnost brzih izmjena (u digitalu je zaista jednostavno postaviti nove akcije, promo ponude ili izmjene u online trgovini, vrlo je jednostavno promijeniti raspored proizvoda i kategorija, dok je u fizičkoj trgovini za takve zahvate potrebno više dana)
- mjerenje rezultata (ako netko u fizičkoj trgovini uzme proizvod pa ga ostavi na drugoj polici, ne možemo mjeriti odustajanje od kupnje, dok je u online trgovini moguće sve mjeriti i na temelju podataka optimizirati proces kupnje)
Koraci prije online prodaje
Kako bismo prodavali online potrebno je prije svega napraviti istraživanje tržišta, konkurencije, cijena, zaliha i pretraživanja. Valja razumjeti kako naši potencijalni kupci kupuju te na koji način dolaze do proizvoda koji ih zanimaju.
Nakon što smo napravili analizu, potrebno je prilagoditi online strategiju, odabrati najučinkovitije kanale prodaje te pripremiti web trgovinu za prve kupce.
Web trgovina prvi je korak online prodaje i upravo se na web trgovini mora dogoditi kupnja.
Važno: proces optimizacije, istraživanja i analize gotovo nikad ne završava, riječ je o kontinuiranom procesu. Razlog je što kupci mijenjaju navike te učestalo pronalaze nove kanale za primanje informacija.
Pravi odabir za online trgovinu
Kako biste bili sigurni da će online prodaja uspjeti, odaberite pravog i iskusnog partnera u razvoju web trgovine i online strategije koje će vam pomoći u prodaji proizvoda ili usluga.
Pravi partner za razvoj vaše web trgovine možemo biti upravo mi! Kontaktirajte nas putem kontakt forme.