Čovjek s naočalama koji u ruci drži budilicu, a gestama lica odaje dojam da osjeća strah ili zabrinutost

Optimizirajte konverzije uz stvaranje osjećaja hitnosti

Više-manje svi koji posjeduju online trgovinu znaju da osjećaj hitnosti kod korisnika dovodi do povećanja prodaje. Međutim, nisu svi vlasnici web trgovina upoznati s različitim načinima i pravilima kako stvoriti taj osjećaj hitnosti i straha od propuštanja dobrih prilika – FOMO (Fear of Missing Out).

Važno je naglasiti da bez obzira na to što prodajete, trebate biti iskreni i transparentni jer bez osjećaja sigurnosti i povjerenja u ono što radite, potencijalni kupci/klijenti neće kupiti vaš proizvod, bez obzira na osjećaj hitnosti. 

Na sljedećem linku možete saznati i Kako steći povjerenje kupaca na web trgovini?

Strategije koje stvaraju osjećaj hitnosti u online prodaji

Potrošači u većini slučajeva pozitivno reagiraju na stvoreni osjećaj hitnosti ili osjećaj propuštanja sjajne prilike, no neke strategije mogu biti učinkovitije od onih koje ste primjenjivali dosad. Jedna je od njih ne dopustiti potencijalnom kupcu previše vremena za razmišljanje. 

Ako ćemo biti iskreni, svakome se barem jednom dogodilo da je ugledao odličnu priliku za neki proizvod, ali je brzo odustao ili zaboravio na ponudu.

Zašto? Postoji nekoliko razloga: korisnik je imao previše vremena za razmišljanje, ponuda nije bila posebna ni po čemu, nije se stvorio osjećaj hitnosti za proizvodom niti je postojao strah od propuštanja dobre prilike. 

Kako bi se takve reakcije potrošača izbjegle ili umanjile, s nekoliko strategija u nastavku nećete više tako lako propuštati prilike za prodaju svojih proizvoda ili usluga. 

OGRANIČITE ROK KUPNJE PROIZVODA

Kako smo i prije spomenuli, što potencijalni kupci imaju više vremena za razmišljanje o kupnji vašeg proizvoda, vjerojatnije je da će ih vaganje svih prednosti i nedostataka odvratiti od kupnje. Ograničavanjem roka kupnje potičete kupce da odmah ili sada kupe proizvod. 😉 

Jedan od načina na koji možete stvoriti potrebu (da ne kažemo pritisak 😉 ) za kupnjom vaših proizvoda jest odbrojavanje vremena. Dodavanjem različitih atributa/elemenata možete potencijalnim kupcima pokazati koliko dana, sati i minuta imaju za iskoristiti posebnu ponudu. 

Isto tako, određeni web shopovi za brzu narudžbu artikla nude i brzu dostavu. Na primjer, ako naručite određeni proizvod danas do 12:00, dostava će biti izvršena u roku 24 sata. 

Ova taktika nije toliko nametljiva, pruža mogućnost kupcu da razmisli o proizvodu, a opet ga motivira da obavi kupnju “na licu mjesta”. 

Nismo ni krenuli sa strategijama, a već je postalo zanimljivo. 😉 

BILO KUDA, BONUS SVUDA

Dodatni poticaj kupcima za brzo djelovanje može biti i bonus u vidu popusta, poklona iznenađenja, brze dostave, poklona za prvih 10 kupaca i slično. 

Postoji li danas osoba koja se u nekom trenutku u životu nije cjenkala?! Ovo je retoričko pitanje jer svi znamo da takva osoba ne postoji. 😉 

Istina je da web shop nije tržnica i da ovdje ne mislimo na tradicionalne načine cjenkanja, već one u vidu bilo kakvog bonusa, točnije dodatne motivacije za kupnju. 

Ova taktika također nije agresivna jer ste vi već bili u potrazi za tim proizvodom ili uslugom, ali dodatni bonus je pobudio osjećaj hitnosti u vama

Na slici možete vidjeti jedan od primjera kako dodatnim popustom pobuditi osjećaj hitnosti kod kupca. Ovdje je uz popust dodatno implementirano i vrijeme koje kupca ograničava na korištenje popusta i samim time stvara osjećaj hitnosti. 

Postavljanje vremenskog ograničenja u online trgovini

PRIKAŽITE KUPCIMA RADNJE DRUGIH KUPACA I STVORITE OSJEĆAJ “NESTAŠICE”

Što su proizvodi ili usluge količinom ograničeniji, to ih više ljudi želi. To podrazumijeva da kod kupaca stvorite osjećaj rijetkosti svojih proizvoda ili barem iluziju da ih ubrzo neće biti kako bi “prije nekog drugog kupca” izvršili kupnju. 

Određeni web shopovi kod kupaca stvaraju osjećaj “nestašice” proizvoda tako što prikazuju koliko još komada određenog proizvoda imaju na zalihama. Za usluge možete koristiti isti princip, primjerice da u jednom mjesecu primate samo određeni broj novih klijenata.

Osjećaj nestašice određenog proizvoda kod kupaca možete stvoriti i prikazivanjem radnji drugih kupaca. Na primjer, kada potencijalnom kupcu prikazujete koliko drugih ljudi u istom trenutku pregledava taj isti proizvod. Ovaj je način odličan za stvaranje osjećaja hitnosti jer kupci u tom trenutku misle da će netko prije njih kupiti proizvod koji je možda baš zadnji na zalihama. 

Kako Booking povećava hitnost kod korisnika
Kako Booking povećava konverzije uz stvaranje osjećaja hitnosti

Također, korištenje brojeva na ovaj način odlična je strategija za privlačenje pažnje kod potencijalnih kupaca. 

“Još samo 5 proizvoda na zalihama!” je rečenica koja prikazuje odličan primjer kako brojevima svoju ponudu učiniti privlačnijom, pojačati osjećaj nestašice proizvoda, kao i hitnosti. 

Povećanje konverzija uz spominjanje količina na zalihi

Isto tako, ako iz određene kolekcije imate limitirane proizvode ili određene limitirane usluge, ne zaboravite to spomenuti u svojoj ponudi. Ljudi se danas vole osjećati posebno, a nekima osjećaj posebnosti dolazi saznanjem da samo nekolicina ljudi posjeduje jednaki proizvod. 

KLJUČ JE U IZBORU PRAVIH RIJEČI I TOPLIH BOJA

Pozivi na akciju ključan su segment kod stvaranja osjećaja hitnosti i kod stvaranja razlika između toga hoće li kupci izvršiti kupnju i “kliknuti na gumb” ili ipak napustiti košaricu. 

Izrazi poput: posljednja prilika, ne propustite, ograničene količine, samo još danas, požurite i sl., posebno stvaraju osjećaj hitnosti kod kupaca stoga biste ih svakako trebali implementirati u svoj sadržaj.

Međutim, ne smijemo zaboraviti utjecaj boja i njihovu važnost pri stvaranju osjećaja hitnosti. Psihologija boja u marketingu bavi se proučavanjem uloge boja na ponašanje kupaca.

Vjerojatno smo svi svjesni važnosti boja u marketingu, posebno pri izradi web stranica, dizajna logotipa ili kreiranja ambalaže proizvoda. 

Isto tako, osim stvaranja branda, boje nam pomažu istaknuti ono što želimo da naši potencijalni kupci vide. 

Kada se radi o online trgovini, hladne boje poput plave ili zelene ne privlače pažnju kupaca i ne stvaraju osjećaj hitnosti poput toplih boja, kao što su crvena ili narančasta. Zato kada birate boju za svoje CTA (Call To Action) gumbe pobrinite se da uključite tople boje u dizajn ili barem boje koje će kupcima biti potpuno uočljive. 

E-mail strategija

ISKORISTITE MOĆ E-MAIL STRATEGIJE

Još jedan od načina stvaranja hitnosti za određenim proizvodima može se primijeniti slanjem poruka, posebnih ponuda i popusta putem e-maila. Kao što smo i prethodno spominjali, sve ključne riječi koje pozivaju korisnike na brzu akciju možete uključiti u svoje mailove. Trebate osmisliti moćne naslove i što jasnije prenijeti poruke kako bi pretplatnici otvorili e-mail i posjetili vašu web stranicu. 

Neki e-mail strategiju smatraju zastarjelom metodom privlačenja kupaca, no ako želite zadržati potencijalnog kupca koji je, recimo, napustio košaricu, možete mu poslati mail u kojem ga podsjećate na ograničeno vrijeme zadržavanja proizvoda koje je odabrao u košarici. Na taj način možda vršite pritisak, ali bez osjećaja pritiska nema ni osjećaja hitnosti. 

U tom trenutku e-mail strategija prestaje biti zastarjela i postaje nužna, ako pitate nas. 

Neki čak koriste SMS strategiju jer smatraju da njihovi potencijalni kupci možda neće otvarati svaki “promotivni” mail. Međutim, kada vide pristigli SMS na svom zaslonu sigurno će ga otvoriti pa makar ga samo obrisali. 

Hitnost u povećaju online konverzija

Od motivacije do prodaje

Hitnost ne samo da motivira kupce na kupnju vašeg proizvoda, nego ima i izravan utjecaj na vaš prihod. Naravno, imajte na umu da hitnost, iako odlična taktika u online trgovini, ne stvara osjećaj želje za vašim proizvodom već ga samo pojačava.

To znači da ako potencijalnog kupca vaš proizvod ili usluga ne zanimaju, nikakav osjećaj hitnosti neće ga nagovoriti da ih kupi.

Sve ove metode svakako će pomoći u poticanju osjećaja hitnosti pri kupnji, samo je važno tu hitnost dozirati i ne vršiti prevelik pritisak na kupca, a posebno ne cijelo vrijeme. 

Radije se odlučite za povremene ponude koje će biti top i koje će zaista biti ograničene. 

Zamislite samo da planirate kupiti novi iPhone, pregledavate razne web shopove i poprilično vam je visoka cijena. Na jednom web shopu nude popust od 20 % ako iPhone kupite do ponoći. 

Vaše se misli ostatak dana vrte oko te ponude koju ste u konačnici vjerojatno i realizirali. Međutim, opet je važno naglasiti da ste iPhone svakako htjeli, a hitnost vas je u ovom slučaju samo potaknula da ga kupite baš danas. 

Ako trebate pomoć oko kreiranja top ponude i raznih strategija za stvaranje hitnosti u svojoj online trgovini, slobodno nam se javite. Zajedno ćemo stvoriti idealnu strategiju za vaše poslovanje.

Close