Promjene u navikama kupnje za vrijeme blagdana 2020.

Zbog ubrzanog širenja virusa COVID-19 tvrtke i pojedinci morali su se prilagoditi novoj svakodnevici i balansiranju života koji se odvija strogo u vlastitom domu. Pritom koristeći internet za osnovne stvari poput nabavke svježih namirnica, dostave kupovine na kućna vrata i posla u improviziranom kućnom uredu, kompjuteri i mobilni uređaju postali su prozor u vanjski svijet.

Tvrtke koje su već bile prisutne online lakše su se prilagodile ovoj globalnoj promjeni i nastavile svoje poslovanje. Zašto biste svaki put trošili vrijeme i riskirali svoje zdravlje kada možete kod kuće pregledati ponude različitih tvrtki istovremeno i izabrati ono što vam najviše odgovara.

O pokretanju online trgovine pročitajte više na našem blogu: Kako započeti s online trgovinom u 2020. godini?

Osnovni korak – istraživanje sezonskog ponašanja kupaca

Kako bismo razumjeli sezonsko ponašanje kupaca, važno je istražiti tržište. Stoga je Facebook IQ (u suradnji s YouGov, tvrtkom za istraživanje tržišta i analitiku podataka) proveo online istraživanje na tržištu, u periodu od 2. do 24. prosinca 2019. godine.

Anketa je pokazala da je potrebno prilagoditi svoje poslovanje novim vremenima, uključujući online prodaju, kako bismo išli ukorak s potrebama kupaca i bili konkurentni. Važno je imati uvid u to tko su ciljne skupine kojima planiramo ponuditi svoje proizvode i usluge, koje su njihove potrebe, ali i kupovne navike.

Među ispitanima koji nisu odrasli uz mobilne uređaje, osobe su izjavile da provode puno više vremena koristeći mobilne uređaje otkako je izbila pandemija, a čak je 85 % njih izjavilo da rado kupuju putem interneta. (Facebook IQ i YouGov)

Ulaskom u blagdansko razdoblje važno je osmisliti nove načine i kreativne pristupe kako se približiti kupcima i ponuditi im ono što će htjeti kupiti. Najvažnije što ćete time osigurati jest da budete prva opcija svojim kupcima koji sve više kupuju iz udobnosti vlastitog doma, kako radi komfora, tako i radi sigurnosti i izbjegavanja gužvi.

Kako je COVID-19 promijenio navike božićne kupnje?

Svima su poznate gužve u trgovinama koje nastaju zbog božićne shopping manije. Iako trgovine neće biti sasvim prazne, zbog socijalne distance i povećanog straha od širenja virusa COVID-19 ove će godine online kupovina zamijeniti dosadašnje redove u trgovinama.

Budući da su ljudi sada posebno financijski osjetljivi i neće suvišno trošiti, ove je godine više nego ikad važno motivirati potrošače na kupnju, što možete potaknuti posebnim popustima i promotivnim kuponima.

Kupci će tražiti osnovne proizvode i najbolju kvalitetu za svoj novac, a kako biste ih ohrabrili za kupovinu, oblikujte svoje poruke kao odgovore na pitanja poput:

  • “Zašto kupac treba ovaj proizvod?”
  • “Kako ovaj proizvod ili usluga rješavaju njihov problem ili potrebu?”
  • “Zašto ovaj proizvod vrijedi toliko?”

Potaknite svoje potrošače na objavu recenzija vaših usluga ili proizvoda. Omogućite potencijalnim kupcima uvid u zadovoljstvo potrošača vašeg branda i iskoristite to kao motivaciju za kupnju jer će kupci čitajući pozitivne dojmove i iskustva lakše steći povjerenje.

E-commerce stječe povjerenje kupaca diljem svijeta

Kupci se više ne žele zadržavati u trgovinama i preferiraju kupovinu putem interneta radi beskontaktne i sigurne usluge. Prema podatcima Hrvatskog zavoda za statistiku, trgovina na malo putem interneta porasla je za 13,9 % u odnosu na prošlu godinu. To je trend koji će se nastaviti i nakon božićne sezone.

U prosjeku 43 % ljudi iz prethodne ankete očekuje da će više kupovati putem interneta i nakon završetka pandemije. (Facebook IQ i YouGov)

Imajte na umu da, bez obzira na to što je vaše poslovanje online, na raspolaganju imate mnoštvo načina kako biste pokazali brigu prema svojim kupcima, primjerice direktnom razmjenom poruka i komunikacijom na društvenim mrežama. Interakcija je vrlo važna jer odgovaranjem na upite i ponudom sadržaja rješavate potrebe svojih kupaca. Na taj ćete im se način približiti i pokazati odgovornu korisničku uslugu.

Razmjena poruka kao put do kupaca

Od početka lockdowna 46 % potrošača provodi više vremena koristeći usluge razmjene poruka. Razlog je tome jednostavnost usluge i trenutačno povezivanje s tvrtkama i pojedincima. U prosjeku 40 % kupaca vjerojatnije će razmisliti o kupnji u određenoj tvrtki ako je može kontaktirati putem poruka, a 47 % ih se javilo tvrtkama porukom u vrijeme božićnih blagdana. (Facebook IQ i YouGov)

Što kupce trenutačno najviše brine?

Tvrtke se moraju prilagoditi novim očekivanjima i uzeti u obzir opciju Click & Collect (klikni i preuzmi u trgovini), čija će funkcija biti vitalna za božićnu sezonu 2020. Među anketiranim kupcima, njih 56 % brine sposobnost Click & Collect opcije ovog Božića, što je 19 % više od 2018./2019. (Facebook IQ i YouGov)

Kupce također brine iskustvo kupovine putem mobilnog uređaja, 82 % kupaca (Facebook IQ i YouGov) imalo je neki problem tijekom mobilne kupnje, a najčešći su problemi na koje nailaze

  • Premali font
  • Nedovoljno jasne slike
  • Sadržaj ne stane na ekran
  • Otežan unos informacija u predviđena mjesta
  • Predugo učitavanje web stranice
  • Otežan pronalazak informacija o proizvodu

Izuzetno je važno biti mobilno optimiziran i osigurati neometanu i jednostavnu navigaciju kako biste doskočili preranom odustajanju od kupnje i stvorili vrhunsko iskustvo mobilne kupnje.

Više o našoj usluzi SEO optimizacije pogledajte na: SEO optimizacija web stranica, a kako biste bolje razumjeli kako funkcionira SEO i upoznali se s tehničkim dijelovima SEO optimizacije, pročitajte našu blog objavu: Detaljan vodič za tehnički SEO.

Kako dosegnuti novu publiku?

U ‘’novom normalnom’’ u kojem se nalazimo, ljudi će puno lakše isprobati novu uslugu, proizvod ili aktivnost, što tvrtkama otvara vrata za mnoštvo prilika. Ovo su neki od načina kako dosegnuti novu publiku:

  • Google Ads oglasi plasiraju vaše oglase ciljanoj publici u pravo vrijeme
  • Google Ads prikazivačka i pretraživačka mreža pomažu plasirati vaše oglase prema raznim segmentima ciljanja, poput vrste korisnika ili sadržaja određene kampanje, kako biste dosegli upravo one kupce koji su najvažniji vašoj tvrtki
  • Remarketing pomaže povećanju svijesti, odnosno podsjećanju na kupnju kupaca koji su prethodno pretraživali vaš brand ili komunicirali putem nekih od kanala
  • Dinamični oglasi za široku publiku omogućuju vam dosezanje ljudi koji su izrazili zanimanje za vaše proizvode (ili proizvode slične vašima), čak i ako nisu još otkrili vaš brand putem vašeg web mjesta ili aplikacije
  • Story oglasi ili oglasi na karouselu prikazuju se između priča na Facebooku, Instagramu i Messengeru
  • Proširite poslovanje i izvan svoje države
  • Automatski isporučite pravi jezik putem profesionalnog prijevoda, putem Facebookove značajke automatskog prevođenja ili implementacijom href lang koda za vašu web stranicu
  • Pripremite web stranicu za blagdanske akcije, optimizirajte korisničko iskustvo, SEO – sve će to posljedično povećati konverziju

“S rastom e-commercea nužno je biti agilan i u tijeku s trendovima te njegovati kreativnost, inovativnost, digitalizaciju i jedinstvenost.”

Budite autentični i dajte svoj doprinos djelovanjem

Potrošače zanima kako ste reagirali na pandemiju i pomažete li zajednici. Stalo im je do brandova koje vole, do ljudi koji stoje iza njih i radnji koje poduzimaju, posebno sada. Društvena odgovornost i autentičnost branda utjecajniji su nego ikad.

Vaši kupci žele razumjeti vaše poslovanje i biti ponosni što vas podržavaju.
Stvarni, autentični i informativni sadržaji jednako su važni kao ponude i prodaja.

Budite dio priča drugih ljudi u ovo osjetljivo vrijeme i povežite se s kupcima tako što ćete se voditi empatijom i dodati vrijednost svojem djelovanju.

Povećanje online prodaje potaklo je snažnu potrebu za kreativnošću, novim pristupima, razumijevanjem potrošača i prilagodbom cjelokupne strategije i poslovanja.

Obratite nam se s povjerenjem jer je upravo ova velika globalna promjena i prelazak na digitalno poslovanje naša najveća strast. Zakoračite u svijet online trgovine uz našu pomoć pri svakom digitalnom koraku.
Ako želite i ove godine svoje ciljeve što uspješnije pretvoriti u rezultate, ostaviti pozitivan trag i povezati se s kupcima na novoj razini, javite nam se kako bismo pažljivo izradili strategiju za uspjeh vašeg poslovanja.