Kada su u pitanju reklame, razni oglasi i marketing, na svijetu postoje dvije vrste ljudi.
Prva skupina trudi se uz mnoštvo digitalnih pomagala današnjice sama pronaći ono što im treba ili ih zanima, dok druga skupina ljudi čeka da im se nametne ili predloži nešto što bi ih “potencijalno” moglo zanimati.
Vi sami procijenite kojoj skupini pripadate, a mi ćemo u nastavku objasniti zašto je to važno.
Zato što postoje dvije vrste marketinga: izlazni (outbound) i ulazni (inbound) marketing.
Osnovna razlika između ove dvije vrste marketinga leži u tome na koji ćete način predstaviti svoje poslovanje, usluge ili proizvode spomenutim skupinama ljudi.
Trenutačno i jedna i druga vrsta marketinga djeluju, no u nastavku ćemo vam objasniti u čemu se međusobno razlikuju i zašto (prema našem mišljenju) s inbound marketingom ipak možete postići malo više.
Sadržaj:
- Što je outbound marketing?
- Što je inbound marketing i kako njime možete postići više?
- 6 prednosti inbound marketinga
Što je outbound marketing?
Outbound (izlazni) marketing vrsta je tradicionalnog načina oglašavanja gdje se na agresivan, nametnut i poprilično neetički način pokušava zadobiti pažnja potencijalnih kupaca ili klijenata.
Outbound marketing vodi se najčešće marketinškim pristupom u kojem se želi doprijeti do što većeg broja ljudi putem plaćenih oglasa, reklama na TV-u, radiju ili billboard plakatima.
Skraćeno, “maltretiramo” ljude informacijama koje nisu tražili.
Koliko vam se puta dogodilo dok surfate internetom, slušate pjesme na YouTubeu, gledate razne podcaste ili dokumentarce na TV-u da vas je prekinuo neki plaćeni oglas ili reklama za Perwoll koji je toliko odličan da ga nosite i kada idete u kino s prijateljicom?!
Milijun puta! I što vi radite?
Preskačete oglase, uzimate daljinski, prebacujete program i u konačnici još ljući odlazite pronaći moguće načine kako blokirati sve plaćene oglase.
S obzirom na ponašanje (nezadovoljstvo) korisnika i skuplji pristup, ne vidimo puno prednosti ovakvog načina oglašavanja, osim možda bržih, ali opet kratkoročnih rezultata.
A da korisnici ne bi bili ljuti i unaprijed odustajali od vaših proizvoda ili usluga, postoji i puno blaži pristup oglašavanju, a to je inbound (ulazni) marketing.
Što je inbound marketing i kako njime možete postići više?
Inbound (ulazni) marketing razuman je i etičan način oglašavanja putem digitalnih kanala gdje se na vrlo suptilan i prirodan način pokušava privući pažnja kupaca ili korisnika. Ako se sjećate s početka priče, inbound marketing cilja na skupinu ljudi koja sama pronalazi sadžaj koji ih zanima.
Kada kažemo suptilan mislimo naravno bez plaćenih oglasa i agresije, ali uz itekakav trud.
Inbound marketing privlači kupce stvaranjem vrijednog sadržaja s iskustvima i primjerima prilagođenima upravo njima, koji im u konačnici pruža rješenje za sve njihove probleme.
Ovakvim načinom stvarate zajednicu oko svog branda, trajne odnose s kupcima ili klijentima i ono najvažnije, “kupujete” njihovo povjerenje.
Kada korisnici steknu povjerenje u vas i vaš rad i postignu svoje ciljeve u bilo kojoj fazi suradnje s vama to je za njih veliki uspjeh, ali srećom obostrano je. Uspjeh je vaš koliko i njihov.
U našoj blog objavi možete saznati Kako steći povjerenje kupaca na web trgovini?
6 prednosti inbound marketinga
1. Privlačenje korisnika
Sadržaj, sadržaj i samo sadržaj.
Stvaranje i razvoj sadržaja ne samo da će vam omogućiti privlačenje korisnika već ćete izgraditi i dugoročne odnose s njima i steći povjerenje.
Stvaranje i objavljivanje sadržaja poput blog objava, članaka, ponuda, raznih vodiča, promocije ili preporuke kupaca, pružaju vrijednost korisnicima i nude im rješenja za sve njihove izazove.
2. Poticanje korisnika na angažman
Komunicirajte s korisnicima putem svih komunikacijskih kanala koje vam digitalni svijet pruža. Korisnici s vama žele stvoriti dugoročne odnose, zato razgovarajte s njima putem maila, Messengera, Vibera, Instagrama, odgovarajte na komentare i recenzije te potičite daljnji razgovor.
Uvijek govorite o vrijednosti koju će im pružiti vaš proizvod ili usluga i vodite se načelom da “prodajete rješenje, a ne proizvod”.
3. Zadovoljstvo korisnika
Koristite društvene mreže.
Društvene mreže važna su strategija jer putem anketa, raznih botova, traženjem povratnih informacija ili dijeljenjem korisnikovih iskustava o vašim proizvodima ili uslugama potičete njihovo zadovoljstvo. Odgovarajte na sve poruke i komentare, pokušajte svojim korisnicima pomoći u svakom trenutku jer tako pokazujete da ih čujete i brinete se o njima.
Također, nakon nekoliko mjeseci možete poslati upit kupcima kako biste provjerili jesu li i dalje zadovoljni vašim uslugama i možete li im ponuditi neke ideje za poboljšanja. Sve to utječe na njihovo zadovoljstvo, a “zadovoljan kupac postaje zagovornik i promotor vašeg branda”.
Koliko god je tradicionalni marketing trenutačno u sjeni, ne zaboravite da strategija “od usta do usta” uvijek funkcionira. Kome ćete vjerovati više nego prijatelju koji je zadovoljan određenim proizvodom i ima samo pozitivna iskustva?!
4. Učinkovit i “jeftin”
Inbound marketing dugoročno je učinkovitiji i jeftiniji jer organskim prometom i kvalitetnim sadržajem privlačite posjetitelje i potencijalne kupce.
Oglasni prostor na tradicionalnim kanalima poput TV-a i radija prilično je skup i ne možete znati hoće li vam se uopće isplatiti. U današnje vrijeme većina ljudi više-manje odmah prebacuje program kada dođe red na reklame jer su zasićeni, a s druge strane i informirani (znaju guglati) pa ih nećete nagovoriti da kupe Dormeo nadmadrac samo zato što Doris Pinčić tvrdi da se na njemu naspava kao beba.
Magija se ne događa preko noći, stoga budite strpljivi, ulažite u stvaranje kvalitetnog sadržaja, u dugoročne odnose sa svojim korisnicima i rezultati će doći s vremenom.
5. Mogućnost mjerenja rezultata
Činjenica je da možemo utjecati jedino na ono što možemo izmjeriti.
Inbound marketing i ovdje je u prednosti jer omogućava konstantno testiranje, prilagođavanje ciljanoj publici i mjerenje rezultata.
Svi smo svjedoci kako digitalni kanali pružaju mogućnost pravilnog postavljanja ciljeva, publike do koje želimo doprijeti, a putem možemo analizirati, testirati i prilagođavati se svojoj ciljanoj publici.
Tko još želi uz digitalne alate trošiti novac na milisekunde reklame na TV-u, a da pritom ne zna hoće li to uopće vidjeti potencijalni kupac?
6. Obostrana komunikacija
Inbound marketing omogućava, putem već spomenutih društvenih mreža i ostalih digitalnih kanala, dvosmjernu komunikaciju između vas i vaših korisnika. Korisnicima putem takvog načina komunikacije pokazujete svoju brigu i prisutnost, čime povećavate svjesnost o svom brandu i korisnikovo povjerenje.
Kada korisnici imaju povjerenja u vaš brand, lakše će se odlučiti na kupnju vašeg proizvoda ili usluge.
“Ljudi danas koriste tražilice kako bi pronašli odgovore na svoja pitanja, a načelo inbound marketinga odnosi se na stvaranje kvalitetnog i zabavanog sadržaja koji rješava probleme s kojima se određena publika suočava.”
Zaključno možemo reći da ne treba gledati samo jedan pravac i isključiti sve mogućnosti jednog ili drugog marketinga.
Uspjeh ili neuspjeh u ovom slučaju ovise o jednoj, najvažnijoj stvari, a to je sadržaj.
Jednom kada stvorite kvalitetan sadržaj koji nudi rješenja, korisnici će ga pronaći bez obzira prisiljavate li ih na to (plaćeni oglasi) ili su sami krenuli u potragu.
Rast vašeg poslovanja ne ovisi o jednom ili drugom pristupu nego o strategiji poslovanja.
U tom je slučaju možda najbolje koristiti kombinaciju.
Outbound marketing za privlačenje potencijalnih klijenata i kratkoročne brze rezultate, a inbound marketing za stvaranje zajednice, povjerenja korisnika i dugoročne trajne rezultate i odnose.
Sve se svodi na stvaranje idealne strategije za vaše poslovanje, a tu nastupamo mi.
Možemo vam pomoći sa stvaranjem sadržaja, određivanjem ciljane publike i stvaranjem zajednice oko vašeg branda kako bismo potaknuli vaš rast.
Obratite nam se s punim povjerenjem, budite slobodni poslati nam upit.