Vodič za otvaranje tvrtke (d. o. o.) u Hrvatskoj

Nedavno sam otvorio tvrtku kod javnog bilježnika pa sam odlučio pomoći svima koji su u potrazi za više informacija.

Zanima li vas kako otvoriti obrt uz poticaje za samozapošljavanje pročitajte blog objavu Kako otvoriti paušalni obrt uz mjere samozapošljavanja u 2020. godini? 

Odabrati j. d. o. o. ili d. o. o.?

Oba su oblika poslovanja pravne osobe i imaju jednake uvjete na tržištu iako meni više povjerenja ulijeva d. o. o.

NAPOMENA:

Kod poslovanja u j. d. o. o.-u dobit kojom ne pokrivate gubitak iz prethodnih godina izdvajate 25 % za rezerve, a kada dosegnete 20.000 kn možete, a i ne morate napraviti dokapitalizaciju i pretvordbu u d. o. o. uplaćujete u temeljni kapital dok ne uplatite 20.000,00 kn i tada radite dokapitalizaciju.

 

Koraci prije otvaranja tvrtke

Prije samog otvaranja tvrtke potrebno je imati 20.000,00 kn temeljnog kapitala ili ako otvarate j. d. o. o. samo 10,00 kn (iako možete uplatiti do 19.999,00 kn) temeljnog kapitala. Kako bih izbjegao troškove i birokraciju pri dokapitalizaciji (pretvaranje j. d .o. o.-a u d. o. o.), odmah sam otvorio d. o. o.

Odabir imena zaista može biti kompliciran jer riječi koje sadržava naziv tvrtke trebaju imati značenje u hrvatskom rječniku ili rječniku nekih od zemalja Europske unije. Dobro razmislite o nazivima pa predložite javnom bilježniku one za koje vjerujete da će odgovarati vašoj tvrtki, ali i koje će odobriti trgovački sud.

Uvijek je dobro provjeriti djelatnosti za koje želite biti registrirani, a cijeli popis djelatnosti možete pronaći na NKD-u te se naknadno savjetovati s javnim bilježnikom. On će imati pouzdane informacije za koje se djelatnosti možete registirati tj. koje djelatnosti nisu vezane.

Odlazak javnom bilježniku na potpisivanje papira i dogovor

Prvo sam obavio konzultacije s javnim bilježnikom pa sam nakon nekoliko dana otvorio tvrtku. Trošak je bio oko 3.200,00 kn i u mom slučaju tvrtka je osnovana isti dan kada sam predao papire javnom bilježniku. Ponesite sa sobom osobnu iskaznicu, a javni bilježnik pripremit će hrpu (više od 10) papira za potpis.

Odlazak u Finu

Nakon što ste sve odradili kod javnog bilježnika možete se uputiti u Finu u ured HITRO.HR gdje će vam djelatnici pomoći s papirima i uplatom temeljnog kapitala. Osim temeljnog kapitala postoje i dodatni troškovi koje je potrebno platiti pa je tako sa sobom potrebno ponijeti oko 20.500,00 kn. Temeljni se kapital uplaćuje na prolazni račun koji će se poslije isplatiti na račun u banci. Nekoliko dana od predaje papira pozvat će vas iz HITRO.HR-a da dođete preuzeti original dokument o osnivanju tvrtke.

NAPOMENA:

Neki javni bilježnici unutar njihove usluge odlaze na Hitro i predaju vašu dokumentaciju.

 

Izrada pečata

Iako gotovo sve možete bez pečata, potrebno ga je napraviti. Pečat mora sadržavati ime tvrtke i OIB.

Otvaranje bankovnog računa

Odaberite banku koja vam najviše odgovara s uvjetima i otvorite poslovni račun. Već nakon nekoliko dana imat ćete svoj temeljni kapital na računu.

NAPOMENA:

Pripazite da ne pečatirate u banci dokument jer ćete onda i u Fini pri preuzimanju ostalih dokumenata također trebati pečatirati.

Zatim odaberite knjigovođu i otiđite mu sa svim papirima da vas prijavi na mirovinsko, zdravstveno i poreznu.

 

SAVJET:
Pri otvaranju tvrtke ne zaboravite upisati se u registar stvarnih vlasnika u Fini. Iskreno, meni je ovo apsurdno jer sam sve svoje podatke već predao u Finu i vjerujem da su iz susjednog ureda mogli preuzeti postojeće podatke.

Svakim danom digitalna transformacija napreduje pa je tako od 2019. godine moguće otvoriti tvrtku online na usluzi e-Tvrtka HITRO.HR-a. Više na poveznici otvaranje tvrtke online.

Još nisam upoznao nikoga tko je tako otvorio tvrtku, ali vjerujem da će smanjiti korake u birokraciji.

Sada vam želim uspješno poslovanje sa što manje birokratskih problema i što više zahvalnih klijenata. Nemojte zaboraviti proslaviti otvaranje tvrke finom hranom i dobrim vinom.

Pročitajte još

Što je SEO optimizacija?

Savjeti

Što je SEO optimizacija?

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranica za pretraživače kako bi se povećala količina i kvaliteta organskog (neplaćenog) prometa. Cilj je da stranica bude vidljiva ne samo po imenu, već i po ključnim riječima relevantnim za vaše poslovanje.
UTM tagovi

Objave

Kako postaviti UTM tagove za praćenje prometa?

Kako bismo znali od kuda je došao određeni promet na web stranicu ili web trgovinu kreiramo UTM tagove. Oni nam omogućuju da pratimo s kojeg izvora je došao naš promet.
zaposlenici koji optimiziraju konverzije

Digitalni marketing, Objave

Što je konverzija? Definicija, tipovi, važnost, mjerenje

Svako poslovanje ima svoje specifične ciljeve konverzije koji su prilagođeni njegovim potrebama i prirodi poslovanja. Na primjer za e-commerce stranicu najvžnija konverzija je kupovina proizvoda.
Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.