Najbolji marketinški alati

SEO optimizacija ili Google Ads oglašavanje?

SEO optimizacija i Google Ads oglašavanje važni su alati koji su potrebni pri pokretanju digitalnih marketinških kampanja. Sve o njihovim prednostima i nedostacima te u koji od njih želite uložiti svoje vrijeme i novac saznajte u novoj blog objavi.

Ako ste ikada čitali ponešto o digitalnom marketingu ili ste htjeli vaše poslovanje, proizvode i uslugu oglašavati na internetu, vjerojatno ste se susretali s pojmovima kao što su SEO optimizacija, oglašavanje i Google Ads. Već i ptičice na grani znaju da je internet najbolji medij za oglašavanje i promociju web stranica.

 

Ova dva snažna alata potrebna su nam pri pokretanju digitalnih marketinških kampanja. Pri donošenju odluke o tome gdje ćemo i kako uložiti svoje vrijeme i novac, potrebno je poznavati barem osnove oba alata, njihove prednosti i nedostatke te je li ih potrebno koristiti zajedno ili odvojeno.

Prije svakog početka neophodno je imati jasnu sliku o tome gdje se nalazimo, koja je naša vizija i misija kako bismo učvrstili svoju tržišnu poziciju i odlučili koja je marketinška strategija najpogodnija za naše poslovanje.

U nastavku teksta dat ćemo vam sažet prikaz onoga što svaki od ovih alata predstavlja.

Što je SEO, kako se koristi i zašto ulagati u optimizaciju stranice?

Toliko često korišten pojam u posljednje vrijeme, SEO, odnosi se na postupak optimiziranja web stranice za određene ključne riječi kako bi se pojavila na prvoj stranici rezultata tražilice. Cilj optimizacije je pozicioniranje web stranice visoko na tražilicama te povećanje ciljane posjećenosti stranice. Kada korisnik upiše neki pojam u traku za pretraživanje, Google će prikazati sve web stranice na kojima se taj pojam nalazi, ali među prvima prikazuje najrelevantniji sadržaj koji je određen na temelju više od 200 faktora. Kako bi se naša stranica mogla visoko pozicionirati, moramo imati kvalitetan i lako čitljiv sadržaj, dobru reputaciju i ugled. Na temelju ovih elemenata bilo bi pametno optimizirati web-lokaciju da bi naša optimizacija funkcionirala.

 

Jedan od najvažnijih SEO of-site faktora su poveznice. One su poput pisanih preporuka s druge stranice.☺ Ako dobijemo preporuku od stranice koju krasi dobra reputacija, naša web stranica bit će više prikazivana u rezultatima tražilice.
Možemo imati najbolju tvrtku i pružati najkvalitetniju uslugu, ali ako nismo vidljivi, što znači visoko pozicionirani na stranicama tražilice, velik dio našega truda pada u vodu. Postoji jedan SEO vic koji kaže: „Gdje sakriti mrtvo tijelo? Pa na drugu stranicu tražilice. Tamo nitko neće pogledati.“  🙂

SEO optimizacija je zbog svoje važnosti i tehnika postala prava mala znanost u digitalnom marketingu za koju je potrebno vrijeme, trud i velika količina znanja. Zašto je SEO toliko važan najlakše ćemo objasniti na primjeru: ako pretražujemo recepte ili kuhanje, što god upišemo u tražilicu, vjerojatno će prva u rezultatima pretrage biti „Coolinarika“, a ne neki drugi blog s korisnim receptima i tehnikama kuhanja. Ako u Google tražilicu upišemo „Tesla“, zasigurno će mnogi pomisliti da će na prvome mjestu biti prikazani rezultati koji se odnose na Nikolu Teslu, znanstvenika. To je pogrešna pretpostavka, prvi rezultat pretraživanja je američka automobilistička tvrtka „Tesla“.
Iz ovih primjera možemo zaključiti koliko je važno ulagati u SEO optimizaciju jer ako nismo vidljivi klijentima do kojih želimo doći, na koji način će se naše poslovanje u ovom digitalnom vremenu uopće realizirati?

Dobro optimizirana stranica ne samo da dovodi korisnike naših usluga i/ili kupce naših proizvoda na web stranicu, nego ih i zadržava i tako stvaramo dugoročne i ključne odnose s njima. Dodatna prednost je što je novac uložen u SEO optimizaciju većinom fiksni trošak koji ne ovisi o broju klikova na oglas ili stranicu, a samim time je rizik kod ulaganja manji. Ipak, mnoge tvrtke žele ili trebaju brže i bolje rezultate, a tu na scenu stupa Google Asd.

Što je Google Ads, kako funkcionira i je li potrebno ulagati u oglase?

Google Ads poznat je i pod nazivom „pay-per-click“ (doslovno prevedeno „plaćanje po kliku“). Ovo je Google-ova platforma koja omogućuje tvrtkama oglašavanje web stranice kada korisnik pretražuje određenu ključnu riječ. Oglašivači plaćaju po broju klikova na određeni oglas. Prvo što moramo učiniti je postaviti pravila, izabrati maksimalan dnevni iznos koji smo spremni platiti za klik na oglas i ključne riječi za koje želimo da se oglas prikazuje. Klik je zapravo stvarni kupac koji pretražuje točno one riječi koje smo izabrali za pretraživanje našega oglasa, takvi oglasi rade na principu potražnje.

 

Naš proračun i ponuda odlučuju o tome gdje će se oglas smjestiti u rezultatima pretrage i koliko često će se prikazivati. Upravo ovakvo ulaganje nam pomaže u nadzoru ukupnog prometa na našoj stranici. Google Ads često koriste tvrtke s dobrom reputacijom i one koje pružaju kvalitetnu uslugu te su spremne platiti za svoj oglas. Također ako je tvrtka nova na tržištu ili samo predstavlja novi proizvod ili uslugu i pri tome želi odmah vidljive rezultate, Google Ads je idealan alat za to. Ukoliko želimo da našu stranicu u tražilici korisnici pronađu kroz neke popularne riječi, oglas ćemo platiti nešto više, dok bi cijena oglasa za konkretne ključne riječi, bila nešto niža.

Iako smo neke od prednosti i nedostataka oba alata već naveli u tekstu, zbog lakše preglednosti prikazat ćemo ih i tablicom:

Prednosti i nedostaci oglašavanj

Bez obzira na sve navedeno, ako smo novi u poslu i želimo predstaviti našu uslugu, potrebno je istražiti tržište i ključne riječi kako bismo dobili uvid u to gdje se nalazimo i u kojem smjeru trebamo ići.

Zaključak…

Pomno optimizirana web stranica i plaćeni oglasi koji privlače internet „promet“ dovode do maksimalnih rezultata. Naš prijedlog vama je da, ukoliko imate mogućnosti, koristite obje tehnike, oba alata istovremeno.
Pokušajte sami „guglati“ vašu web stranicu ili ključne pojmove vezane za vaše poslovanje, poigrajte se malo, povremeno analiziranje vlastitoga poslovanja ne može škoditi. Ako želite poboljšati svoje rezultate, javite nam se za savjet jer Markething tim vas može „optimizirati“. Pratiti trendove i brzo djelovati u današnjem turbulentnom vremenu nije lako i ako nemate dovoljno znanja, strpljena ili vremena trebat će vam profesionalci koji će taj dio posla odraditi za vas. Mi smo upravo spomenuti profesionalci kojima se s povjerenjem možete obratiti za pomoć.

Close




Zaštita Privatnosti

PRAĆENJE POSJEĆENOSTI STRANICE

Ova stranica koristi Google Analytics za praćenje interakcije korisnika. Ti podaci se koriste za pregled statistike posjećenosti stranice da bi bolje razumjeli kako je korisnik pronašao i na koji način koristi web stranicu. Iako Google Analytics bilježi podatke poput geografske lokacije, uređaja, internet preglednika i operacijskog sustava, ništa od navedenog osobno ne upućuje na vaš identitet. Google Analytics također bilježi i IP adresu vašeg računala. Smatramo Google kao procesor podataka treće strane. Google Analytics koristi kolačiće, detalje o tome možete pronaći na Google developer guides. Onesposobljavanje kolačića u vašem internet pregledniku onemogućuje Google Analytics-u praćenje vašeg posjeta na stranici.

KONTAKT FORME I E-MAIL LINK-OVI

Ako nas kontaktirate putem obrasca za kontakt na stranici “Kontaktirajte nas” ili putem e-pošte, te podatke možemo pohraniti u našu bazu podataka u cilju praćenja vašeg angažmana s nama kao (potencijalnim) klijentom ili partnerom.

KAKO SPREMAMO VAŠE OSOBNE PODATKE

Kao što je detaljno navedeno u odjeljku gore, ako pošaljete upit preko kontakt forme na ovoj web stranici, neki će osobni podaci biti pohranjeni u bazi podataka ove web stranice. Ovo je trenutno jedina prigoda u kojoj će se osobni podaci pohraniti na ovoj web stranici. Ovi se podaci trenutno pohranjuju na način koji se može identificirati; ograničenje sustava za upravljanje sadržajem na kojem se gradi ova web stranica (WordPress). U skoroj budućnosti nastojimo izmijeniti pohranu tih podataka na pseudonim način, što znači da će podaci zahtijevati dodatnu obradu pomoću zasebno pohranjenog “ključa” prije nego što se može upotrijebiti za prepoznavanje pojedinca. Pseudonimizacija je nedavni zahtjev GDPR-a na kojem mnogi razvojni programeri web aplikacija trenutno rade kako bi se u potpunosti implementirao. Pseudonimizaciju držimo kao visoki prioritet i implementirat ćemo je na ovoj web stranici čim budemo u mogućnosti.

O SERVERU OVE WEB STRANICE

Ova web stranica je na poslužitelju Site Grounds koji se nalazi u Amsterdamu. Sav promet (prijenos datoteka) između ove web stranice i vašeg preglednika je šifriran i isporučen preko HTTPS-a.

PROCESOR PODATAKA TREĆE STRANE

Koristimo brojne treće strane za obradu osobnih podataka u naše ime. Ove treće strane su pažljivo odabrane i sve su u skladu s propisima. Sve ove treće strane nalaze se u SAD-u i usklađene su s EU-U.S Privacy Shield.
Google (Pravila o privatnosti)

KRŠENJE PODATAKA

Obavijestit ćemo o nezakonitom kršenju podataka baze podataka ove internetske baze ili baze podataka bilo kojeg od naših procesora za obradu podataka treće strane bilo kojoj i svim relevantnim osobama i tijelima u roku od 72 sata od prekršaja ako je očito da su osobni podaci pohranjeni na identificirajući način ukrađeni.

VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA

Voditelj obrade osobnih podataka ove web stranice je: Obrt Markething vl. Miško Macolić Tomičić registracijskim brojem (MBS) 97807788.
Naš registrirani i operativni ured je:
Banovčeva 23, III
52100 Pula,
Hrvatska

PROMJENE NA NAŠOJ ZAŠTITI PRIVATNOSTI

Ova pravila o privatnosti mogu se s vremena na vrijeme mijenjati u skladu s zakonodavstvom ili razvojem industrije. Nećemo eksplicitno obavijestiti naše klijente ili korisnike web stranica o tim promjenama. Umjesto toga, preporučujemo da povremeno provjeravate ovu stranicu za sve izmjene pravila.